80% dintre romanii care primesc notificari RO-ALERT se simt mai in siguranta in viata de zi cu zi. Reveal Marketing Research.
Joi, 10 Octombrie 2024

Romanii doresc imbunatatiri pentru sistemul RO-ALERT, precum ajustarea volumului si tonului notificarilor (40%), optiunea „Doar vizual", fara sunet (27%), si eliminarea alertelor pentru situatii „mai putin urgente" (23%).

AdPlayers. info

80% dintre romanii care primesc notificari RO-ALERT considera ca acestea contribuie semnificativ la sporirea sigurantei personale, arata cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research care si-a propus sa exploreze opiniile romanilor in legatura cu sistemul RO-ALERT si sa evalueze impactul acestuia asupra sentimentului de siguranta personala si a emotiilor resimtite in urma alertelor primite.

Reactii emotionale

Cele mai frecvente reactii emotionale ale romanilor la primirea mesajelor RO-ALERT sunt atentia (40%), prudenta (34%) si teama (33%).

Romanii doresc imbunatatiri pentru sistemul RO-ALERT, precum ajustarea volumului si tonului notificarilor (40%), optiunea „Doar vizual", fara sunet (27%), si eliminarea alertelor pentru situatii „mai putin urgente" (23%).

80% dintre cei care primesc notificari RO-ALERT considera ca acestea contribuie semnificativ la sporirea sigurantei personale

Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 92% dintre romani au notificarile RO-ALERT activate, procent mai ridicat in randul celor care au copii (95%, comparativ cu 87% in cazul celor fara copii).

De asemenea, 80% dintre cei care primesc notificari considera ca sistemul RO-ALERT contribuie in mod semnificativ la sporirea sigurantei personale.

Cele mai frecvent mentionate

Referitor la tipurile de alerte primite, cele mai frecvent mentionate sunt cele legate de conditii meteorologice extreme (81%), dezastre naturale precum inundatii sau cutremure (49%), alerte privind animale periculoase (41%) si incendii (32%).

Atentia (40%), prudenta (34%) si teama (33%) sunt principalele dispozitii emotionale resimtite de romani atunci cand primesc mesaje RO-ALERT

 

 

Notificarile RO-ALERT transmit diferite dispozitii emotionale, cele mai des mentionate fiind atentia (40%), prudenta (34%) si teama (33%).

 

 

O analiza mai detaliata arata ca persoanele cu varste intre 45-55 ani (44%) si cele peste 55 de ani (50%) se simt in mai mare masura atente, in timp ce tinerii cu varste intre 18-34 ani manifesta un nivel mai ridicat de teama (38%) comparativ cu media totala a esantionului. Starea de prudenta este mai accentuata in randul celor care au copii (38%) comparativ cu cei fara copii (26%).

 

Totodata, tinerii cu varste intre 18-24 de ani se diferentiaza ca fiind cei mai afectati de anxietate in urma primirii unor astfel de alerte (24% fata de 16% total esantion).

Referitor la reactiile si comportamentele romanilor cand primesc mesaje RO-ALERT, 48% declara ca sunt foarte atenti si urmeaza instructiunile, acest comportament fiind mai frecvent intalnit in cazul celor peste 35 de ani. In schimb, 43% prefera sa filtreze mesajele in functie de importanta, atitudine mai frecvent intalnita la tinerii intre 18-34 de ani, iar 9% aleg, de obicei, sa le ignore

Incredere in utilitatea sistemului RO-ALERT

„Datele studiului indica faptul ca romanii au incredere in utilitatea sistemului RO-ALERT, ceea ce reflecta o constientizare sporita a riscurilor in situatii de urgenta si contribuie la imbunatatirea comportamentelor de pregatire si preventie. Interesant este de subliniat si faptul ca tinerii romani manifesta o sensibilitate emotionala mai mare in fata incertitudinii, acestia asociind in mai mare masura sentimente de teama si anxietate o data cu primirea mesajelor RO-ALERT", mentioneaza Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Romanii ar aprecia optiuni personalizate in sistemul RO-ALERT, pentru a diminua disconfortul cauzat de notificarile sonore si a creste relevanta informatiilor primite

Principalele imbunatatiri dorite de romani la sistemul RO-ALERT cuprind reglarea volumului si tonului notificarilor (40%), introducerea unei optiuni de „Doar vizual", fara sunet (27%), precum si eliminarea alertelor pentru situatii percepute ca „mai putin urgente" (23%).

Ajustarea volumului si tonului notificarilor este o preferinta mai frecvent intalnita in randul femeilor (45% comparativ cu 35% dintre barbati) si al persoanelor cu venituri mari de peste 6000 RON (45%). Pe de alta parte, optiunea pentru un mod 'Doar vizual' este mai atractiva pentru barbati (40% fata de 24% dintre femei).

Mai mult decat atat, persoanele de peste 55 de ani isi doresc intr-o masura mai mare sa aiba posibilitatea de a selecta tipurile de alerte pe care le primesc (28% fata de 16% din totalul esantionului).

Pe de alta parte, tinerii cu varste intre 18-24 de ani (22%) si parintii (19% fata de 13% in cazul celor fara copii) manifesta un interes mai ridicat decat media esantionului (15%) pentru optiunea de a seta intervale de timp pentru primirea alertelor, cum ar fi blocarea notificarilor pe timpul noptii.

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 27.09-02.10.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban si mediul rural. Marimea esantionului a fost de 1003 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR, Research, Cercetare

 

 

 

 


PUBLICITATE: