1 din 3 romani nu frecventeaza restaurantele din mall in pandemie. Studiu Reveal Marketing Research
Miercuri, 17 Martie 2021

1 din 3 romani nu frecventeaza restaurantele din mall in contextul COVID-19. Studiu Reveal Marketing Research

90% dintre romani sunt de parere ca industria HoReCa a fost afectata in mare si in foarte mare masura de contextul pandemiei. Daca inainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declara ca NU mergeau niciodata la restaurantele din centrele comerciale, astazi procentul a crescut la 32%. Calitatea produselor este cea mai importanta in decizia de cumparare de la restaurantele din mall, fiind mentionata de catre 54% dintre oameni.

AdPlayers. info

1 din 3 romani nu frecventeaza restaurantele din mall in contextul COVID-19, este concluzia unei cercetari Reveal Marketing Research privind comportamentul consumatorului in restaurantele din centrele comerciale.

Metoda folosita in cercetare a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de esantionare +/- 3%. Nivel de incredere 95%.

Pe fondul pandemiei COVID-19

Pe fondul pandemiei, obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ in ultimul an, influentand, astfel, evolutia afacerilor din diverse zone de activitate. HoReca este de departe una dintre cele mai afectate industrii ca urmare a contextului COVID-19. In ce masura mai frecventeaza oamenii restaurantele din mall, cat de loiali sunt acestor localuri si care sunt criteriile relevante in decizia lor de cumparare? Reveal Marketing Research a oferit raspunsurile in studiul despre comportamentul de consum al romanilor privind restaurantele din mall.

Cumpara mai rar de la restaurante din mall, iar atunci cand o fac, prefera localurile tip fast-food

90% dintre romani sunt de parere ca industria HoReCa a fost afectata in mare si in foarte mare masura de contextul pandemiei. Acest lucru se reflecta, inclusiv, in frecventarea mai redusa a restaurantelor din mall. Inainte de pandemie, cei mai multi dintre romani spun ca le frecventau de 2-3 ori pe luna (19%), iar acum fac acest lucru mai degraba o data la cateva luni sau chiar mai rar (40%). Atunci cand merg, totusi, la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, mentionate de peste jumatate dintre oameni (55%). In preferintele lor, urmeaza apoi, restaurantele cu specific romanesc (33%) si cafenelele (20%).

Calitatea primeaza atunci cand trebuie sa aleaga restaurantul din mall. Pretul, pe locul al doilea.

Calitatea produselor este cea mai importanta in decizia de cumparare de la restaurantele din centrele comerciale, fiind mentionata de catre 54% dintre oameni. Pe locul al doilea se afla preturile (41%). Un alt criteriu relevant pentru romani este gradul in care sunt respectate masurile de siguranta impotriva COVID-19 in aceste localuri, fiind important 32% dintre acestia.

Pe langa aceste criterii, studiul a urmarit si impactul promotiilor asupra loialitatii consumatorilor. 40% dintre oameni afirma ca alterneaza cam aceleasi restaurante, in functie de promotiile pe care le au. Aceasta este o informatie utila pentru branduri, deoarece ele pot continua sa comunice oferte pentru a atrage consumatorii, chiar si in contextul pandemiei. O alta categorie la care brandurile trebuie sa fie atente este cea a consumatorilor loiali, reprezentata de un sfert dintre romani - 25% spun ca obisnuiesc sa cumpere mereu de la acelasi local, indiferent de promotii. Astfel, restaurantele trebuie sa identifice, prin studii de loialitate, care sunt acele elemente aditionale ce ii fidelizeaza pe oameni.

A scazut incidenta mersului la restaurantele din mall. Cei care spun ca NU merg sunt mai multi

Daca inainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declara ca NU mergeau niciodata la restaurantele din centrele comerciale, astazi procentul a crescut semnificativ. La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre romani spun ca nu frecventeaza deloc aceste restaurante, in special persoanele peste 55 de ani (65%). Restrictiile impuse in zonele cu grad ridicat de raspandire a virusului, precum si teama de imbolnavire din spatiile publice pot fi explicatii pentru care multi dintre romani evita restaurantele din centrele comerciale.


Mai mult in Cercetare, Research


PUBLICITATE: