(AdPlayers, Iulian Toma)
Estimat la 4-6 Milioane de euro pe an, potrivit unor surse AdPlayers apropiate licitatiei, contul Adevarul Holding va fi administrat de companiile McCann Erickson (servicii de media) si Odyssey Communication (creatie), dupa un pitch al carui rezultat a fost anuntat astazi ( marti, 27 iulie), conform informatiilor AdPlayers.
Potrivit unor surse apropiate licitatiei, in concurs au mai participat agentiile Tempo (creatie) si Tempo Media (servicii de media), Graffiti BBDO (creatie) si Media Direction (servicii de media), la care s-au adauga participarea agentiilor OMD si Mediaedge:cia, care au pus la bataie doar servicii de media.
„Banii din pitch-ul Adevarul Holding se duc, practic, integral la McCann Erickson”, spune unul dintre participantii la pitch, facand trimitere la cheltuielile in media ale grupului de media condus de Peter Imre, incomparabil mai mari raportate la bugetele de creatie si strategie administrate de Odyssey, care s-ar putea ridica la cateva sute de mii de euro pe an.
Dinu Patriciu in pitch pentru Dinu Patriciu?
Prima intrebare legata de concurs este cum au calificat companiile chemate in licitatie participarea agentiei Odyssey, stiut fiind ca este fondata de patronul Adevarul Holding.
Contactat de catre AdPlayers, Peter Jansen, Presedintele UAPR si partener al agentiei Cohn & Jansen, nu vede niciun conflict de participare a agentiei in pitch, avand in vedere ca jucatorii invitati in concurs au stiut ca Patriciu a lucrat si cu alte agentii, asa cum a fost cazul pana in prezent.
„Toata lumea stie ca unul dintre partenerii Odyssey Communication este Dinu Patriciu, prin urmare agentiile participante si-au asumat o posibila decizie ca agentia de publicitate aleasa ar putea fi chiar compania in care este partener si patronul de la Adevarul”, este de parere Jansen, care nu vede un conflict intre patronatul Adevarul Holding, organizatorul licitatiei, si patronatul agentiei de publicitate Odyssey, unde Patriciu este fondator.
Pitch cu cine aduce mai mult la Adevarul Holding
Pe de alta parte, potrivit unor surse apropiate licitatiei, administrarea creatiei de catre Odyssey nu a fost nici macar primul obiectiv strategic, concursul avand ca subiect nu numai investitiile in media ale Adevarul Holding, ci si atragerea de venituri in grupul de media.
Mai mult, organizatorii au pus din start in punctajul agentiilor si volumele de business pe care intentioneaza sa le deruleze cu Adevarul Holding, de aceasta data nu ca investitor, ci ca furnizor de media.
Conform acelorasi surse apropiate licitatiei, cerintele de atragere de venituri din publicitate ar fi mers initial pana la 12 Milioane EUR, insa conditia a fost la scurt timp abandonata si inlocuita cu o departajare dupa cine aduce mai multi bani la Adevarul Holding, cat timp estimarile pietei de print sunt cuprinse in acest an intre 25 si 30 Milioane EUR.
Cont de la 8 Mil. EUR, la 6 Mil. EUR pe an.
Estimat in ultimul la aproximativ 8 Milioane EUR pe an, potrivit informatiilor AdPlayers, obiectivele pentru viitorul „mandat” de administrare a investitiilor Adevarul Holding au fost listate la 6 Milioane EUR pe an. Asteptarile realiste ale cunoscatorilor contului cifreaza insa totalul volumului investit in media de catre Adevarul Holding la aproximativ 4-5 Milioane de euro.
Practic, licitatia a fost dubla. Pe de o parte a urmat optimizarea investitiilor in media ale grupului patronat de Dinu Patriciu, iar pe de alta parte veniturile din media atrase de la clientii agentiilor, ambele obiective fiind punctate de catre organizatorii licitatiei.
Astfel, daca pe de o parte organizatorii au acordat agentiilor punctaje in functie nu numai de serviciile de administrare ale investitiilor in media ci si pentru volumele pe care estimau sa le atraga in grupul de media, la celalalt pol, companiile care nu au oferit un business solid pentru Adevarul Holding au fost practic scoase din concurs inca din prima faza a licitatiei.
"Personal cred ca grupul nu a facut altceva decat sa vaneze doi iepuri dintr-o lovitura", conchide un alt apropiat al licitatiei Adevarul. "Sa isi faca atat un buget realist in privinta investitiilor, dar sa isi calibreze si veniturile din agentiile de media, probabil mult prea optimiste estimate inainte de pitch, si care nu puteau fi in niciun caz 30% din piata de publicitate in print".
Mai mult in Licitatii