80% dintre copii ar manca sanatos, daca ar sti ca si eroii lor au acest obicei. Cercetare Beko in 18 tari
Miercuri, 29 Mai 2019

 

80% dintre copii ar manca sanatos, daca ar sti ca si eroii lor au acest obicei
Credit: Beko / Image PR

Un sondaj realizat de Beko in 18 tari evidentiaza diferenta de interes intre abordarea copiilor fata de alimentatia sanatoasa si abordarea lor fata de fotbal. La nivel mondial, doar 20% dintre copii stiu care este cantitatea zilnica recomandata de fructe si legume, in timp ce in Romania procentul se situeaza la 7,8%

AdPlayers.info

Beko, lider al pietei de electrocasnice din Europa, a prezentat rezultatele unui sondaj global care dezvaluie un decalaj in ceea ce priveste cunostintele si interesul copiilor fata de o alimentatie sanatoasa in comparatie cu interesul si cunostintele lor despre fotbal.

Mai informati despre fotbal decat despre alimentatia sanatoasa

Beko, cu sprijinul partenerilor FC Barcelona, Fundatia Barça si UNICEF, a chestionat luna trecuta peste 13.500 de copii cu varste cuprinse intre 6 si 10 ani din 18 tari, inclusiv Romania, anunta reprezentantii de comunicare ai marcii. Potrivit rezultatelor cercetarii, cei mici sunt in mod semnificativ mai bine informati despre fotbal decat despre alimentatia sanatoasa, iar atunci cand vine vorba de a face alegeri alimentare sanatoase, ele pot fi influentate pozitiv.

La intrebarea de ce consuma alimente sanatoase, peste doua treimi dintre copiii din toate cele 18 tari au spus ca fac acest lucru deoarece inteleg ca este bine pentru ei. In acelasi timp, 80% dintre acestia au declarat ca ar fi mai interesati sa manance alimente sanatoase daca eroul sau modelul lor ar face acelasi lucru. La nivelul Romaniei, 92% dintre cei 500 de copii chestionati si-ar urma eroul in adoptarea unei diete sanatoase.

Peste 70% dintre copii cunosc numarul de jucatori dintr-o echipa profesionista de fotbal, dar numai o cincime dintre acestia au stiut numarul de portii recomandate de fructe sau legume pe care ar trebui sa le manance in fiecare zi. Copiii din Franta si din Regatul Unit au dat un exemplu impresionant omologilor lor globali, 78% si 68% dintre copii raspunzand corect in comparatie cu SUA (16%), Brazilia (11%), Rusia (9%) sau Romania (7,8%).

Initiativa „Eat Like a Pro" pentru copii

Beko intelege ca este posibil ca cei mici sa aiba nevoie de o mana de ajutor de la eroii lor pentru a-si aprofunda cunostintele despre o alimentatie sanatoasa. Initiativa „Eat Like a Pro" lansata de Beko isi propune sa inspire copiii sa manance cel putin la fel de sanatos precum eroii lor. Promovand online retetele sanatoase preferate ale jucatorilor FC Barcelona, Beko isi doreste ca familiile din intreaga lume sa fie inspirate sa le prepare acasa.

Campania "Eat Like Pro", derulata in parteneriat cu UNICEF si Fundatia Barça, a fost lansata anul trecut, avand misiunea de a contribui la combaterea fenomenului global de obezitate infantila si de a-i ajuta pe parinti si copii sa constientizeze importanta unei alimentatii sanatoase. Dupa ce a obtinut sprijin din partea eroilor FC Barcelona intr-o campanie online de impact, al carei succes este recunoscut si prin intermediul premiului castigat ulterior, Beko a donat 1 milion de euro pentru a finanta sase programe UNICEF in America Latina care sprijina copiii, parintii, scolile si guvernele in vederea adoptarii unei alimentatii sanatoase. Programele vizeaza peste 500.000 de copii.

Videoclip cu Gerard Piqué, jucatorul FC Barcelona si ambasadorul Eat Like a Pro

Odata cu prezentarea rezultatelor studiului, Beko lanseaza si un clip cu Gerard Piqué, jucatorul FC Barcelona si ambasadorul Eat Like a Pro, in cadrul caruia interactioneaza cu un grup de copii si le testeaza cunostintele despre fotbal si mancare, ocazie cu care isi expune propriile obiceiuri alimentare sanatoase.

Desi 7 din 10 copii declara ca ar prefera sa se perfectioneze in materie de fotbal decat sa invete ceva nou despre alimentatia sanatoasa, Beko este determinat sa incurajeze copiii sa urmeze exemplul eroilor de la FC Barcelona pe aceasta tema.

„Prin aceasta noua etapa a initiativei Eat like a Pro, dorim sa ne intarim angajamentul de a lupta impotriva obezitatii infantile, impreuna cu FC Barcelona, Fundatia Barça si UNICEF. Copiii din Romania  sunt printre ultimii in ceea ce priveste cunostintele despre o alimentatie sanatoasa, dar ne bucuram ca sunt printre primii in ceea ce priveste influenta pozitiva pe care eroii lor ar putea sa o aiba. Rezultatele studiului ne confirma ca mai avem mult de lucru, dar in acelasi timp ne determina sa continuam aceasta initiativa, inspirand parintii si copiii sa adopte o alimentatie sanatoasa”, a declarat Gabriel-Adrian Eremia, Marketing Director in cadrul Arctic.  

„Organizatia UNICEF este preocupata de cresterea incidentei obezitatii infantile din intreaga lume. Promovarea unei alimentatii sanatoase in randul copiilor pentru a inversa aceasta tendinta ingrijoratoare este de o importanta capitala. Parteneriatul nostru cu Beko si FC Barcelona face parte din strategia UNICEF de a normaliza alimentatia sanatoasa si stilul de viata activ in randul copiilor si adolescentilor din intreaga lume”, a completat Roland Kupka, Senior Advisor pentru Nutritie la UNICEF global.

„Cand eram tanar, nu ma interesa alimentatia sanatoasa. Imi pasa numai de fotbal, dar acest lucru s-a schimbat cand m-am alaturat echipei Barça si am inceput sa invat de la nutritionistii echipei. Este fantastic sa vad pasiunea pentru fotbal in randul copiilor din intreaga lume si sa stiu ca eu si colegii mei le-o inspiram. Avem un rol important si in a determina copiii sa manance sanatos si sunt bucuros ca pot face acest lucru prin intermediul initiativei Beko Eat Like A Pro”, a incheiat Gerard Piqué, jucator la FC Barcelona.

Beko este brandul de electrocasnice al Arçelik, prezent in mai mult de 140 de tari. Brandul are in portofoliu linii de produse ce includ electrocasnice mari, aparate de aer conditionat si electrocasnice mici. Beko este liderul pietei de electrocasnice independente si brandul numarul 1 de electrocasnice mari in Marea Britanie. Brandul este Partener Global Principal al FC Barcelona, partener de nume al echipei de baschet masculin Fenerbahçe si Official Supplier al Ligii Europene a Campionatului Legendelor - League of Legends Championship (LEC).

Mai mult despre Beko in Romania

Beko a intrat in portofoliul Arctic in 2003, la scurt timp dupa preluarea pachetului majoritar al Arctic de catre grupul Arçelik. Brandul s-a lansat pe piata din Romania printr-o gama completa de electrocasnice, care se diferentiaza prin tehnologiile de ultima ora pe care le integreaza si printr-un design modern de produs. De la sub-game de produse special create pentru tinerele familii cu copii (gama Bebeko by Beko, 2005), solutii ingenioase pentru iubitorii de animale (masina de spalat rufe cu functia speciala PET) sau tehnologia revolutionara cu lumina albastra din gama Beko Smart Blue Line, Beko si-a consolidat pozitionarea de brand premium inovator si a devenit una din primele marci de electrocasnice preferate de romani.

Mai mult despre FC Barcelona

FC Barcelona a fost fondata acum aproape 120 de ani, in anul 1899, si este unica in multe feluri. Clubul este detinut de peste 145.000 de membri si se poate lauda ca este cel mai de succes club de fotbal din Europa, in ultimii ani. In aceasta perioada, clubul a castigat patru din cele cinci Ligi ale Campionilor din vitrina clubului si zece din cele 26 de titluri de campioni ai Spaniei. Datorita personalitatii sale deosebite, "Barça" este recunoscuta ca fiind "mai mult decat un club". Stilul distinctiv al echipei este proiectat in intreaga lume de catre cei mai buni jucatori si antrenori ai timpului lor.

Toate acestea merg mana in mana cu ambitia sa continua de a deveni cea mai admirata, iubita si globala institutie sportiva de pe planeta. Aceasta misiune este sustinuta de principii de baza cum ar fi modestia, efortul, ambitia, respectul si munca in echipa, in timp ce clubul este renumit si pentru angajamentul sau fata de societate, care este canalizat prin Fundatia FC Barcelona si activitatea sa de educare a copiilor prin intermediul valorilor sportului. FC Barcelona are o acoperire globala de peste 315 milioane de fani si este un lider mondial in domeniul social media.

Mai mult despre Fundatia Barça:

Fundatia Barça a fost lansata in 1994 pentru a sprijini copiii si tinerii celor mai vulnerabile grupuri sociale prin sport si educatie in domeniul valorilor, cu scopul de a contribui la construirea unei societati mai corecte si mai tolerante. Fundatia Barça isi dezvolta activitatile sub obiectivele programelor Organizatiei Natiunilor Unite - Sport pentru Dezvoltare si Dezvoltare Durabila. Principalele directii de actiune sunt accesul si sprijinul educational, prevenirea violentei si rezolvarea conflictelor in copilarie si combaterea excluziunii sociale si a discriminarii. Astazi, Fundatia lucreaza cu peste 1.500.000 de beneficiari din intreaga lume.

Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR, Conturi


PUBLICITATE: