(AdPlayers, Iulian Toma)
Cu o afacere inceputa in Elvetia avand ca target principal consumatorul preocupat de sanatate si stil de viata activ, distribuitorul de alimente proaspate Eisberg a facut din femei atat un ‘driver’ de consum, cat si de cumparare pentru intreaga familie.
Intrata pe piata din Romania in 1995, potrivit managerului Lucian Trofin, Director General al Eisberg, compania a adus pe piata locala pentru prima oara segmentul de ‘fresh convenience’ - din punga, direct in farfurie. Eisberg proceseaza si distribuie legume proaspete avand ca promisiune de brand aceea de a livra calitate constanta in fiecare zi, indiferent de anotimp si conditii meteo, dupa cum spune seful firmei, pentru AdPlayers.
Cu un buget de marketing cuprins intre 3% si 5% din cifra de afaceri, in 2009 compania a vandut produse proaspete de 15.000.000 lei, inregistrand anual un business de aproape 4 Milioane EUR, cifra care sta sa fie atinsa si in 2010, dupa estimarile lui Trofin. Pe o piata noua, nefamiliarizata cu produsele fresh-food, compania a ales sa se adreseze direct acelor consumatori cu putin timp liber, dar interesati de un stil de viata sanatos si activ.
Potrivit managerului firmei, ultimii ani au insemnat pentru Eisberg o intarire a pozitiei de lider in Europa de Est, precum si a pozitiei de partener principal in Europa pt convenience si idei de salate proaspete. Avand un volum de aproximativ 1.200 tone de alimente comercializate anual, printre concurentii Eisberg se numara producatorul local Agriro, iar din import Mioorto.
Marketingul principal al produselor consta in degustari si prezentarea produselor direct consumatorului final. Potrivit spuselor managerului, in ultimii ani Eisberg detine si isi mentine pozitia de lider de piata pe segment, avand o cota de peste 90 % din vanzarile de profil. O cifra deloc de neglijat in conditiile in care pe masura dezvoltarii acestui segment, pe piata romaneasca au aparut mai multi producatori de salate si produse alimentare proaspete.
Eisberg, in cifre
Infiintata in 1995
Cifra de Afaceri 2009: aprox 15 Milioane Lei (3,8 Milioane EUR, estimare AdPlayers)
Estimare Cifra de Afaceri 2010: 4 Mioane EUR
Volum de vanzare actual: 1,200 T pe an.
Concurenta: local Agriro, import Mioorto,
Buget de Marketing, inclusiv in store solicitat de Keu Account: 3 – 5% din Cifra de Afaceri pe retail.