1 din 2 tineri spun ca au trecut prin abuz emotional in relatii. Reveal Marketing Research, pentru Fundatia Friends for Friends
Miercuri, 19 Februarie 2025

45% dintre tinerii din Romania spun ca au trecut prin abuz emotional in relatii, aceasta fiind cea mai intalnita forma de abuz mentionata de tineri, urmata de cel in mediul digital cu aproape 30% dintre mentiuni si de cel fizic cu 20%.

AdPlayers. info

45% dintre tinerii din Romania spun ca au trecut prin abuz emotional in relatii. Aceasta este cea mai intalnita forma de abuz mentionata de tineri, urmata de cel in mediul digital cu aproape 30% dintre mentiuni si de cel fizic cu 20%.

Ce apreciaza tinerii la partenerii de cuplu?

Ce ii face pe tineri sa se desparta de partenerii de cuplu?

Campania online #InstaSorry promoveaza cercetarea „Iubirea si abuzul la Gen Z & Alpha"

Conform studiului "In a relationship – Iubirea si abuzul la Gen Z & Alpha" realizat de Fundatia Friends for Friends si Reveal Marketing Research, aproape jumatate (45%) dintre tinerii romani cu varste intre 14-25 de ani spun ca au intalnit abuzul emotional in propria relatie sau ca matori, aceasta fiind cea mai des intalnita forma de abuz mentionata de tineri. Totusi, 52% dintre fete identifica aceasta problema, comparativ cu doar 38% dintre baieti.

Abuzul emotional este urmat de cel in mediul digital cu 28% dintre mentiuni, de cel fizic cu 20%, de abuzul financiar (12% dintre mentiuni) si abuzul sexual (10%).


Ce apreciaza tinerii la partenerii de cuplu

Indiferent de gen sau varsta, tinerii apreciaza la un partener sau o partenera valori precum sinceritatea (32%), loialitatea (25%), respectul (23%), dragostea (22%).

Tinerii de 14-15 ani se remarca prin faptul ca mentioneaza semnificativ mai mult decat ceilalti inteligenta (24% vs 11% la nivel de total esantion) si frumusetea (19% vs 9% la nivel total), in timp ce pentru segmentul 20 – 25 ani respectul este mentionat mai des (31% vs 23% la nivel general).

Grupul de prieteni este principalul mediu in care tinerii isi cunosc partenerii (46%, urmat de scoala (41%), activitatile sportive sau de timp liber (22% – petreceri, festivaluri), grupuri online si forumuri (20%), aplicatii de online dating (15%), la job (10%).

Tipul de relatie preferat de catre tineri este relatia exclusiva monogama (65%), cu semnificativ mai putine mentiuni (52%) pentru acest tip de relatie pentru adolescentii de 14 – 15 ani. Acesti tineri mentioneaza mai putin relatia monogama datorita unei preferinte mari – de aproape 23% – pentru relatia deschisa/nonexclusiva oficiala (prietenii stiu de existenta relatiei/relatiilor).

Ce ii face pe tineri sa se desparta de partenerii de cuplu

De asemenea, principalele motive pentru care tinerii ar renunta la relatia lor de cuplu sunt infidelitatea (45% din raspunsuri), minciuna (30%), violenta fizica (29%), abuzul verbal (11%).

Fetele mentioneaza violenta fizica (41%) semnificativ mai mult decat baietii (15%), dezinteresul (13% vs 7%) si abuzul in general (6% vs 2%), in timp ce baietii mentioneaza mai mult decat fetele nepotrivirea (7% vs 2%), duplicitatea si neseriozitatea (4% vs 0%).

Tinerii de 14 – 15 ani mentioneaza mai des tradarea (16%) vs total esantion (8%), in timp ce grupul 20 – 25 ani mentioneaza mai des violenta fizica (38%) vs total (29%).

Cercetarea „Iubirea si abuzul la Gen Z & Alpha" este promovata online printr-o campanie sustinuta pro-bono de agentia Friends\TBWA. Tagline-ul campaniei de informare si constientizare este #InstaSorry, un simbol al tuturor sentimentelor de regret instant pe care cifrele cercetarii le trezesc in oameni. De la #InstaSorry si pana la implicarea activa in constientizarea formelor de abuz relational este doar un pas, iar FFFF si In a Relationship invita publicul si creatorii de continut sa se alature acestei campanii.

Poiectul In a Relationship

„In a Relationship" este un proiect de psihoeducatie pentru preventia abuzurilor relationale si a violentei domestice in randul tinerilor din Romania. Proiectul a fost lansat in 2016 de catre Fundatia Friends For Friends, in parteneriat cu Avon Romania.

Fundatia Friends for Friends

Fundatia Friends for Friends este o organizatie non-profit care sprijina diverse comunitati sa progreseze prin instrumente si proiecte inovatoare. Printre proiectele FFFF se numara Superscrieri, In a Relationship, MindCraft Stories si Policlinica de Comunicare pentru ONG-uri.

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research este reprezentativ la nivel national si a fost realizat in aprilie – mai 2024, pe un esantion de 403 tineri cu varste cuprinse intre 14 si 25 ani, utilizatori de internet (metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviews). 52% dintre respondenti sunt fete.

Cercetarea a luat in considerare cele cinci forme de abuz: emotional, fizic, sexual, financiar si in mediul digital.

Rezultatele studiului pot fi accesate pe https://inarelationship.ro/insta-sorry/

Mai mult in Cercetare, Research, Responsabilitate Sociala, CSR


PUBLICITATE: