Greenpeace "Birds - Acum e randul tau sa inghiti"
Agentie de publicitate: Saatchi & Saatchi Romania
Advertiser: Greenpeace Romania
( AdPlayers, Iulian Toma )
Anual, mii de pasari mor intoxicate si sufocate cu resturi de plastic. Aceasta este punctul de plecare al celei mai recente campanii Greepeace "Colecteaza Selectiv", propuse si semnate pro-bono de echipa de creatie de la Saatchi & Saatchi Advertising din Romania. Comunicarea atrage atentia asupra deseurilor depozitate necorespunzator, afectand atat mediul cat si biodiversitatea.
Seria de reclame a fost propusa de agentia de publicitate, pornind de la imagini reale surprinse de fotograful Chris Jordan pe diverse plaje din lume, cel care a suprins in obiectivul camerei foto mai multe pasari moarte, intoxicate cu resturi de plastic. Din dorinta de a reda cat mai fidel imaginile, Saatchi & Saatchi nu a intervenit in niciun fel in fotografiile realizate de Jordan.
"Ideea a venit in timp ce navigam pe Internet, si am dat de siteul lui Chris Jordan”, motiveaza Jorg Riommi, Creative Director Saatchi & Saatchi, punctul de plecare al campaniei. „Am fost socati de realitatea cruda a fotografiilor, astfel incat am decis sa realizam o campanie sub sloganul: schimba peisajul acum, un apel adresat oamenilor pentru a face ceva in legatura cu aceasta problema care se poate rezolva prin schimbarea comportamentului. Nu e nimic complicat, ci doar actiuni mici, dar cu un impact atat de mare, cum ar fi strangerea gunoiului dupa picknic”.
Potrivit lui Riommi, campania se foloseste de impactul fotografiilor relate pentru a prezenta efectele devastatoare cauzate de neglijenta oamenilor asupra vietii salbatice. „Problema este relevanta si pentru Romania, daca ne gandim ca Delta Dunarii este ecosistem tanar si fragile.", subliniaza directorul de creatie.
Comunicarea Greenpeace Romania isi propune astfel sa constientizeze importanta colectarii selective a deseurilor, avand ca obiectiv deasemenea, impreuna cu operatorii de salubrizare, sa realizeze o harta nationala a punctelor de colectare selectiva.
Produsa de curand, campania media se desfasoara deja pe suport print si OOH, acesta din urma, atat in print, cat si multimedia.