(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Contestati de unii, premiati de Internetics, seful agentiei de publicitate full service pe Internet Webstyler vorbeste in AdPlayers despre premii, echipa si cifra de afaceri a companiei:
AdPlayers: Cum vezi prezenta voastra la Internetics 2008?
Bogdan Nitu: Am fost surprins, ma asteptam sa fim favoriti pentru agentia anului, dar nu ma asteptam sa luam si atat de multe premii.
AdPlayers: Ce proiecte ti-au placut mai mult dintre cele premiate la Internetics, si ce proiecte te asteptai sa fie apreciate?
Bogdan Nitu: In primul rand jocul Euroarena pentru Coca Cola care a luat „best of show”, un joc pe care l-au jucat peste 40.000 de oameni in timpul Campionatului European de Fotbal.
Tot proiectul EURO 2008 a fost o comunicare concentrata ce a durat aproape o luna. Cum am ajuns sa lucram pentru Coca-Cola? Nu a fost un pitch, dar probabil ca a fost o selectie de agentii. Brieful a fost sa generam in randul consumatorilor o experienta pozitiva memorabila cu marca, experienta asociata si cu Euro 2008. Asa am gandit jocul de fotbal. Cred ca jumatate din agentie s-a ocupat de proiect. Spun asta fara sa-i pun la socoteala pe cei care au testat jocul.
Un alt proiect care ma asteptam sa fie apreciat la Internetics este Nokia PressPlay. De fapt, aproape tot ce am inscris a castigat ceva – nominalizare sau premiu.
AdPlayers: Ati avut si vreo dezamagire?
La 10 premii castigate, este greu sa vorbesti de dezamagiri. Zece premii din 20 de inscrieri.
AdPlayers: Cati oameni sunteti la Webstyler si cati bani faceti?
Echipa are 24 de oameni, iar anul trecut am fost 16, cred. In 2007 am avut aproximativ 700.000 EUR cifra de afaceri, iar pentru sfarsitul acestui an estimam 1 Milion de euro. Insa cifrele sunt importante doar daca sunt aduse de proiecte creative. Ne intereseaza la fel de mult ca suntem singura agentie interactiva din Romania nominalizata la Cannes Lions in acest an cu un proiect, „Alo,322?”, care a fost premiat si la Golden Drum anul trecut.
AdPlayers: Ce procente din intreg business-ul aveti pe diverse expertize de servicii de comunicare?
Difera foarte mult de la un an altul. Si asta pentru ca Internetul este un mediu care evolueaza foarte rapid. Pot sa spun ca au crescut bugetele pe strategie si creatie de campanii – un exemplu este chiar Coca-Cola pentru care nu administram si serviciile de media.
In acest an, putem spune ca aproximativ 30% din business reprezinta partea de creatie si strategie, 30% dezvoltare de site-uri si alte proiecte pe Internet, restul fiind servicii de media – cumparare si planificare de media sau email marketing, optimizari etc.