ZenithOptimedia: Publicitatea in Europa de Est va creste cu 10%-11% in 2013. Cea mondiala, cu 3,9%.
Luni, 29 Aprilie 2013
 

( adplayers, Iulian Toma) Publicitatea mondiala va creste in anul 2013 la 518 Miliarde USD (395 Miliarde EUR, aproximare adplayers), conform unui raport anual apartinand grupului de retele de media Zenith Optimedia. Potrivit cercetarii, investitiile in publicitate vor avea un ritm de crestere de la 3,9% in 2013, la 5% in 2014, respectiv 5,6% in 2015.

Cele mai mari cresteri de cheltuieli in publicitate in perioada 2012 - 2015 sunt estimate intre 10% - 11% pentru pietele din Europa de Est, America Latina, Asia Centrala si pietele foarte rapide din Asia, mai releva analiza.

In ciuda acestor ritmuri de cresteri rapide, potrivit raportului ZenithOptimea, Statele Unite vor ramane cel mai mare contributor la cresterea cheltuielile mondiale de publicitate, cu 28% din totalul celor 76 Miliarde USD (aproape 59 Miliarde EUR) din cresterea totala.

Ritmuri diferite. „Piete in Crestere” versus „Piete Mature”

In timp ce „Pietele in Crestere”, asa cum le intituleaza reteaua de media, vor inregistra evolutii pozitive de 8,2%, „Pietele Mature” vor fi mai modeste inregistrand cresteri de 1,8% datorate in principal si crizei din zona euro. Urmatorii doi ani ar putea duce insa la cresteri in ambele tipuri de economii, de la 9,4% in Pietele in Crestere, la 3,5% in Pietele Mature.

Sub denumirea de Piete Mature, reteaua de media reuneste pietele din America de Nord, Europa Occidentala si Japonia. „Piete in Crestere” sunt considerate restul, exceptand cele cu evolutii foarte rapide (fast-tracking) care includ China, India, Indonezia, Malaiezia, Pakistan, Insulele Filipine, Taiwan, Thailanda si Vietnam.

„Pietele in Crestere” vor contribui cu 63% din evolutia pozitiva globala intre 2012 si 2015, iar cota de piata a acestora in totalul cheltuielilor de publicitate va creste de la 34% la 38%.

Internetul, cea mai mare crestere. 14,4%

Specialistii ZenithOptimedia preconizeaza ca, global, in timp ce media traditionala va creste cu doar 1,6%, Internetul va creste in medie cu 14,4% in 2013 in principal datorita inovatiilor tehnologice, a unei mai bune masurari a a audientei, localizarii dar si datorita integrarii cu terminalele mobile.

 Cu o medie de crestere in Internet de 20%, Segmentul „display” ( prin afisare) va avea cea mai mare crestere, evolutia fiind pusa pe seama cresterii segmentului video online si publicitatii in media sociala.

Ca pondere in economia publicitatii, Internetul va creste de la o cota de piata de 18% in 2012, la 23,4% in 2015, in timp ce ziarele si revistele isi vor continua scaderea cu 1-2% pe an. La sfarsitul anului 2015, specialistii ZenithOptimedia cred ca publicitatea online mondiala va depasi publicitatea tiparita in ziare si reviste.

Mai mult in adplayers report


PUBLICITATE: