Vinde solutii de ambalare de 3.5 milioane de euro pe an. Pentapac vine la Pack Show cu cele mai noi sisteme solicitate in industria alimentara
adplayers. Iulian Toma
Cu vanzari de solutii de packaging de 3,5 Milioane de euro pe an, Pentapac vine la targul Pack Show cu cele mai noi masini si tehnologii cautate de clienti, a afirmat pentru adplayers Mihai Tilinca, managerul companiei.
Organizat intre 27 si 30 septembrie la Romexpo, Pack Expo reuneste cei mai importanti furnizori de produse si servicii pentru solutii de ambalare si etichetare.
Sisteme de ambalare la cheie, de la 20.000 euro la 300.000de euro
Cu o piata in crestere, conform managerului, Pentapac vinde sisteme complete de ambalare de la 20.000 de euro pana la peste 300.000 – 350.000 de euro. Printre clientii companiei distribuitoare de solutii de ambalare se numara producatori si procesatori de carne, dar si de produse lactate.
Printre producatorii si marcile care ambaleaza produse cu solutii oferite de Pentapac se numara de la producatori nationali la nume cu distributie locala sau regionala: Ayylex, Aldis, Cris Tim, Diana, Dolycom, Elit sunt doar cativa dintre clientii companiei.
Reprezentanti pe piata de materiale si utilaje de ambalat incepand din anul 2006, Pentapac vinde o gama larga de masini si sisteme de ambalare Sealpac, de la tehnologia recomandata sau aprobata de client pana la instalarea solutiei customizate pentru fiecare producator sau linie de ambalare in parte.
„Sealpac nu vinde masini si utilaje de ambalat, ci o solutie completa in functie de cerintele clientului. Practic clientii ne spun ce produse urmeaza sa ambaleze, iar echipa noastra proiecteaza intregul flux de ambalare, pana la partea de etichetare sau produsul final care poate sa cuprinda inclusiv plasarea produselor in cutii de carton ” a declarat pentru adplayers Mihai Tilinca, managerul companiei Pentapac.
Pe langa Sealpac, Pentapac este deasemenea reprezentantul in Romania pentru sisteme de etichetare ELS (Germania) sisteme de ambalare pentru alimente crud uscate PFM ( Italia ), sisteme de dozare Leonhardt (Germania) precum si consultanta privind alegerea solutiile de punere la cheie a acestora in unitatile de productie
Siguranta alimentelor
Pentru ca in ultima vreme atat pe piata locala cat si in lume, clientii se orienteaza tot mai mult pe crestera sigurantei alimentare, compania condusa de Mihai Tilica are in portofoliu si masini care au grija ca in ambalajul alimentelor sa se regaseasca exact ce scrie pe eticheta si nu, spre exemplu, metale.
„Clientii au constientizat tot mai mult in ultima vreme sa asigure calitate si siguranta produselor cerute de industria alimentara. Sistemele de ambalare pot fi dotate cu detectoare de metale sau sisteme de verificare complexa tip PackInspect, dotate cu multiple camere video care sa verifice integritatea ambalajului, pozitionarea etichetei, verificarea datelor de pe eticheta etc.”, adauga Tilinca.
Produsele feliate din Romania 30%. Piata internationala 90%
Managerul Pentapac a mai afirmat pentru adplayers, ca in prezent, piata romaneasca ofera oportunitati mari pentru produse feliate. Daca pe piata internationala acestea ocupa aproximativ 90% din piata, produsele feliate pe piata romaneasca reprezinta doar 30% din volumul intreg de vanzari.
„Sealpac este unul dintre producatorii de solutii de ambalare care lanseaza in fiecare an la targurile internationale cel putin o noutate. Masinile se produc si livreaza„tailor made”, mai adauga Mihai Tilinca, subliniind latura personalizata a solutiilor oferite de Pentapac.
„Inclusiv designul pachetului il facem dedicat pe client. In cazul mezelurilor feliate, practic, noi proiectam masina pe care o utilizeaza clientul si care trebuie sa fie diferita de la un client la altul”, explica managerul, diferenta intre clienti, nu neaparat din ratiuni de packaging design cat si de eficientizare a ambalarii in conditiile unui produs dat.
Eficientizare a ambalarii „Tailor made”
„Sunt situatii legate de eficientizara procesului de productie de la linia de ambalare, pana la conditii de deschidere usoara a pachetului, oferite clientului care isi doreste sa livreze un produs mai usor de deschis cum este cazul pachetelor de catering”, subliniaza managerul Pentapac.
Reprezentanti al sistemelor de pasteurizare la rece Avure – cea mai recenta tehnologie pentru pasteurizarea produselor la rece, cu inalta presiune - prin intermediul tehnologiei sunt eliminati germenii din produs scazand totodata gradul de aditivare al produselor ambalate. Tehnologia presupune cresterea presiunii la 6000 de bar prin care producatorul poate ajunge la termene de valabilitate a produselor de la 30-45 de zile pana la 60 – 90 de zile.
Pentapac livreaza si solutii inovative de ambalare pentru clientii receptivi la nou. Astfel, pe sistemul patentat de Sealpac,compania Pentapac a oferit unui client local o caserola inovativa a carui folie de acoperire formeaza un capac care sa mentina prospetinea produsului, cu avantajul de a elimina capacul mult mai costisitor al ambalajului care poate reprezenta uneori 40% din pretul caserolei
Compania isi propune sa aduca in urmatoare perioada noi solutii de la sisteme de ambalare – de la caserole preformate produse cu o noua gama de de masini cu termoformare, pana la solutii complexe de concentrare a sistemelor de ambalare in spatii reduse, cu arii de incarce lungi si spatii reduse din salile de ambalare.