Potrivit cercetarii, 50% dintre angajatii romani cunosc salariile colegilor de munca, iar 38% dintre cei ce nu le cunosc ar vrea sa detina informatii in acest sens
AdPlayers. info
Prin cel mai recent studiu reprezentativ la nivel national, Reveal Marketing Research si-a propus sa creeze o imagine efectiva si de ansamblu asupra unui subiect intens dezbatut si de maxim interes in momentul de fata si anume, discriminarea salariala la locul de munca.
In data de 30 Martie 2023, Parlamentul European a adoptat in plen un set de masuri obligatorii privind transparenta si egalitatea salariala. Astfel ca, noua legislatie va impune companiilor din UE sa divulge angajatilor informatii utile pentru a putea compara salarii si a expune diferente de remunerare intre femei si barbati.
1 in 2 angajatii romani cunosc salariile colegilor de munca, iar 2 din 3 (38%) dintre cei care nu le cunosc ar vrea sa detina informatii in acest sens
1 din 2 angajati au auzit de masurile privind transparenta si egalitatea salariala adoptate de Parlamentul European
46% dintre angajati declara ca exista disparitati salariale de gen pentru pozitii similare la actualul loc de munca
Deschidere fata de interzicerea secretului salariului
Conform datelor studiului Reveal Marketing Research, 50% dintre angajatii romani declara ca stiu ce salarii au colegii de munca, intr-o masura semnificativ mai mica angajatii peste 55 ani (35%). Indreptandu-ne atentia catre cealalta jumatate de angajati care nu cunosc salariile celorlalti, 38% dintre acestia declara ca si-ar dori sa detina informatii in acest sens.
Potrivit cercetarii, se poate observa o descrestere graduala a interesului de a afla salariile celorlalti colegi o data cu inaintarea in varsta, cei mai interesati fiind tinerii cu varste intre 18-24 ani (58%) si 25-35 ani (45%), iar la polul opus cei mai dezinteresati persoanele mature peste 55 ani (28%). Acest fenomen poate fi explicat de faptul ca in general, tinerii sunt mai activi in cautarea de oportunitati de dezvolatare si de beneficii financiare atractive, pe cand persoanele mature apreciaza in mai mare masura stabilitatea si siguranta locului de munca.
Alte diferente semnificative apar daca ne raportam la mediul de rezidenta sau la gen, atat cei din mediul urban (40% vs. 30% rural) cat si femeile (43% vs. 33% barbati) manifestand o dorinta mai mare de transparenta a salariilor.
1 in 2 angajati romani au auzit de masurile privind transparenta si egalitatea salariala adoptate de Parlamentul European
Pornind de la scopurile de combatere a discriminarii salariale la locul de munca si eliminare a disparitatii salariale de gen (care in 2020 atingea pragul de 13% in UE in defavoarea femeilor), Parlamentul European a adoptat un set de masuri privind transparenta si egalitatea salariala.
In acest context, jumatate dintre angajatii romani (47%) declara ca au auzit de aceste masuri adoptate de Parlamentul European. La o privire mai atenta, mai informati sunt barbatii (52% vs. 42% femei) si cei din mediul urban (50% vs. 36% rural).
Potrivit studiului, 46% dintre angajati declara ca au observat disparitati salariale de gen pentru pozitii similare la actualul loc de munca, intr-o masura semnificativ mai mare angajatii din mediul urban (48% vs. 36% rural). Pe de alta parte, 43% mentioneaza ca nu au observat astfel de diferente salariale, in special cei peste 55 ani (61%), iar o proportie de 11% admit ca nu cunosc informatii in acest sens.
Metodologie:
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 05-11.04.2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban si rural, care sunt angajati. Marimea esantionului a fost de 730 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.6% la un nivel de incredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 14 ani companii din Romania si Europa.
Mai mult in Cercetare, Research, Market Research