9 din 10 romani considera ca muzica le poate influenta starea de spirit si comportamentul in locatii publice. Studiu Reveal Marketing Research.
Miercuri, 18 Octombrie 2023

83% dintre romani declara ca le place muzica in general, in special tinerilor intre 18-24 ani (91%), iar daca ne raportam la rutina zilnica, 87% dintre acestia asculta muzica mai mult de 30 de minute pe zi.

AdPlayers. info

Prin cel mai recent studiu reprezentativ la nivel national urban, Reveal Marketing Research si-a propus sa creeze o imagine clara asupra importantei si impactului muzicii atunci cand romanii aleg sa iasa in oras in diferite locatii Horeca, in contextul in care este bine-cunoscuta capacitatea muzicii de a influenta trairile, atmosfera si experientele oamenilor.

9 din 10 romani considera ca muzica comerciala/ cunoscuta le poate influenta starea de spirit si comportamentul atunci cand viziteaza diferite locatii publice

Spatiile publice in care romanii considera ca este cel mai important sa auda muzica comerciala/ cunoscuta sunt locatiile Horeca, mai exact restaurantele si terasele (73%), barurile si pub-urile (73%) sau cafenelele si cofetariile (66%)

4 din 10 romani s-au aratat dispusi sa scoata mai multi bani din buzunar, iar 6 din 10 sa petreaca mai mult timp in locatiile Horeca daca pe fundal se aude o muzica comerciala placuta

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: "Muzica este un limbaj pe care toti il intelegem si este cu siguranta un instrument ce poate influenta starea generala de spirit intrucat oamenii o folosesc pentru a-si personaliza sau crea atmosfera dorita acasa, avand in acelasi timp o importanta deosebita si in diferitele tipuri de locatii si medii exterioare frecventate de indivizi. Datele studiului nostru confirma rolul esential al muzicii comerciale/ cunoscute in crearea unei atmosfere potrivite atunci cand romanii aleg sa iasa in oras. Spre exemplu, faptul ca 6 din 10 romani declara ca sunt dispusi sa recomande apropiatilor locatiile Horeca unde muzica a fost pe placul lor, face ca muzica sa se transforme intr-un instrument de masurare a fidelitatii, care creaza si amplifica emotii, cu capacitatea de a imbunatati semnificativ experienta intr-un astfel de spatiu."

Atitudinile si obiceiurile romanilor in materie de muzica

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, 83% dintre romani declara ca le place muzica in general, in special tinerilor intre 18-24 ani (91%), iar daca ne raportam la rutina zilnica, 87% dintre acestia asculta muzica mai mult de 30 de minute pe zi. Mai mult decat atat, aflam ca 1 din 10 romani integreaza in foarte mare masura muzica in activitatile zilnice, petrecand mai mult de 5 ore pe zi ascultand diferite melodii.

Daca ne referim la muzica difuzata in locurile publice, 70% dintre romani considera ca este important si foarte important sa auda muzica comerciala/ cunoscuta in locatiile pe care le frecventeaza, iar 91% declara ca aceasta poate influenta comportamentul si starea de spirit intr-un astfel de context.

Asadar, datele releva rolul esential pe care muzica il are in crearea unei ambiante placute si potrivite in locatiile publice frecventate, in special pentru cei cu varste intre 35-44 ani (95%).

Iesitul in oras in diferite locatii Horeca este una dintre principalele activitati de timp liber ale romanilor!

Iesitul in oras este una dintre principalele activitati de timp liber ale romanilor, 4 din 10 respondenti mentionand ca obisnuiesc sa frecventeze restaurante si terase sau cafenele si cofetarii cel putin o data pe saptamana.

Tendinte

Ca tendinta generala, studiul releva ca se observa odata cu inaintarea in varsta, ca frecventarea diferitelor locatii Horeca scade, si ca reprezentantii generatiei Z (18-24 ani) prezinta un interes semnificativ mai mare pentru astfel de locatii publice, acestia vizitand saptamanal in mai mare masura restaurante si terase (62% vs. 37% total esantion), cafenele sau cofetarii (46% vs. 38% total esantion) sau baruri si pub-uri (38% vs. 25% total esantion).

Impactul muzicii asupra experientei in diferite locatii publice

Muzica influenteaza ritmul in care romanii consuma si petrec timp in diferite locatii Horeca

Locatiile Horeca (restaurante si terase – 73%, barurile si pub-urile – 73% si cafenelele si cofetariile – 66%) se diferentiaza ca fiind spatiile publice in care romanii considera ca este important sa auda muzica comerciala/cunoscuta.

Asadar, impactul muzicii este unul semnificativ asupra duratei petrecute in locatii publice, un procent semnificativ mai mare dintre respondenti mentionand ca petrec mai mult timp in baruri si pub-uri (64%) sau in restaurante si terase (63%) daca muzica creaza o atmosfera pe placul lor. De asemenea, muzica poate influenta timpul petrecut si in alte locatii cum ar fi,  cafenele si cofetarii (58%), sali de fitness si sport (55%) sau centre comerciale si mall-uri (54%).

85% dintre respondenti declara ca muzica comerciala/ cunoscuta le  influenteaza in mod pozitiv starea de spirit in locatiile publice pe care le frecventeaza, iar daca facem referire la disponibilitatea de a vizita mai des locatii unde se aude muzica comerciala, 7 din 10 romani declara ca ar fi dispusi in mai mare masura sa viziteze mai des astfel de locatii.

De asemenea, majoritatea respondentilor s-au aratat dispusi sa plateasca mai mult pentru consumatie in special in cazul locatiilor publice tip Horeca daca pe fundal se aude o muzica comerciala placuta. Astfel ca, 43% dintre romani ar scoate mai multi bani din buzunar in baruri si pub-uri, 42% in terase si restaurante si 40% in cafenele si cofetarii.

Observam ca cei cu varste intre 25 si 44 de ani, categorie de varsta cunoscuta ca fiind cea activa pe piata muncii si principala categorie de consum in societatea moderna, sunt cei mai deschisi sa petreaca mai mult timp in aceste spatii publice si cheltuiasca mai multi bani daca atmosfera creata de muzica este una pe placul lor, diferentele procentuale fiind de aproximativ 10% pentru toate locatiile Horeca amintite anterior.

Pe de alta parte, 1 din 2 romani au declarat ca vor petrece mai putin timp in orice tip de locatie publica daca muzica ce se aude pe fundal nu este pe placul lor, aspect mentionat in mai mare masura de persoanele mature cu varste intre 54-70 de ani (58%).

Genurile muzicale preferate in locatiile Horeca frecventate

Conform datelor studiului, romanii au preferinte clare pentru un anumit gen muzical atunci cand frecventeaza diferite locatii Horeca, comparativ cu momentele cand viziteaza alte tipuri de locatii publice cum ar fi magazine, centre comerciale etc. Spre exemplu, jumatate dintre romani declara ca prefera un anumit gen muzical atunci cand frecventeaza restaurante si terase (52%) sau baruri si pub-uri (49%).

Urmarind preferintele romanilor in materie de genuri muzicale in functie de locatiile Horeca pe care le frecventeaza, se evidentiaza faptul ca acestia prefera muzica pop/ hip-hop/ rap (40%), rock (41%) si dance/ electronica (38%) in baruri si pub-uri. In cazul restaurantelor si teraselor regasim in topul preferintelor muzica traditionala/ populara (38%), blues (37%) si jazz (35%), iar in momentele cand aleg sa viziteze cafenele sau cofetarii, romanii prefera mai degraba muzica blues (30%) si pop/ hip-hop/ rap (29%).

In functie de varsta, se diferentiaza o apetenta semnificativ mai mare a celor cu varste intre 25-44 de ani pentru  genuri muzicale energice care sa intretina starea de distractie in cluburi si pub-uri, cum ar fi muzica pop/ hip-hop/ rap (46% vs. 40% total esantion), in timp ce reprezentantii generatiei Z (18-25 ani) prefera in mai mare masura DJ seturi (52% vs. 36% total esantion) sau muzica electronica/ dance (46% vs. 38% total esantion).

In cazul restaurantelor si teraselor, persoanele intre 25-44 ani prefera in mai mare masura muzica jazz (44% vs. 35% total esantion), iar persoanele mature intre 45-54 ani muzica clasica/ simfonica (32% vs. 24% total esantion). Indreptandu-ne atentia si catre cafenele si cofetarii,  muzica pop/ hip-hop/ rap este mai degraba in topul preferintelor tinerilor intre 18-34 ani (36% vs. 29% total esantion).

Asadar, genul muzical pare sa aiba la randul sau o importanta semnificativa pentru majoritatea romanilor, 66% dintre acestia considerand ca este important sau foarte important ca genul muzical sa fie pe placul lor in locatiile publice in care aleg sa mearga. Se observa un procent usor mai mare in randul respondentilor cu varsta cuprinsa intre 35-44 ani (72%), care apreciaza in mai mare masura confortul oferit de un gen muzical pe placul lor.

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada iulie 2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban, care utilizeaza internetul. Marimea esantionului a fost de 818 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.5% la un nivel de incredere de 95%.

Mai mult in Research, Cercetare


PUBLICITATE: