Credit. Reveal Marketing Research
AdPlayers. info
Studiul Reveal Marketing Research arata cum este influentat comportamentul de consum al romanilor in luna martie, care sunt categoriile de produse preferate in aceasta perioada si cum arata bugetul pe aceste cheltuieli.
Brandurile care comunica oferte cu ocazia Zilei Internationale a Femeii sunt mai apreciate de romani
Aproape 4 din 10 romani (39%) sunt influentati in decizia de cumparare de brandurile care au promotii cu ocazia Zilei Femeii. Ei declara ca aceste promotii i-ar determina sa achizitioneze mai degraba produsul sau serviciul respectiv. La polul opus, 54% dintre oameni nu sunt influentati de oferte de 8 martie si declara ca ar cumpara oricum produsul/serviciul respectiv.
Asa cum arata un alt studiu recent Reveal Marketing Research, chiar daca decizia de cumparare a consumatorilor nu este in totalitate influentata de promotii sau campanii cu ocazia sarbatorilor, acestea au impact pozitiv, totusi, asupra brandurilor. Inclusiv in acest caz, 2 din 3 romani declara ca promotiile sau campaniile de Ziua Femeii imbunatatesc imaginea brandurilor. 29% dintre oameni considera, insa, ca aceste campanii nu au un efect asupra imaginii, iar un procent de doar 5% considera ca reclamele de 8 martie au un impact negativ asupra brandului.
Cand vine vorba despre Ziua Femeii, bugetul romanilor pe cadouri ramane neschimbat, chiar si in contextul pandemiei
Studiul a urmarit, de asemenea, impactul pandemiei asupra bugetului romanilor in ceea ce priveste cheltuielile de 8 martie. Astfel, 30% dintre acestia spun ca acum cheltuie mai putin decat au facut-o in alti ani. Totusi, pentru majoritatea romanilor (62%), cheltuielile cu ocazia Zilei Femeii au ramas la fel, chiar si in contextul actual. Un procent de doar 8% afirma ca in 2021 au alocat mai multi bani pentru cadourile facute cu aceasta ocazie.
De 8 martie, florile sunt cadoul cel mai potrivit (85% dintre romani), iar suma alocata de majoritatea domnilor este de pana in 50 de lei.
De Ziua Internationala a Femeii, florile sunt cadoul considerat cel mai potrivit, spun 85% dintre romani, iar peste jumatate dintre ei (52%) declara ca, in medie, cheltuie, mai putin de 50 lei pe acestea. Romanii nu se arata foarte generosi cand vine vorba de a cumpara flori, astfel ca doar 7% dintre ei spun ca aloca chiar si peste 100 lei. In general, buchetele de flori sunt cele mai populare, preferate de 49% dintre romani, iar plantele in ghiveci de catre 30%.
Desi in contextul COVID-19, comenzile online au explodat pentru majoritatea produselor, florile nu se numara printre acestea. Aproape toti romanii (99%) prefera sa cumpere fizic din florarii sau ateliere. Ca locuri specifice de achizitie, pe langa florariile obisnuite mentionate de 70%, alte variante accesate de romani pentru a cumpara flori celor dragi sunt supermarketurile/hipermarketurile (35%) si pietele (31%). In general, mai mult de jumatate dintre romani (53%) cumpara flori doar cu ocazia sarbatorilor sau evenimentelor importante.
Alte cadouri apreciate de romani de 8 martie sunt accesoriile si bijuteriile (70%), urmate de cosmetice, parfumuri sau produse de machiaj, evaluate drept cadouri potrivite de catre 62% dintre romani.
Observam ca 8 martie este un prilej de a oferi cadouri mai degraba simbolice sau personale. Astfel, produsele de tipul electrocasnicelor (44%), electronicelor (28%) sau bauturilor alcoolice (35%) sunt considerate cele mai nepotrivite spre a fi oferite femeilor dragi din viata romanilor.
Metoda folosita a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1009 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in perioada 24-28 februarie 2021. Eroare de esantionare +/- 3%. Nivel de incredere 95%.
Mai mult in Cercetare, Research