Credit. Zitec
60% dintre angajatii din sectorul public considera ca pandemia a contribuit la digitalizarea institutiei la care lucreaza
AdPlayers. info
La un an de la declararea Starii de Urgenta in Romania in contextul pandemiei de COVID-19, Zitec, lider pe piata de IT & digital marketing din Romania, releva rezultatele studiului national Regista „Noua realitate a lucrului de acasa”. Studiul isi propune sa afle cum s-au adaptat institutiile publice lucrului de acasa.
Studiul Regista a fost realizat pe baza raspunsurilor din chestionarul „Masuri de preventie in pandemie. Cum ati adaptat modul de lucru in cadrul institutiei?” la care au participat reprezentanti din peste 400 de institutii publice din toate judetele tarii in perioada 15 februarie – 14 martie 2021. Cei mai multi dintre respondenti provin din urmatoarele sectoare publice de activitate: administratii publice locale (30%), invatamant (25%), urmate de sanatate (10%) si institutii guvernamentale (10%).
Conform datelor colectate, aproape 75% dintre angajatii din sectorul public care au lucrat de acasa partial sau permanent s-au simtit cel putin la fel de productivi ca atunci cand isi desfasurau activitatea la birou. Noul mod de lucru a adus numeroase avantaje pentru angajati. Astfel, 71% dintre respondentii care au lucrat de la distanta considera ca cel mai mare beneficiu al lucrului de acasa a fost timpul castigat prin faptul ca nu s-au mai deplasat la birou, 55% au apreciat flexibilitatea in organizarea timpului de lucru, iar 17% au declarat ca au avut costuri lunare mai mici pe perioada cat au lucrat de acasa.
„Peste doua treimi din angajatii institutiilor publice au trecut pentru prima data in martie anul trecut la un mod de lucru de acasa, ceea ce a implicat multe schimbari, de cele mai multe ori nu tocmai facile pe fondul gradului de digitalizare foarte scazut. Fiind o solutie cloud, utilizatorii Regista au putut sa isi continue activitatea cu succes si in siguranta, indiferent de unde au lucrat. Rezultatele acestui studiu ne-au ajutat sa intelegem mai bine particularitatile lucrului de acasa pentru institutiile publice si sa cream solutii mai bune pentru eficientizarea telemuncii”, a declarat Alexandru Lapusan, CEO si cofondator Zitec.
Din datele rezultate, printre cele mai mari dificultati cu care s-au confruntat angajatii din sectorul public in lucrul la distanta au fost: comunicarea cu echipa (37%), singuratatea (26%) si lipsa spatiului sau a mobilierului adecvat (25%). Desi majoritatea angajatilor au considerat ca, in perioada in care au lucrat de la distanta, comunicarea eficienta cu colegii a fost o provocare, 27% dintre respondenti spun ca nu au folosit nicio aplicatie pentru a organiza videoconferinte cu echipa, iar 67% nu folosesc semnatura electronica.
Din totalul respondentilor, aproape 70% nu au mai lucrat niciodata de acasa inainte de pandemie. In timpul Starii de Urgenta, aprox. 55% au lucrat exclusiv de acasa, 20% au lucrat partial de acasa si partial de la birou, in timp ce 25% dintre participantii la studiu au continuat sa lucreze exclusiv de la birou. Totodata, 20% dintre respondenti au lucrat de la distanta si in Starea de Urgenta si continua sa lucreze de acasa si in prezent.
Desi 60% dintre functionari considera ca pandemia a contribuit la digitalizarea institutiei la care lucreaza, 85% dintre acestia nu au urmat niciun curs de digitalizare in contextul schimbarii modului de lucru. Mai mult, peste jumatate dintre respondenti folosesc in continuare adresele de e-mail personale in interes de serviciu, iar 65% nu au folosit un sistem VPN (Virtual Private Network) pentru o conexiune securizata in utilizarea aplicatiilor institutiei.
Studiul Regista „Noua realitate a lucrului de acasa” vine in completarea demersurilor pentru accelerarea procesului de digitalizare a institutiilor publice realizate anul trecut prin „Caravana Regista” si prin „Ghidul esential pentru digitalizarea primariei”.
Solutia Regista, dezvoltata de echipa Zitec, este lider de piata pe segmentul aplicatiilor de registratura si managementul documentelor in administratia publica locala. Rolul aplicatiei este sa automatizeze si sa eficientizeze activitatile din institutiile locale, guvernamentale si din companii, prin modulele de registratura electronica, managementul documentelor si e-Guvernare. Regista faciliteaza atat o comunicare optima intre departamentele unei institutii, cat si intre functionari si cetateni, pentru o rezolvare rapida si mult mai organizata a solicitarilor primite.
Pana in prezent, peste 600 de institutii si companii din toate judetele tarii si-au imbunatatit procesele de lucru si au redus birocratia folosind Regista. Aplicatia are peste 12.000 de utilizatori la nivel national care au inregistrat de-a lungul timpului 12 milioane de documente.
Aplicatia Regista poate fi accesata de oriunde de catre functionarii publici sau angajatii companiilor, fiind disponibila direct din browser, fara instalare si cu toate informatiile stocate in siguranta in cloud Microsoft Azure.
Mai mult in Cercetare, Research