Principalele provocari care ii impiedica pe romani sa isi duca planurile la bun sfarsit sunt obstacolele financiare (57%), timpul insuficient (35%) si lipsa motivatiei (23%).
AdPlayers. info
53% dintre romani au inceput deja sa-si puna diferite planuri pentru 2025 in miscare, releva cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research care si-a propus sa analizeze evolutia planurilor romanilor pentru 2025, comparand intentiile exprimate la sfarsitul anului trecut cu realitatea primei luni din acest an.
Ce planuri au inceput sa prinda contur si care sunt principalele obstacole intampinate?
Principalele provocari care ii impiedica pe romani sa isi duca planurile la bun sfarsit sunt obstacolele financiare (57%), timpul insuficient (35%) si lipsa motivatiei (23%).
Romanii isi ajusteaza planurile pentru 2025 fata de rezolutiile exprimate la finalul lunii decembrie 2024, in special in ceea ce priveste calatoriile (-8%).
53% dintre romani au dat startul rezolutiilor pentru 2025, insa doar 14% dintre acestia reusesc sa „lucreze" la toate obiectivele propuse
Conform celui mai recent studiu al Reveal Marketing Research, 53% dintre romani au dat startul rezolutiilor pentru 2025. Dintre acestia, 39% mentioneaza ca lucreaza doar in directia unora dintre obiective, in timp ce 14% reusesc sa avanseze simultan in indeplinirea tuturor scopurilor stabilite.
47% dintre romani nu au facut inca primul pas spre obiectivele lor
Pe de alta parte, 47% dintre romani nu au facut inca primul pas spre obiectivele lor, in special persoanele de peste 55 de ani (61%) si cei cu venituri sub 3000 RON (58%).
Indreptandu-ne atentia catre cei care au inceput sa lucreze la rezolutiile pentru noul an, majoritatea se considera moderat consistenti (64%) in implementarea acestora, in timp ce 29% se descriu ca fiind foarte consistenti.
In functie de gen, se observa ca barbatii sunt mai determinati la acest inceput de an, 17% dintre ei mentionand ca au inceput sa lucreze la toate rezolutiile stabilite (comparativ cu 11% in cazul femeilor). In plus, 35% dintre barbati se considera foarte consistenti in implementarea acestora, fata de 29% dintre femei.
In ceea ce priveste motivele care ii impiedica pe romani sa inceapa sau sa isi duca toate planurile la bun sfarsit, principalele obstacole mentionate sunt lipsa banilor (57%), timpul insuficient (35%) si lipsa de motivatie (23%).
Timpul insuficient reprezinta o bariera semnificativ mai mare pentru rezidentii din mediul urban (38%, comparativ cu 32% in mediul rural) si pentru persoanele cu varste intre 35-44 ani (40%). Pe de alta parte, lipsa de motivatie este mai frecvent intalnita in randul femeilor (27%, comparativ cu 18% in cazul barbatilor) si al tinerilor din generatia Z, cu varste intre 18-24 ani (33%).
Romanii isi ajusteaza planurile pentru 2025 fata de rezolutiile exprimate la finalul lunii decembrie 2024, in special in ceea ce priveste calatoriile (-8%)
51% dintre romani si-au propus un stil de viata mai sanatos
Dupa prima luna din 2025, romanii se afla intr-un proces de ajustare a planurilor stabilite la inceputul anului. Comparativ cu intentiile din decembrie, se remarca o usoara scadere in ceea ce priveste unul dintre obiectivele cheie: 51% dintre romani si-au propus un stil de viata mai sanatos (alimentatie echilibrata, scadere in greutate), insa doar 47% au reusit sa faca pana in prezent pasi in aceasta directie.
Abordarea unui stil de viata mai sanatos este semnificativ mai mare in randul femeilor (54%, comparativ cu 39% in cazul barbatilor), dar si in randul persoanelor din mediul urban (53%, comparativ cu 38% in mediul rural).
In ceea ce priveste calatoriile, 29% dintre romani si-au dorit mai multe escapade, insa doar 21% declara ca au reusit sa faca pasi in vederea indeplinirii acestui plan. Diferentele sunt semnificative intre mediul rural si cel urban, doar 15% dintre persoanele din mediul rural reusind sa isi planifice calatorii in luna ianuarie a acestui an, comparativ cu 26% in mediul urban.
Vor sa petreaca mai mult timp cu familia: 29% in decembrie 2024, 28% in prezent
Pe de alta parte, obiectivul de a petrece mai mult timp cu familia ramane constant (29% in decembrie 2024, comparativ cu 28% in prezent). Acest plan a fost respectat in mai mare masura de cei care au copii (35% comparativ cu doar 20% in cazul celor fara copii).
De remarcat, insa, este cresterea semnificativa a timpului dedicat hobby-urilor, de la 14% la 18%, ceea ce sugereaza ca romanii devin din ce in ce mai interesati sa isi urmeze pasiunile si sa investeasca in dezvoltarea personala.
Mai mult in Cercetare, Research,