(AdPlayers, Iulian Toma)
Estimata de AdPlayers la 300.000-500.000 EUR, JTI a dezvaluit astazi oficial paternitatea celei mai recente campanii impotriva contrabandei cu tigari. Gilda Lazar (foto), Director Corporate Affiars & Communication la JTI, a confirmat pentru AdPlayers plaja de buget a campaniei in media, insa nu a dezvaluit valoarea exacta a acesteia. Oficialul de comunicare a precizat ca intreaga comunicare este initiata in parteneriat cu Autoritatea Nationala a Vamilor.
Cont de strategie, creatie si media DRAFT FCB
Campania impotriva contrabandei cu tigari este administrata de agentia DRAFTFCB, atat pentru serviciile de strategie si creatie cat si cele de media, dupa cum a precizat pentru AdPlayers, Andrada Seitan (foto), Business Development Director al companiei de publicitate.
„Campania se deruleaza in perioada 8 noiembrie – 14 decembrie, si se deruleaza pe OOH, Print si Internet”, a afirmat Andrada Seitan. „Comunicarea se desfasoara la nivel national, fiind accentuata mai ales in Bucuresti si alte 7 orase din tara importante in influentarea mesajului impotriva contrabandei cu tigari”.
Plecand de la faptul ca acceptand produsele de contrabanda nu cumperi un produs ci un lant, comunicarea JTI are in prim-plan un mesaj declinat in mai multe directii creative: Contrabanda Dauneaza Grav Bugetului, Contrabanda Dauneaza Grav Economiei, Contrabanda Dauneaza Grav Educatiei, etc.
Peste 1 milion EUR pe an, in campania impotriva contrabandei
Intrebata daca investitita JTI are legatura cu celelalte campanii initiate de ceilalti doi producatori de tigarete, Gilda Lazar a declarat ca „In mod natural, campania continua mesajele impotriva contrabandei cu tigari anterioare”, facand trimitere la campaniile celorlalti producatori. Mesajul JTI este a treia comunicare din acest an impotriva contrabandei cu tigari, dupa o prima campanie desfasurata de BAT in primavara, urmata de un program in retail, sustinut de Pihilip Morris.
Potrivit Gildei Lazar, intregul buget al producatorilor de tigari in campaniile impotriva contrabandei depaseste 1 Milion de EUR in acest an. Un efort din pacate inca mic comparativ cu profitul contrabandistilor, care pot face un profit de 1 Milion EUR doar din vanzarea a doua tiruri de tigari, dupa cum apreciaza specialistii campaniei.
Lazar a mai adaugat pentru AdPlayers ca, dincolo de mesajul catre populatie, „campaniile impotriva contrabandei cu tigari de pana acum au avut un ecou inclusiv in randul autoritatilor care au intensificat controalele impotriva evazionistilor, au adus problema contrabandei cu tigari pe ordinea de zi din agenda CSAT si au schimbat legislatia impotriva evaziunii fiscale”.
In cadrul conferintei, Gilda Lazar a precizat ca pe langa efortul de comunicare in media, JTI sprijina inclusiv logistic autoritatile in activitatile acestora de combatere a contrabandei. Directoarea de comunicare nu a cuantificat bugetul acestui sprijin logistic, insa apropiati ai campaniei au afirmat pentru AdPlayers ca el s-ar putea ridica la alte cateva sute de mii de euro.
Contrabanda: 1 din 4 tigari vandute
Printre rezultatele imediate din ultima vreme, oficialul de comunicare JTI a subliniat dublarea capturilor de tigari de la contrabandisti si diminuarea procentului de tigari vandute ilegal. Chiar daca a mai scazut in ultimul an, tigarile de contrabanda reprezinta inca un sfert din vanzari, dupa cum a apreciat Gilda Lazar, vorbind despre nivelul contrabandei pe piata romaneasca.
Astfel, potrivit unui studiu citat de responsabilul de comunicare, daca anul trecut tigarile vandute de contrabandisti reprezentau 36% din piata, in vara acestui an a ajuns la 21,3%, repsectiv 24,4% cat au fost masurate in luna septembrie. „Acest procent aduce pierderi la buget de 800 Milioane EUR, suma comparabila cu o transa de imprumut de la FMI”, a precizat oficialul JTI.
Campania de comunicare a fost anuntata in cadrul unui eveniment organizat de departamentul de relatii publice al agentiei DRAFTFCB, la The ARK.
Mai mult in Conturi