2 din 5 respondenti ai Hootsuite's 2022 Social Media Trends au indicat scaderea reach-ului organic. Micro-ambasadorii de brand, mai buni decat cei mari.
Luni, 12 Septembrie 2022

 

“Este posibil ca un “nor” de micro-influenceri sa fie mai eficient si mai profitabil, din punct de vedere al bugetului si ROI, decat unu-doi macro-influenceri. Dar daca vinzi produse de masa, mergi la sigur cu macro-influencerii. Vorbind de bugete, va fi tot mai rau”, spune Marius Olteanu, director general Bakers Digital, companie membra a grupului de comunicare V+O Group Romania.

AdPlayers. info

De la fenomenul politic “noaptea ca hotii” si pana la derapajul cu vergeturile, o noua tendinta a prins contur in actualitatea romaneasca: ascensiunea justitiei sociale si implicarea brandurilor in societate, in conversatia pe subiecte importante, este doar una dintre concluziile unei cercetari Bakers Digital, membra a grupului de comunicare V+O.

Este probabil schimbarea cea mai profunda ce are loc la nivelul mediului de afaceri si al societatii. In absenta fie a unor legi scrise, fie a unei autoritati care sa aplice aceste legi, societatea se autoreglementeaza. Mai mult de jumatate dintre utilizatorii de social media, in special publicul tanar, sustine tendinta de activism in afaceri si ar dori sa vada ca brandurile se implica activ in subiecte dificile.

Pe de alta parte, in fata inmultirii derapajelor si a scaderii eficientei relative a marilor influencer-i, investitorii in publicitate au inceput sa se orienteze, deocamdata destul de discret, catre micro-influenceri. Influencerii “mari” se confrunta si cu o problema de credibilitate, ajungand sa faca reclama la numeroase produse si branduri, aproape ca o televiziune.

“Este posibil ca un “nor” de micro-influenceri sa fie mai eficient si mai profitabil, din punct de vedere al bugetului si ROI, decat unu-doi macro-influenceri. Dar daca vinzi produse de masa, mergi la sigur cu macro-influencerii. Vorbind de bugete, va fi tot mai rau”, spune Marius Olteanu, director general Bakers Digital.

,,Marile platforme de social media fac eforturi sa monetizeze fiecare secunda petrecuta de utilizatorii lor, asa ca totul va costa si mai mult. Adica nu are niciun rost sa va ganditi la o strategie de crestere organica si atat”, adauga oficialul Bakers Digital.

Potrivit concluziilor cercetarii, micro-influencerii sunt mai conectati cu comunitatile lor si mai credibili. Punctul slab ar fi ca nu vei putea face reclama la hoteluri pe litoral cu un fotograf de peisaje de munte, de exemplu. Dar sigur vei avea efect daca ii dai o pereche de bocanci de calitate, pe care sa ii promoveze.

40% dintre respondenti au indicat scaderea reach-ului organic

Conform sondajului Hootsuite's 2022 Social Media Trends, mai mult de 40% dintre respondenti au indicat ca scaderea reach-ului organic si necesitatea de a cheltui mai mult pe publicitatea platita au fost cele mai mari provocari ale lor. Avand in vedere ca reach-ul organic mediu pentru o postare pe Facebook este putin peste 5%, conform datelor Hootsuite, este clar de ce publicitatea platita este o necesitate.

Pentru a vedea ce ne asteapta, sa vedem ce se intampla in SUA, de unde ne vine inspiratia. PEW Research Center a facut recent un sondaj care a relevat ca doar 32% dintre adolescentii americani cu varste cuprinse intre 13 si 17 ani folosesc Facebook, fata de un sondaj anterior, din 2014-2015, cand aceasta cifra era de 71%, devansand platforme precum Instagram si Snapchat.

Acum, TikTok, care nici macar nu fusese lansat in momentul ultimului studiu, este folosit acum de 67% dintre adolescentii americani, iar Instagram de 62%. Nouazeci si cinci la suta dintre adolescenti spun ca folosesc YouTube, ceea ce poate face sa para ca este platforma sociala dominanta - dar multi utilizatori interactioneaza cu platforma doar pentru a viziona videoclipuri, mai degraba decat ca un loc de conectare cu alte persoane online. Dar mult mai multe detalii sunt aici.

Tendinta este ca tot mai multa lume, nu doar adolescenti, se aduna pe TikTok macar din curiozitate. Vorbind de continut video, in mod natural, Youtube ramane lider in acest domeniu, chiar daca din cauza TikTok, a inceput sa urce videoclipuri scurte, care au devenit un fel de fenomen popular in randul publicului tanar.

Si Instagram a facut pasul spre formatul video mai scurt si l-a introdus pe platforma sa sub forma Instagram Reels. Chiar daca grupul demografic cheie difera, acest tip de "micro-continut" video a cunoscut un impuls de popularitate si in randul acestora.

Autorii

Fondata in 2006, agentia locala V+O Communication Romania este membra a V+O Group Romania. Grtupul ofera clientilor solutii de comunicare 360 - de la strategie, creatie, servicii de PR clasic si digital, social media, pana la servicii pentru productia print si audio-video si organizarea de evenimente - prin intermediul companiilor Bakers Digital, V+O Communication si Unlimited Production.

Companiile sunt membre ale grupului independent de comunicare integrat V+O Group, lider in regiunea EMEA. Cu peste 130 de angajati, 110 clienti si peste 250 milioane de consumatori, agentia doreste sa fie partenerul strategic pentru fiecare companie, insitutie sau organizatie nonguvernamentala.

Mai mult in Digital, Ambasadori de Brand, Cercetare, Research,


PUBLICITATE: