Foto Republika PR: Zenovia Grama - PR Director, Stefania Kadima si Justin Kadima - Managing Partners
adplayers. Iulian Toma
Nu este niciun secret ca agentia de publicitate clasica a murit. Aproape toate agentiile de publicitate recunoscute drept "Traditionale" si-au anuntat in ultima vreme focusul pe digital. Si nu sunt singurele. Chiar daca nu s-au rebranduit, de curand si agentiile de relatii publice si comunicare si-au alaturat capabilitati digitale. Dar se intampla si invers. Una din agentiile cunoscute drept pionieri in pozitionarea pe servicii digitale si-a alaturat de curand o echipa si capabilitati de relatii publice si comunicare unui ADN recunoscut digital.
Republika, prima agentie de social media si-a extins de curand aria de lucru cu Republika PR, divizia distincta de servicii integrate de PR a companiei, dupa o buna perioada de timp in care aceste servicii au fost livrate mai multor clienti din portofoliul actual. Decizia de lansare a noii divizii ca entitate separata a fost luata de Justin Kadima, fondatorul companiei, alaturi de Stefania Kadima, Managing Partner.
PR cu expertiza digitala
"Prin Republika PR, avem avantajul de a livra, in acelasi pachet, servicii integrate de comunicare: media relation, reputation management, evenimente si corporate PR, toate ingloband expertiza digitala. Pe langa serviciile de relatii publice si comunicare ale unei agentii traditionale de PR, serviciile de digital PR de la Republika integreaza Social Media, Content Marketing si SEO, specifice mediului digital in care echipa agentiei are o experienta de peste 10 ani" a declarat pentru adplayers Justin Kadima, fondatorul Republika.
"Noua divizie este un prim pas, dintr-un plan mai larg de extindere a serviciilor prin divizii distincte. Asa cum in urma cu 6 ani raspundeam clientilor cu servicii specializate pe Social Media care s-au dovedit ulterior adoptate de intreaga piata, in prezent Republika raspunde cu divizia specializata de Digital PR. Toate aceste servicii vor fi doar o parte din provocarile marketingului si comunicarii clientilor pe care le vom aborda in urmatorii 5 ani."
Fara sa ne dezvaluie numele concurentilor, Justin Kadima este de parere ca in prezent doar 2-3 agentii au capabilitati sa ofere cu adevarat servicii de digital PR, bazate pe o experienta relevanta in mediul digital.
Cat de mult poti sa integrezi?
"Uneori clientii aleg specialisti cu experienta redusa in zona unor servicii de marketing digital, dar asta nu inseamna ca le folosesc cu adevarat sau fac digital PR. Mai degraba aceste servicii sunt duse in derizoriu spunand ca, pe langa serviciile de relatii publice traditionale, utilizeaza Social Media, Content Marketing sau SEO, fara o experienta relevanta in aceste domenii." subliniaza Justin Kadima.
"Dupa alegerea unor concepte umbrela de comunicare, clientii au nevoie deseori sa integreze cat mai multe servicii sau cat mai multe canale, insa nu ajung neaparat la full service sau la toate canalele. Pentru a raspunde cat mai eficient unei cerinte specifice a unui proiect, Republika raspunde adesea cu propriile instrumente si divizii la intrebarea "cat de mult poti sa integrezi din toate declinarile prezentate?", afirma Justin Kadima.
Pentru cine lucreaza? Portofoliul de clienti
In prezent, Republika lucreaza pentru produse sau marci din portofoliul unor clienti importanti precum UniCredit, Renault, NIVEA, Mondelez, JTI, Philips, Capital, ForumFilm, Evenimentul Zilei sau Noriel dar si altii. Odata cu lansarea la apa a noii divizii Republika PR, site-ul republika.ro explica viziunea la zi a serviciilor de marketing si comunicare oferite clientilor de catre agentie.
Mai mult in PR, adplayers report