Atat Vodafone cat si noua agentie de media au anuntat astazi si oficial ca, incepand cu 1 februarie, noua companie de media care se va ocupa de gestionarea contului pe piata romaneasca este OMD Romania, prezidata de Carmen Tanasie. Contactat de catre AdPlayers, Cristian Mucichescu, Managing Director al agentiei OMD, a refuzat sa comenteze valoarea bugetului.
Estimat pe piata romaneasca pentru AdPlayers de surse din piata de media inca de la jumatatea lunii august 2009 la peste 15 milioane EUR pe an, contul de media Vodafone era gestionat de Universal McCann, divizia de media de la McCann Erickson.
Chiar daca Bogdan Enoiu declara la sfarsitul anului trecut pentru AdPlayers ca intre Vodafone si McCann era un contract care presupunea colaborarea celor doua parti inclusiv in 2010, se pare ca cele doua parti au cazut "la pace" in clauzele contractuale. Dealtfel, Cele doua companii vor ramane sub contract - contul de creatie va ramane in continuare la agentia de publicitate McCann Erickson.
„Este evident una din cele mai mari mutari din business-ul de media romanesc ale acestui an, insa, chiar si fara Vodafone, ne batem in continuare pentru locul I pe piata de media”, a declarat pentru AdPlayers, Mihai Trandafir, seful diviziei de media Universal McCann de la McCann Erickson, agentia care a gestionat contul pana in prezent.
„Pentru ca nicio tara nu face exceptie de la regula acestei licitatii internationale organizata de Vodafone, era de asteptat ca efectele acesteia sa se faca simtite si pe piata romaneasca. Echipa de media McCann care avea ca sarcina bugetul Vodafone va fi realocata pe o multitudine de alte conturi noi castigate in ultima vreme. Printre cele mai importante, unele castigate chiar la inceputul acestui an, se numara Real si Metro”, a adaugat Trandafir.
AdPlayers scria la sfarsitul anului trecut ca atat OMD Romania cat si alte agentii de media locale care fac parte din retele multinationale de media au participat in a doua jumatate a anului trecut, la pitch-ul de media international organizat de Vodafone, si castigat in cele din urma de reteaua de media OMD.
Cu o echipa de 40 de angajati, agentia de media OMD mai gestioneaza conturi cum sunt Dacia – renault, Nissan, Citroen, McDonald’s, Walmark, Sony. Potrivit AdPlayersREPORT 2009, operatiunile de media OMD pentru anul 2008 se ridica la 22,13 Milioane EUR.
Conform aceluiasi Raport al Agentiilor de Media intocmit de AdPlayers, divizia de media Universal McCann care opereaza sub umbrela companiei McCann Erickson, totaliza la sfarsitul anului 2008 un business de media de aproximativ de 80% din afacerea agentiei de publicitate, atunci la 75 Milioane EUR.