Unde a lovit Dorel cu tarnacopul 30 Mil. EUR pentru ARM?
Vineri, 30 Ianuarie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Next Advertising, Odyssey, Spoon Media si Propaganda si-au dat mana pentru Agentia Romana de Media (ARM), un pol de media in care cele 4 companii isi propun, conform apropiatilor initiativei, mai mult de 30 Milioane EUR.

Potrivit acelorasi surse din piata, artizanul afacerii ar fi Cristi Grigorescu, administratorul media al lui Dorel (Unirea), partener si director de media  la Next Advertising. Chiar daca este un modest al aparitiilor publice, putini stiu ca Grigorescu are 13 ani de media si invarte de ani buni bugete anuale cuprinse intre 10 si 15 Milioane EUR.

Tot din acea perioada dateaza si relatia a doi dintre partenerii ARM. Cristi Grigorescu a lucrat si impreuna cu Diana Flutur (Odyssey), atunci cand aceasta era in top managementul fostei agentii OFC/DMB&B care administra o parte din contul de comunicare Connex GSM, companie unde  Grigorescu isi facea ucenicia in media. Pentru cei mai putin la curent cu agentiile si clientii de acum mai bine de 10 ani, fostul Connex, actualul Vodafone, era administrat in aceale vremuri de agentia de publicitate OFC/DMB&B.

Ceilalti parteneri ai ARM au fost, putem spune, mai mult sau mai putin apropiati ai fondatorilor Next, si cu siguranta agentii de publicitate romanesti independente, de unde probabil si numele - Agentia Romana de Media. Cu Adrian Tuluca, de la Propaganda, Grigorescu are o relatie de afaceri de mai multi ani, in timp ce Claudia Chirilescu (Spoon) ar fi fost adusa la masa discutiilor tot de seful de media de la Next.

Next si Odyssey – cate 10 milioane EUR

Daca in declaratiile de intentii cei patru parteneri se spune ca isi propun sa faca peste 30 Milioane EUR in 2009, volum cu care agentia ar putea fi propulsata spre top 5 al poluri de media, cel putin la fel de interesant ar fi de aflat si cu ce bani vine in cont,  fiecare partener ARM, la masa negocierilor cu trusturile de media. 

Cei mai mari contribuabili sunt de departe Next si Odyssey care se pare ca vor veni cu doua treimi din bani. Din cei peste 20 de milioane euro cu care vor veni cele doua agentii, cu 10 Milioane euro ar urma sa cotizeze agentia Odyssey, in care partener este inclusiv Dinu Patriciu, miliardar care ruleaza si media Rompetrol prin agentia condusa de Diana Flutur.

Next ar credita noua intreprindere de media cu un volum de business sensibil egal cu promisiunea agentiei Odyssey. Next este agentia de publicitate cunoscuta ca administreaza in prezent media cunoscutului personaj de poveste Dorel (Unirea) creat de Cap, si nu in ultimul rand cea a Zanului de la Banca Transilvania, de aceasta data creat de Next.

Propaganda si Spoon: cate  4,5 – 5 milioane EUR

Daca primii doi pun pe masa in jur de 10 Milioane fiecare, Spoon Media ar urma sa cotizeze in noul pol de media un volum de aproximativ 5 Milioane EUR. Poate si datorita clauzelor de confidentialitate ale contractelor, putini oameni de media stiu ca pe langa bugete de media de la GMP, Spoon administreaza media si pentru agentiile Headvertising, Gavrila si Asociatii, sau AdVenture, la care se adauga bugete de media ale agentiei CAP, companie de publicitate altadata cunoscuta ca prietena si uneori partenera a agentiei Next.

Agentia Propaganda condusa de Adrian Tuluca, urmeaza sa inchida un cerc cu alti 5 Milioane EUR pe an. Ecuatia celor 4 agentii partenere care au pus umarul la crearea ARM reprezinta in realitate volumele de media directe cumulate de la mai mult de 7-8 agentii de media si publicitate, daca sursele AdPlayers au numarat bine.

De unde a scos Dorel cu tarnacopul 30 Milioane EUR?

Si acum sa vedem cine pierde sau a pierdut deja 30 Milioane EUR? Potrivit unor surse din piata, Next cumula anul trecut volume de publicitate la Media Direction, ecuatie din care se vede clar ce jucator de media ar urma sa castige 10 Milioane EUR (ARM) si cine ar urma sa nu-i mai incaseze ( Media Direction).

In schimb, Nora Marcovici, Presedinta grupului BBDO din care face parte Media Direction, se poate lauda totusi ca a scapat de o mare bataie de cap, si un cont potential neperformant pentru agentia de media din grupul BBDO. In relatia cu un om de media avand 13 ani de experienta pe piata, asa cum este Grigorescu, este greu de crezut ca poti sa pastrezi vreun discount suplimentar netransparent.

A doua miscare strategica este facuta in mare parte de petrol, si ataca polul de media patronat de Zoltan Szigeti. Odyssey pompa banii de media de la Dinu Patriciu (Rompetrol) in polul de media de la The Group. De unde vedem si cate cisterne de media de la Patriciu & Flutur nu mai trag la benzinaria Szigeti & Nicola, lasand un furtun de peste 10 Milioane de EURO cel putin temporar gol.

Diana Flutur isi poate taia si fara Zoltan Szigeti facturi de la ARM pe carburantii lui Dinu Patriciu, asigurand boss-ul ca nimeni nu se va imbogati pe productia de media din petrol, un filon de aur negru cat se poate de bun si pentru piata de media.

Razboi crunt in top 5
Dincolo de cele 30 Milioane EUR, se da o batalie apriga intre ocupantii primelor 5 locuri. Miscari de trupe pentru formarea unor poluri  care sa cumuleze bugete de media sunt in plina desfasurare. Protagonistii sunt jucatorii unor volume  Zenith Media - Optimedia, Media Direction - OMD, dar si o batalie care i-ar avea ca beligeranti pe McCann si The Group, in care nu de putine ori se vorbeste ca Bogdan Enoiu si Zoltan Szigeti isi disputa cumularea volumelor de media ale United Media si Media-tique.

Asta ca sa nu uitam de un posibil cumul al Universal McCann cu Intiative, din cadrul aceluiasi grup international Interpublic, agentie prezidata de Veronica Savanciuc pe care, potrivit unor surse din piata de media, Enoiu ar fi ajutat-o sa castige licitatia Orange. Un ajutor venit intre fratii aceluiasi grup international, chiar daca Universal McCann administreaza Vodafone.


PUBLICITATE: