Magazinele (83%) si mall-urile (48%) sunt principalele destinatii de timp liber ale romanilor
AdPlayers. info
Magazinele (83%) si mall-urile (48%) sunt principalele destinatii de timp liber ale romanilor
85% dintre romani considera ca muzica cunoscuta ii influenteaza in mod pozitiv in locatiile publice
54% dintre romani isi prelungesc sesiunile de cumparaturi daca pe fundal se aude muzica pe placul lor
Reveal Marketing Research a desfasurat un studiu reprezentativ la nivel national pentru a afla in ce masura influenteaza muzica cunoscuta de pe fundal modul in care romanii se simt si cum interactioneaza cu mediul din jurul lor atunci cand merg in diferite spatii comerciale si fac cumparaturi.
Magazinele si mall-urile sunt destinatiile principale de timp liber ale romanilor, iar 54% dintre romani isi prelungesc sesiunile de cumparaturi daca pe fundal se aude muzica cunoscuta pe placul lor
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research
"Muzica cunoscuta are capacitatea de a influenta in mod semnificativ comportamentul si experienta consumatorilor in spatiile comerciale, aceasta reprezentand nu doar un fond sonor placut, ci si unul dintre cei mai influenti factori in stabilirea tonului pentru atmosfera unei astfel de locatii. Spre exemplu, in timp ce ritmurile mai rapide creaza o atmosfera energica in magazin ce poate stimula impulsurile de cumparare, muzica lenta poate incuraja consumatorii sa petreaca mai mult timp explorand si cumparand."
Conform rezultatelor studiului implementat de Reveal Marketing Research, cele mai frecventate locatii publice in care romanii obisnuiesc sa isi petreaca timpul liber sunt magazinele (83%) si centrele comerciale/ mall-urile (48%).
Observam ca pentru cei cu varste cuprinse intre 35-44 ani, categorie de varsta ce se diferentiaza printr-o putere de cumparare mai mare, mall-urile reprezinta intr-o mai mare masura o solutie de petrecere a timpului liber (55%).
Indreptandu-ne atentia catre rolul muzicii in spatiile comerciale, 63% dintre romani considera ca este important sa auda muzica cunoscuta cand merg in mall-uri, iar 59% atunci cand merg sa isi faca cumparaturi uzuale in magazine.
Comportamentul consumatorilor in astfel de momente este influentat de muzica, 54% dintre respondenti declarand ca petrec o perioada mai lunga la cumparaturi atat in magazine, cat si in centrele comerciale daca aud muzica cunoscuta preferata pe fundal, principala motivatie mentionata fiind ca muzica le distrage atentia si ii determina sa petreaca mai mult timp in respectivul spatiu comercial.
Mai mult decat atat, un procent semnificativ de 37% dintre consumatori au declarat ca ar fi dispusi sa cheltuiasca mai multi bani in magazine sau in mall-uri daca pe fundal s-ar auzi o muzica cunoscuta pe placul lor.
30% dintre romani prefera un ritm mai alert al muzicii cunoscute atunci cand se afla in spatii comerciale, in timp ce 34% nu au o preferinta clara de gen muzical in astfel de situatii
Conform datelor studiului, 85% dintre respondenti considera ca muzica cunoscuta ii influenteaza in mod pozitiv in locatiile publice. De asemenea, romanii declara in proportie de 66% ca este important sau foarte important ca genul muzical sa fie pe placul lor intr-un spatiu public (ex. bar, terasa, magazin etc.), intr-o masura semnificativ mai mare consumatorii cu varsta cuprinsa intre 35-44 ani (72%).
Urmarind principalele asocieri intre atributele muzicii cunoscute si diferitele tipuri de locatii publice, aflam ca, pentru majoritatea romanilor un volum potrivit al muzicii face ca mediul sa fie mai placut in magazine, pe cand in cazul mall-urilor vorbim mai degraba de ritmul muzicii de pe fundal.
Metodologie:
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada iulie 2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban, care utilizeaza internetul. Marimea esantionului a fost de 818 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.5% la un nivel de incredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 15 ani companii din Romania si alte tari din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 143:
Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicitatii, cu scopul de a sustine piata de marketing si comunicare din Romania.