45% dintre romani considera foarte important ca produsele cosmetice sa fie naturale
Joi, 16 Ianuarie 2025

Principalele criterii de alegere a cosmeticelor sunt eficienta produsului (66%), ingredientele naturale (62%) si pretul accesibil (60%).

AdPlayers. info

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research exploreaza comportamentele si preferintele consumatorilor romani in ceea ce priveste produsele cosmetice, punand accent pe tendintele legate de utilizarea produselor naturale.

45% dintre romani considera foarte important ca produsele cosmetice pe care le utilizeaza sa fie naturale.

Principalele criterii de alegere a cosmeticelor sunt eficienta produsului (66%), ingredientele naturale (62%) si pretul accesibil (60%).

Aluminiul (52%), parabenii (47%) si sulfatii (42%) sunt cele mai evitate ingrediente din compozitia produselor cosmetice.

28% dintre romani verifica intotdeauna daca produsele achizitionate sunt naturale, iar in ceea ce priveste produsele cosmetice, 45% considera ca este esential ca acestea sa fie naturale

Conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, romanii asociaza un produs natural cu absenta substantelor chimice si a conservantilor (83%), cu caracteristici ecologice si sustenabile (41%) sau cu certificari organice (33%).

In ceea ce priveste comportamentul de cumparare, 55% dintre consumatori afirma ca verifica uneori daca produsele achizitionate sunt naturale, 28% fac acest lucru intotdeauna, iar 16% verifica rar sau deloc. Totusi, factorul pret reprezinta o bariera semnificativa, doar 19% dintre romani fiind dispusi sa plateasca un pret mai ridicat pentru produsele naturale, in timp ce 60% ar accepta doar in situatia unei diferente foarte mici de pret.

In domeniul produselor cosmetice, 45% dintre romani considera foarte important ca produsele pe care le utilizeaza sa fie naturale, cu o pondere mai mare identificata in randul parintilor cu copii sub 18 ani (47% comparativ cu 43% in cazul celor fara copii). De asemenea, 37% dintre respondenti considera important acest aspect, iar 14% manifesta o pozitie neutra.

 

 

 

Principalele criterii de alegere a cosmeticelor sunt eficienta produsului (66%), ingredientele naturale (62%) si pretul accesibil (60%)

 

 

 

Evaluand modalitatile prin care romanii identifica produsele naturale, 91% declara ca citesc eticheta, 25% se bazeaza pe recomandari de la cunoscuti, influenceri etc., iar 23% se orienteaza dupa elementele de design ale ambalajului.

 

La o privire mai atenta, se poate observa faptul ca barbatii tind sa se bazeze mai mult atat pe recomandari (28% comparativ cu 21% in cazul femeilor), cat si pe aspectul ambalajului (27% comparativ cu 18% in cazul femeilor). De asemenea, recomandarile sunt mai frecvent luate in considerare de tinerii intre 18-34 ani (32% comparativ cu 25% in intregul esantion).

Referitor la cele mai importante criterii de alegere a produselor cosmetice, romanii mentioneaza eficienta (66%), ingredientele naturale (62%) si pretul accesibil (60%).

Persoanele de peste 55 de ani acorda o importanta mai mare ingredientelor naturale (70%), in timp ce tinerii intre 18-24 ani sunt atrasi in mai mare masura de brand (17% comparativ cu 13% total esantion).

Aluminiul (52%), parabenii (47%) si sulfatii (42%) sunt cele mai evitate ingrediente din compozitia produselor cosmetice

In ceea ce priveste familiaritatea romanilor cu ingrediente potential toxice sau controversate din produsele cosmetice, cei mai multi sunt familiarizati cu ingrediente precum aluminiul (prezent in deodorante) – 85%, sulfatii – 81% si parabeni – 76%.

Pe de alta parte, cu ingredientele precum ftalatii (53%) si formaldehida (38%) nu sunt deloc familiarizati.

Privind obiceiurile de cumparare a cosmeticelor, majoritatea romanilor declara ca evita intotdeauna sau frecvent produsele care contin ingrediente precum aluminiul (52%), parabenii (47%) sau sulfatii (42%).

Tendinta de a evita aceste ingrediente este mai pronuntata in randul femeilor, care sunt mai atente la prezenta lor in produsele cosmetice, procentele inregistrate fiind cu aproximativ 10% mai mari fata de barbati pentru toate cele trei ingrediente mentionate.

 

 

Metodologie:

 

 

 

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 08-12.01.2025 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1002 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

 

Mai mult in Research, Cercetare


PUBLICITATE: