In perioada noiembrie – decembrie 2016, HOSPICE Casa Sperantei a colectat 2.645.941 de lei, in cadrul campaniei „Dorinta de Craciun”, de directionare a pana la 20% din impozitul pe profit al companiilor
adplayers info
In perioada noiembrie – decembrie 2016, HOSPICE Casa Sperantei a colectat 2.645.941 de lei (Aproape 600.000 de euro), in cadrul campaniei „Dorinta de Craciun”, de directionare a pana la 20% din impozitul pe profit al companiilor. Potrivit responsabililor de comunicare ai proiectului, cu aceasta suma, fundatia va putea oferi 5.800 de vizite la domiciliu pentru pacientii care sufera de boli incurabile, 3800 de zile de internare in unitatile cu paturi din Bucuresti si Brasov si 5800 de participari in centrele de zi.
In ultimele doua luni ale anului, 348 de companii au directionat catre HOSPICE Casa Sperantei fonduri folosind aceasta facilitate fiscala, cu 27% mai multe fata de aceeasi perioada a anului anterior. Totalul strans in cadrul campaniei, 2.645.941 de lei, este cu 49% mai mare decat suma directionata de societatile comerciale catre HOSPICE in cadrul campaniei din 2015. Lista completa a companiilor care au sprijinit HOSPICE in 2016 poate fi gasita pe 20.hospice.ro.
„Le multumim din inima tuturor celor care ne-au sustinut prin facilitatea fiscala 20% si care au inteles cat de important este ca bolnavii incurabili sa beneficieze de ingrijire paliativa gratuita. Datorita lor vom putea oferi servicii de calitate pentru tot mai multi oameni aflati in nevoie” a declarat Mirela Nemtanu, director executiv al organizatiei neguvernamentale.
Potrivit Legii Sponsorizarii si a Codului Fiscal, societatile comerciale pot directiona fara niciun cost pana la 20% din impozitul pe profit catre sectorul non-profit. In 2016, organizatiile neguvernamentale s-au bucurat de o schimbare legislativa, legata de plafonul sponsorizarilor pe care le pot acorda companiile. Astfel, in loc de 0,3%, firmele pot sa scada din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizari in limita a 0,5% din cifra de afaceri. Aceasta schimbare a avut un impact pozitiv asupra sumelor ce pot fi directionate catre mediul neguvernamental.
HOSPICE Casa Sperantei le multumeste si partenerilor campaniei: Asociatia pentru Relatii Comunitare, copyTOP, Direct Marketing, EY Romania, Fotograful tau. Sprijinita si de AdPlayers, campania a fost sustinuta de partenerii media 9AM, Agenda Constructiilor, Business Adviser, Business Review, Capital, Cargo Magazin, Cariere, Digi FM, Evenimentul zilei, Europa FM, Fereastra, Forbes, Garbo, Hotnews, HR Manager, Igloo, Magazinul Progresiv, Nine O'Clock, HRB Expert, Piata, Prima TV, Pro TV, Puterea, Radio Romania, Spectacular, TVR, Urbo, Vision Media Plus, Zeppelin.
HOSPICE s-a bucurat si in acest an de sustinerea realizatoarei TVR Corina Danila, al carei apel catre reprezentantii companiilor a fost inclus in spotul video al campaniei si care a sprijinit campania si in social media, pe pagina proprie de Facebook.
„Ne bucuram ca eforturile noastre, atat pe partea de strangere de fonduri, cat si pe cea de informare a companiilor si ONG-urilor, au avut succes. Aceasta facilitate fiscala, prevazuta de legislatia romana si in vigoare de 23 de ani, este una dintre cele mai eficiente modalitati de sustinere si dezvoltare a sectorului non-profit de catre mediul de afaceri si speram ca tot mai multe companii si organizatii vor beneficia de aceasta in 2017” a afirmat Laszlo Bodor, director de Fundraising si Comunicare la HOSPICE.
HOSPICE Casa Sperantei, care aniverseaza in 2017 un sfert de secol de la infiintare, lucreaza in prezent la amenajarea unui nou centru socio-medical pentru copiii care sufera de boli cu prognostic limitat de viata, in Adunatii Copaceni, pe o proprietate donata in anul 2012 de familia Florescu. Valoarea lucrarilor este estimata la peste 1,5 milioane de euro, iar, in momentul de fata, cladirile de pe domeniu sunt in plin proces de renovare si utilare pentru transformarea acestora intr-un centru socio-medical modern. Pana in prezent, pentru noul centru s-au strans jumatate din fondurile necesare.
Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR,