,,Multumita produselor si functionalitatilor adaugate in 2023, clientii au posibilitatea sa invete, sa testeze, sa isi exerseze aptitudinile financiare, sa tina evidenta cheltuielilor zilnice, sa economiseasca sau sa investeasca, intr-un singur loc, in aceeasi aplicatie”, a spus Gabriela Simion, director general Revolut Bank UAB sucursala Romania.
AdPlayers. Info
Cum 2023 se apropie de final, Revolut, aplicatia financiara globala cu peste 35 de milioane de clienti retail, din care peste 3 milioane in Romania, a dorit sa afle cum a aratat anul 2023 din punct de vedere financiar, cu bune si cu invataminte pentru viitor.
Potrivit unui studiu Dynata realizat pentru Revolut, majoritatea romanilor sunt multumiti de deciziile lor financiare din 2023 si 2 din 10 nu regreta cheltuielile facute.
Revolut continua traditia din 2021 si 2022 si revine cu RevReview 2023, imbunatatit, acum sub forma unei functionalitati de personalizare, care a agregat in mod anonimizat obiceiurile de utilizare a serviciilor sale de catre clienti si le-a organizat in 11 tipologii financiare. Fie ca a fost un „Semanator” (Seed Sower - un client care a economisit sume importante in contul Revolut) sau un „Utilizator roditor” (The Full Bloomer - un client care a facut economii, a primit cashback si a recomandat Revolut prietenilor sai), fiecare utilizator isi poate gasi propria poveste transpusa intr-o personalitate financiara. Functionalitatea, care arata ce comportamente de consumator au abordat utilizatorii sai in 2023, este disponibila pana la final de an.
Din datele interne ale bancii digitale reiese ca utilizatorii din tara noastra au efectuat anul acesta aproape 289 de milioane de plati cu cardul Revolut. 54% dintre acestea au reprezentat plati facute cu cardul fizic, pe plan local, catre comercianti din Romania, ceea ce indica o utilizare preponderenta a aplicatiei pentru achizitii curente.
31% dintre romanii cred ca cea mai mare realizare financiara in 2023 a fost sa invete cum sa economiseasca
Dupa 12 luni dificile, marcate de inflatie si de cresterea costului vietii, romanii cred ca cea mai mare realizare financiara in acest an a fost sa invete efectiv cum sa economiseasca (31%). Pentru 27% dintre respondenti, este o mare implinire faptul ca starea lor financiara a ramas stabila in 2023. Totusi, 11% considera ca situatia lor financiara s-a deteriorat. Un roman din patru spune ca a invatat sa isi gestioneze mai bine banii, o perceptie intalnita atat la femei cat si la barbatii cu varste cuprinse intre 35-44 de ani (32%).
Din rezultatele studiului reiese ca cei mai afectati au fost cei din generatia Boomers (55-64 de ani), cu 18% dintre raspunsuri. In schimb, reprezentantii Generatiei Z (18-24 de ani) au fost campioni la economisire (41%) si, in egala masura, si printre cei mai activi investitori (21%), conform aceluiasi studiu.
Cheltuielile responsabile nu lasa loc regretelor
6 din 10 romani au apreciat ca modul in care au cheltuit in 2023 a fost unul „multumitor”, declarand ca au luat in general decizii bune si au fost cumpatati cu cheltuielile. Barbatii sunt mai multumiti de alegerile lor financiare decat femeile (61% vs 55%), si in egala masura, persoanele mai mature, de peste 65 de ani (69%). Milenialii (25-34 de ani) au sentimente amestecate in privinta comportamentului lor financiar - 44% cred ca in unele cazuri au luat decizii bune, in altele au risipit banii. Respondentii din categoria de varsta 45-54 regreta cel mai mult cheltuielile facute in 2023 - 6% (vs. 4% media nationala).
