7 din 10 romani simt ca viata lor de zi cu zi este afectata de canicula. Reveal Marketing Research
Joi, 11 Iulie 2024

76% dintre romani simt ca productivitatea la locul de munca scade in zilele cu temperaturi ridicate, iar 71% se simt mai irascibili in astfel de perioade.

AdPlayers. info

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research si-a propus sa afle mai multe detalii despre impactul caniculei asupra vietii cotidiene a romanilor si sa identifice strategiile pe care acestia le adopta pentru a se proteja de efectele negative ale temperaturilor ridicate.

Pentru a evita efectele negative ale temperaturilor ridicate, 71% dintre romani aleg sa ramana in interior in orele de varf, 67% poarta haine lejere si deschise la culoare, in timp ce 62% consuma multe lichide.

76% dintre romani simt ca productivitatea la locul de munca scade in zilele cu temperaturi ridicate, iar 71% se simt mai irascibili in astfel de perioade.

68% dintre romani evita alimentele grele in zilele caniculare, acestia preferand mai degraba fructele si legume (82%), mancare gatita (41%) sau produsele lactate (40%).

7 din 10 romani adopta masuri preventive impotriva perioadei caniculei 

Conform rezultatelor celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 55% dintre romani au experimentat simptome de insolatie (dureri de cap, greata, ameteli) in timpul caniculei, femeile fiind afectate intr-o masura mai mare (60%) comparativ cu barbatii (50%). De asemenea, 16% dintre respondenti au declarat ca au necesitat asistenta medicala de-a lungul timpului din aceasta cauza.

Pentru a evita efectele negative ale temperaturilor ridicate, 71% dintre romani aleg sa ramana in interior in orele de varf, 67% poarta haine lejere si deschise la culoare, 62% consuma multe lichide, in timp ce doar 31% dintre acestia folosesc protectie solara.

In ceea ce priveste alte modalitati de a face fata zilelor caniculare, datele studiului arata ca 58% dintre romani utilizeaza constant ventilatoare sau aparate de aer conditionat pentru a se racori, aceasta practica fiind mai des intalnita in mediul urban (68%) decat in mediul rural (42%).

In plus, 8 din 10 romani prefera sa stea la umbra atunci cand sunt afara in zilele toride, demonstrand astfel o constientizare crescuta a importantei protectiei impotriva expunerii directe la soare.

Impactul caniculei: 71% se simt mai irascibili sau mai nervosi

Datele studiului evidentiaza si impactul semnificativ pe care temperaturile ridicate il are asupra starii emotionale si bunastarii mentale a romanilor. Astfel ca, 48% dintre romani declara ca se simt constant mai irascibili sau nervosi in zilele caniculare, in timp ce 23% observa aceasta schimbare de stare ocazional.

De asemenea, 46% dintre romani resimt ocazional oboseala sau epuizare in zilele foarte calduroase, iar 29% experimenteaza aceste stari foarte des. Femeile (41% comparativ cu 16% dintre barbati) si tinerii intre 25-34 de ani (42%) sunt mai predispusi sa se simta obositi sau epuizati foarte des,  aceasta diferenta semnificativa putand fi atribuita factorilor biologici si stilurilor de viata mai active, care pot face ca aceste segmente ale populatiei sa fie mai sensibile la efectele stresului termic.

Canicula si activitatile zilnice:

76% dintre romani simt ca productivitatea la locul de munca scade in zilele cu temperaturi ridicate

Jumatate dintre romani (51%) afirma ca productivitatea lor la locul de munca scade constant in zilele caniculare, in timp ce 25% observa aceasta tendinta ocazional, iar 24% niciodata.

In functie de gen, se observa ca barbatilor (27%) nu le este afectata sfera profesionala niciodata de canicula in mai mare masura decat  femeilor (22%), aceasta diferenta evidentiind o mai mare adaptabilitate in situatii de stres termic in cazul barbatilor.

Mai mult de o treime dintre romani (37%) considera ca le este moderat dificil sa se concentreze la sarcinile zilnice la locul de munca, in timp ce 33% gasesc acest aspect usor dificil.

In aceeasi ordine de idei, 73% dintre respondenti au observat ca au nevoie de mai multe pauze in timpul programului de lucru in zilele caniculare, aceasta  tendinta fiind pronuntata in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani (82%).

In ceea ce priveste conditiile de munca, 45% dintre romani mentioneaza ca  angajatorii lor au implementat masuri speciale pentru a gestiona canicula la locul de munca,  in timp ce 35% indica faptul ca angajatorii lor nu au luat astfel de masuri.

Referitor la masurile specifice pe care romanii si le-ar dori implementate la locul de munca pentru a imbunatati confortul in perioadele de canicula, in topul preferintelor se afla asigurarea apei pentru angajati (57%), imbunatatirea ventilatiei sau a aerului conditionat (52%), posibilitatea de a lucra de acasa (49%), flexibilitate in programul de lucru (38%) si posibilitatea de a avea mai multe pauze (36%).

Mai mult decat atat, 45% dintre romani afirma ca zilele caniculare le afecteaza intr-un mod moderat activitatile de timp liber (cum ar fi activitatile casnice si exercitiile fizice), in timp ce 23% considera ca le afecteaza foarte mult activitatile din sfera personala.

Majoritatea romanilor isi mentin hidratarea la un nivel constant in perioadele caniculare, band apa la fiecare ora (43%) sau la un interval de 2-3 ore (31%)

Indreptandu-ne atentia catre obiceiurile alimentare in perioadele caniculare, observam ca 68% dintre romani declara ca evita alimentele grele in aceste conditii de disconfort termic, femeile manifesta o precautie mai mare in acest sens (70% comparativ cu 65% in cazul barbatilor).

Referitor la preferintele alimentare in perioadele caniculare, romanii opteaza in principal pentru fructe si legume (82%), mancare gatita (41%) si produse lactate (40%). La o privire mai atenta, observam ca persoanele mature peste 55 de ani se diferentiaza prin consumul mai frecvent de mancare gatita (46%).

In ceea ce priveste bauturile, cele mai populare sunt apa (86%), limonada (45%), sucurile naturale (30%) si bauturile carbogazoase (29%). Analizand frecventa consumului de apa de catre romani, cei mai multi beau apa la fiecare ora (47%), in timp ce 31% la un interval de 2-3 ore, iar 21% doar cand simt ca le este sete.

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 24.06 -28.06.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban si mediul rural. Marimea esantionului a fost de 1005 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 16 ani companii din Romania si alte tari din Europa.

Reveal Market Resources, studiul nr. 159: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicitatii, cu scopul de a sustine piata de marketing si comunicare din Romania.

Mai mult in Cercetare, Research, 


PUBLICITATE: