5 din 10 romani cred ca ii asteapta o viata mai buna in noul an. Reveal Marketing Research: Cum arata planurile romanilor pentru 2023
Miercuri, 11 Ianuarie 2023

 

Conform celui mai recent studiu Reveal Marketing Research, anul ce tocmai s-a incheiat a fost cel mai satisfacator pentru cei mai multi dintre romani (54%) in comparatie cu 2020 (24%) si 2021 (22%) – ani puternic marcati de restrictiile cauzate de pandemie.

AdPlayers. info

Anul 2022 a marcat sfarsitul restrictiilor cauzate de pandemia Covid-19, insa aceasta realizare a fost urmata de un an plin de dezamagiri, fie ca vorbim de razboiul de la granitele Romaniei sau de nivelul extrem de ridicat al inflatiei din acest an, care a cauzat greutati financiare pentru majoritatea romanilor.

In acest context, Reveal Marketing Research a realizat un studiu reprezentativ la nivel national, pentru a afla care sunt asteptarile si sperantele romanilor de la noul an.

Romanii privesc cu optimism anul 2023: 5 din 10 romani cred ca o viata mai buna ii asteapta in noul an

Conform celui mai recent studiu Reveal Marketing Research, anul ce tocmai s-a incheiat a fost cel mai satisfacator pentru cei mai multi dintre romani (54%) in comparatie cu 2020 (24%) si 2021 (22%) – ani puternic marcati de restrictiile cauzate de pandemie.

O data cu redobandirea mai multor libertati romanii au devenit mai relaxati si optimisti in 2022, aceasta atitudine reflectandu-se si in sentimentele si rezolutiile acestora referitoare la noul an. Asadar, 48% dintre respondenti se declara optimisti cu privire la 2023, in timp ce doar 15% se declara pesimisti.

La o privire mai atenta compania de cercetare observa ca nivelul de optimism descreste o data cu inaintarea in varsta, tinerii intre 18 si 24 de ani (76%) fiind cei mai optimisti, iar persoanele peste 55 de ani (18%) cele mai putin optimiste pentru 2023.

Sperantele si anxietatile romanilor de la noul an

In ceea ce priveste asteptarile romanilor de la noul an, acestia sunt cei mai optimisti cu privire la imbunatatirea situatiei financiare personale comparativ cu 2022 (43%). La polul opus, nivelul de pesimism atinge cele mai mari valori daca este luat in calcul parcursul tarii din urmatorul an, imbunatatirea situatiei economice a tarii si diminuarea nivelului de coruptie fiind percepute ca obiective greu sau chiar imposibil de realizat de catre 46%, respectiv 67% dintre respondenti.

Ramanand in zona contextului socio-politic actual, observam ca romanii sunt in general in expectativa, cu doar 3 din 10 fiind de parere ca in 2023 situatia de conflict din Ucraina se va ameliora/ finaliza sau ca situatia Schengen se va rezolva.

Daca ne referim la rezolutiile si sperantele din sfera personala si de familie, 15% dintre romani intentioneaza sa se casatoreasca sau logodeasca in 2023, intr-o masura semnificativ mai mare cei cu varstele cuprinse intre 25-35 de ani (26%), in timp ce 33% nu au astfel de planuri, in special tinerii intre 18 si 24 de ani (70%). In aceeasi ordine de idei,  11% dintre respondenti intentioneaza sa aiba un copil in noul an, intr-o masura semnificativ mai mare cei cu varste intre 25 si 44 de ani (18%).

Un sfert dintre romani declara ca intentioneaza sa isi schimbe domiciliul in 2023, fie in alta locuinta din aceeasi localitate (12%), in alta localitate din tara (8%) sau in strainatate (4%).

De asemenea, autorii cercetarii observa ca locuitorii din mediul rural sunt mai statornici, 82% declarand ca nu vor sa se mute in 2023, in comparatie cu 74% in cazul locuitorilor din mediul urban.

In ceea ce priveste sfera profesionala, 23% dintre romani vor sa isi schimbe locul de munca in 2023, indeosebi tinerii intre 18-34 de ani (32%), iar 50% sa isi pastreze actualul loc de munca, valori semnificativ mai mari fiind inregistrate in cazul celor intre 35 si 55 ani (59%).

Cat de multumiti sunt romanii de viata lor?

Raportandu-se la nivelul de satisfactie cu diferitele aspecte din viata de zi cu zi, romanii sunt cei mai multumiti de relatiile interpersonale pe care le au cu familia (73%), cu persoanele apropiate (67%) sau de relatiile sentimentale (62%).

Asa cum era de asteptat tinerii cu varste cuprinse intre 18-24 de ani sunt multumiti intr-o mai mare masura de sanatatea lor (73%) comparativ cu total esantion (56%), in timp ce cei mai multi dintre cei mai varstnici de peste 55 de ani (70%) sunt mai multumiti de timpul lor liber (vs. 54% total esantion).

Cele mai mici scoruri de satisfactie au fost obtinute de nivelul de multumire cu locul de munca (48%) si de situatia financiara prezenta (37%), locuitorii din mediul rural fiind multumiti intr-o mai mica masura, in cazul acestora inregistrandu-se scoruri de 42%, respectiv 28%.

Principalele rezolutii are romanilor pentru 2023

In general, cand se gandesc la topul rezolutiilor pentru noul an, cei mai multi dintre romani isi doresc sa calatoreasca mai mult (32%), sa petreaca mai mult timp cu familia (30%) sau sa manance mai sanatos (29%).

In cazul persoanelor de peste 55 ani, adoptarea unei alimentatii mai sanatoase (42%) si a unui stil de viata mai sustenabil (15%) sunt semnificativ mai importante decat pentru total esantion (29%, respectiv 9%). De asemenea, acestia isi doresc intr-o mai mare masura decat ceilalti sa acorde mai mult timp pasiunilor lor (24% vs. 16% total esantion)

Romanii isi mai doresc mai mult timp liber (18%), intr-o masura semnificativ mai mare locuitorii din mediul urban vs. cei din mediul rural (20% vs. 11%) si cei cu varste cuprinse intre 45-55 ani (27%).

Si aspectul fizic joaca un rol important in noul an avand in vedere ca 22% declara ca isi doresc sa slabeasca in noul an, mai multa atentie subiectului acordand femeile (25% vs. 18% barbatii) si tinerii intre 18-24 de ani (29%). De asemenea, 30% dintre tinerii intre 18-24 de ani isi doresc mai mult sa aiba un stil de viata mai activ si sa mearga la sala comparativ cu 16%, total esantion.

 

Pentru tinerii cu varste cuprinse intre 25-34 de ani este importanta intr-o mai mare masura dezvoltarea profesionala, acestia dorindu-si mai mult sa isi schimbe locul de munca (21% vs. 12% total esantion) si sa investeasca timp in cursuri de dezvoltare personala si profesionala (15% vs. 8% total esantion).

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 28.12.2022-01.01.2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet din mediul urban si rural. Marimea esantionului a fost de 1005 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 14 ani companii din Romania si Europa.

Mai mult in Cercetare, Research


PUBLICITATE: