Unde se vor face reduceri in bugetul gospodariei?
(sursa: eResearch, studiul ’Ce credeti despre criza economica?’’, ianuarie – februarie 2009, esantion: 588 persoane)
(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Criza se combate cu ajutorul reducerii cheltuielilor de catre cetateanul obisnuit si cu taierea bonusurilor sau a primelor de catre angajatorii romani, arata un studiul referitor la perceptia asupra crizei economice a utilizatorului roman de internet realizat de catre eResearch Corp la inceputul lunii martie.
Potrivit cercetarii, printre primele cheltuieli care vor fi sistate in gospodarii se numara cele destinate imbunatatirii conditiilor de locuit, cele pentru achizitionarea aparaturii electronice si electrocasnice, ori suma investita in excursii/vacante. In acelasi comportament de economisire, persoanele intervievate evita sa achizitioneze credite bancare in scopuri de: nevoi personale, achizitionare de locuinta sau de masina.
„Acest studiu este doar primul dintr-o serie de cercetari care isi propun, printre altele, o creionare mai detaliata a perceptiilor, obisnuintelor de consum si particularitatile internautului roman”, a afirmat pentru AdPlayers, Sorel Radu, Managing Partner la eResearch.
”In acelasi timp cercetarea reprezinta pentru eResearch lansarea platformei proprii si inaugurarea ePanel care este baza noastra de respondenti pe care o refresham permanent. ePanel este al treilea serviciu lansat de eResearch Corp in acest an, dupa platforma de monitorizare a publicitatii online eWatch si camera virtuala de focus group online eFocus”, a mai subliniat fondatorul companiei.
Studiul ’’Ce credeti despre criza economica?’’ a fost realizat de catre eResearch Corp, companie de cercetare dedicata exclusiv mediului online. Culegerea datelor s-a facut prin intermediul chestionarelor online, in perioada ianuarie – februarie 2009. Esantionul final a fost ponderat, plecind de la profilul internautului roman furnizat de BRAT, respondentii avind virste cuprinse intre 18 si 64 de ani, iar numarul celor care au participat a fost de 588 de persoane.
Cercetarea mai arata ca 70% dintre internauti se simt afectati negativ de criza pe care o strabatem in aceasta perioada, iar 56% cred ca efectele crizei se vor face simtite si la locul de munca. Mentinerea pozitiei in compania in care lucreaza va depinde in mare masura de relatiile angajatului si de experienta de care dispune acesta. Perceptia asupra crizei este diferita in functie de gradul de indatorare a celor care au raspuns. Cei care au credite ipotecare sau autovehicule in leasing s-au declarat mai pesimisti decit posesorii de credite personale.
Durata crizei va fi de cel putin un an de zile, considera 75% dintre cei care au raspunsul la chestionarul eResearch, iar sursa generatoare a acesteia este identificata in problemele economice ale tarilor occidentale. Prima optiune de informare in privinta crizei pentru internautii romani este televiziunea, canal media de unde 64,6% au si auzit pentru prima data de criza economica, in timp ce 18,3% au avut ca sursa internetul, si doar 5,6% au folosit presa scrisa pentru a se informa.