Conform datelor interne ale bancii digitale Revolut, in primele 11 luni complete ale anului 2023, un client roman a cheltuit, in medie, 1.726 de lei/ luna cu Revolut pentru a plati produse si servicii din diverse categorii. Utilizatorul roman mediu a continuat sa prefere cardul fizic pentru platile la comercianti, efectuand 81 de plati per utilizator in perioada 1 ianuarie - 30 noiembrie 2023. Media pentru tranzactiile cu cardurile virtuale a fost de 36 de tranzactii per client, la nivelul intregului an. De asemenea, clientii romani au generat si peste 2 milioane de carduri virtuale de unica folosinta pentru diverse achizitii.
La an nou, planuri noi si o noua sansa data ocaziilor ratate in 2023
Oricat de bine ar incheia romanii anul, din punct de vedere financiar, tot mai raman lucruri de imbunatatit in 2024. Unul din cinci romani este satisfacut de modul in care si-a gestionat banii in ultimele 12 luni, iar o treime dintre respondenti regreta ca nu au economisit atat cat ar fi vrut. 17% si-ar fi dorit sa adauge noi surse de venituri, 13% sa investeasca mai mult, iar 11% sa-si fi imbunatatit aptitudinile de gestionare a fondurilor personale.
Femeile regreta intr-o masura mai mare decat barbatii ca nu au economisit mai mult (38% vs 27%). Generatia Z (18-24 ani) de asemenea vede comportamentul de economisire ca unul foarte important (36%). Studiul mai arata ca, pe masura ce devin mai experimentati si inainteaza in varsta, romanii devin mai putin „emotionali” in relatia cu banii - segmentele de varsta 65+ au mai putine regrete legate de managementul banilor fata de cei mai tineri, din generatia Z (30% vs 15%).
Dintre toate categoriile de varsta, segmentul 55-64 este cel mai nemultumit de faptul ca nu a reusit sa gaseasca sursele de suplimentare a veniturilor (22%). In 2024, reprezentantii Generatiei X ar putea lua in calcul functionalitatile Revolut pentru a-si imbunatati cunostintele financiare si informatiile despre investitii, pentru a-si mari sansele de atingere a obiectivelor financiare. 17% dintre respondentii din aceasta categorie de varsta spun ca regreta faptul ca nu au invatat cum sa-si investeasca banii.
„Indiferent de comportamentul financiar din 2023, 2024 vine cu noi oportunitati de imbunatatire a modului in care isi gestioneaza finantele si isi ating obiectivele financiare. Multumita produselor si functionalitatilor adaugate in 2023, clientii au posibilitatea sa invete, sa testeze, sa isi exerseze aptitudinile financiare, sa tina evidenta cheltuielilor zilnice, sa economiseasca sau sa investeasca, intr-un singur loc, in aceeasi aplicatie”, a spus Gabriela Simion, director general Revolut Bank UAB sucursala Romania.
,,Promisiunea Revolut ramane aceea de a simplifica produsele si serviciile financiare si de a le pune la dispozitia clientilor sai intr-o maniera simpla, intuitiva, usor de inteles, permitandu-le sa-si urmareasca si sa isi gestioneze intreaga situatie financiara intr-un singur loc. Iar aceasta promisiune e valabila atat pentru cumparaturile de zi cu zi facute in siguranta, cat si pentru confortul serviciilor financiare atunci cand calatoresc, pentru asigurarile de diverse tipuri, pentru creditele de nevoi personale sau conturile de economii, pentru instrumentele de tranzactionare si investitii sau donatiile catre cauzele preferate”, a adaugat directorul general Revolut Bank UAB, sucursala Romania.
RevReview 2023 este disponibila direct in aplicatie.
Revolut este prima aplicatie financiara care ajuta utilizatorii din toata lumea sa isi foloseasca la maximum fondurile de care dispun. In 2015, Revolut s-a lansat in Regatul Unit, cu servicii de transfer de bani si schimb valutar. In prezent, 35 milioane de clienti din lume folosesc serviciile Revolut pentru a realiza 500 de milioane de tranzactii pe luna.
Mai mult Banking, Servicii Financiare, Cercetare, Research