6 din 10 utilizatori de Inteligenta Artificiala (AI) o folosesc in luarea deciziilor de cumparare. Reveal Marketing Research.
Vineri, 28 Februarie 2025

67% dintre romani considera Inteligenta Artificiala (AI) utila, inclusiv 53% dintre non-utilizatori. 66% dintre utilizatori comunica cu AI prin mesaje scrise, 15% vocal, iar 19% folosesc ambele metode.

AdPlayers. info

Pe scurt:

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research evidentiaza impactul tot mai mare al Inteligentei Artificiale in viata cotidiana a romanilor si analizeaza tendintele in utilizarea acestei tehnologii.

67% dintre romani considera Inteligenta Artificiala (AI) utila, inclusiv 53% dintre non-utilizatori.

66% dintre utilizatori comunica cu AI prin mesaje scrise, 15% vocal, iar 19% folosesc ambele metode.

8 din 10 utilizatori cauta informatii despre branduri sau produse cu ajutorul AI.

6 din 10 utilizatori iau decizii de cumparare cu ajutorul AI, in special barbatii (66%) si cei sub 35 de ani (64%).

AI ajuta in procesul de cumparare prin compararea produselor si preturilor (59%), rezumarea recenziilor (57%) si recomandari personalizate (33%).

Majoritatea romanilor (67%) considera Inteligenta Artificiala (AI) utila, inclusiv 53% dintre non-utilizatori.

Studiul

Aproape jumatate dintre romani (47%) folosesc Inteligenta Artificiala (AI) in activitatile lor zilnice, in special femeile (51% fata de 42% dintre barbati) si tinerii intre 18-24 ani (70%), conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Potrivit cercetarii, majoritatea romanilor (67%) considera ca Inteligenta Artificiala (AI) este benefica in viata de zi cu zi. In randul utilizatorilor de AI, aceasta perceptie creste la 83%, insa chiar si 53% dintre non-utilizatori sunt de parere ca AI ar putea fi un instrument util.

Dintre platformele de Inteligenta Artificiala, ChatGPT este cea mai utilizata (60%), urmata de Gemini (29%) si Siri (21%).

Principalele utilizari ale AI: informatii generale (73%), educatie (45%) si divertisment (37%)

Tehnologia AI este utilizata cel mai frecvent pentru cautarea de informatii generale (73%), acest obicei fiind mai pronuntat in randul persoanelor de peste 45 de ani (87%). Pe locul al doilea se afla educatia si invatarea (45%), o intrebuintare populara mai ales printre tinerii sub 35 de ani (53%).

Alte utilizari frecvente includ divertismentul (37%), sprijinul la locul de munca (31%) si planificarea personala (19%).

„Acest studiu reflecta tendinta tot mai accentuata de integrare a Inteligentei Artificiale in viata de zi cu zi a romanilor. Faptul ca inclusiv non-utilizatorii recunosc beneficiile acestei tehnologii demonstreaza potentialul sau urias de a influenta deciziile personale si profesionale. AI nu mai este o optiune futurista, ci un instrument accesibil si util pentru toata lumea." a spus Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

In ceea ce priveste modalitatile de interactiune cu AI, 66% dintre utilizatorii AI prefera mesaje scrise, in timp ce 15% interactioneaza vocal, iar 19% folosesc ambele modalitati. Femeile prefera in mai mare masura comunicarea prin mesaje scrise (70% fata de 61% dintre barbati), in timp ce barbatii utilizeaza ambele metode intr-o proportie mai mare (23% fata de 16% dintre femei).

6 din 10 utilizatori de AI iau decizii de cumparare cu ajutorul acestei tehnologii

8 din 10 utilizatori de AI declara ca folosesc tehnologia pentru a cauta informatii despre branduri sau produse, in special barbatii (87% fata de 77% dintre femei).

De asemenea, 6 din 10 utilizatori admit ca AI le influenteaza alegerile de cumparare, in special barbatii (66% fata de 56% dintre femei) si tinerii sub 35 de ani (64%).

AI sprijina deciziile de cumparare prin compararea produselor si preturilor (59%), citirea sau rezumarea recenziilor (57%) si oferirea de recomandari personalizate (33%).

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research ( www.reveal.ro ) s-a desfasurat online in perioada 17-21.02.2025 pe un esantion reprezentantiv national pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1000 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.Responsabilitate, Sustenabilitate.

Mai mult in Cercetare, Research, Digital, AI, Inteligenta Artificiala


PUBLICITATE: