Cele mai populare categorii de produse cu tematica de Craciun sunt alimentele (79%), bauturile (56%) si cosmeticele (39%).
AdPlayers. info
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat atitudinile si preferintele romanilor referitoare la produsele in editie limitata de Craciun, evaluand factori precum frecventa achizitiilor, arome specifice sarbatorilor, importanta ambalajelor tematice sau impactul editiilor limitate asupra imaginii brandurilor
Cele mai populare categorii de produse cu tematica de Craciun sunt alimentele (79%), bauturile (56%) si cosmeticele (39%).
Emotiile festive (45%) si aromele specifice (29%) sunt principalele motive datorita carora editiile speciale de Craciun sunt la atat de mare cautare.
6 din 10 romani considera mai atragatoare marcile care lanseaza editii limitate de Craciun.
7 din 10 romani sunt atrasi de diferitele editii limitate de produse lansate cu ocazia Craciunului
Studiul, pe larg
Conform celui mai recent studiu al Reveal Marketing Research, 71% dintre romani sunt atrasi de editiile limitate de produse lansate cu ocazia Craciunului.
Interesul este mai pronuntat in randul femeilor (78% comparativ cu 64% in cazul barbatilor) si in randul persoanelor cu copii (74% comparativ cu 66% in cazul celor fara copii).
In ceea ce priveste cele mai populare categorii de produse cu tematica de Craciun, in topul preferintelor regasim alimentele (79%), bauturile (56%) si cosmeticele (39%).
De asemenea, 52% dintre romani declara ca achizitioneaza des sau foarte des produse tematice in perioada Sarbatorilor de iarna.
Principalele motive datorita carora editiile speciale de Craciun sunt la atat de mare cautare sunt legate de emotia Craciunului (45%) si de aromele sau gusturile specifice sezonului (29%). Printre cele mai asociate arome de Craciun se numara portocala (49%) si scortisoara (35%).
Si aspectul vizual joaca un rol semnificativ in deciziile de cumparare in perioada sarbatorilor, 81% dintre romani considerand ambalajele festive importante sau foarte importante. Interesul este si mai pronuntat in randul persoanelor cu venituri mari de peste 6.000 RON (88%).
„Aceste date reflecta puterea simbolica a sarbatorilor in modelarea comportamentului de consum. Editiile limitate de Craciun nu sunt percepute doar ca produse, ci ca experiente emotionale ce creeaza o legatura cu atmosfera festiva. Acest fenomen subliniaza nevoia de apartenenta si de ritualizare in consum," mentioneaza Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
61% dintre romani considera mai atragatoare marcile care lanseaza editii limitate de Craciun.
64% dintre romani declara ca au cumparat cel putin un produs doar pentru ca facea parte dintr-o editie limitata de Craciun, chiar daca nu il consumau in mod obisnuit.
Aceasta tendinta este mai accentuata in randul generatiei tinere cu varste cuprinse intre 18-44 de ani (74%) care cauta sa recreeze atmosfera festiva in propriile experiente de consum.
61% considera mai atragatoare brandurile care lanseaza editii limitate de Craciun, in special femeile (66% fata de 55% dintre barbati) si persoanele cu venituri de peste 6.000 RON (71%).
In plus, 53% dintre romani considera ca utilizarea produselor tematice de Craciun contribuie la imbunatatirea imaginii unui brand, iar 40% declara ca raman fideli anumitor branduri care lanseaza anual produse tematice in perioada Sarbatorilor.
In ceea ce priveste increderea in calitatea produselor, 1 din 2 romani sunt de parere ca editiile limitate tematice mentin aceleasi standarde de calitate ca produsele de baza ale brandurilor.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 20.11-26.11.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban si mediul rural. Marimea esantionului a fost de 1003 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.
Mai mult in Cercetare, Research, Retail