(AdPlayers.ro , Irina Toma, irina.toma@adplayers.ro )
UPC Rom�nia a lansat The MGM Channel �n Rom�nia, printr-o colaborare MGM Networks cu compania Chellomedia. The MGM Channel este lansat pentru 1,5 milioane de clienti de televiziune prin cablu si satelit din Rom�nia, Republica Ceha, Ungaria si Slovacia,
MGM Networks si Chellomedia Liberty Global au format un parteriat pentru a lansa The MGM Channel pentru clientii de televiziune prin cablu si satelit, �n versiunile lingvistice locale, �n Europa Centrala si de Est.
Fondat la sf�rsitul anilor �90
MGM Networks a fost fondat la sf�rsitul anilor �90, cu scopul de a lansa si promova canale internationale de marca, apel�nd la renumita arhiva uriasa de filme a Metro-Goldwyn-Mayer, cea mai mare de acest gen din lume.
Potrivit oficialilor canalului de televiziune, canalele MGM din �ntreaga lume beneficiaza de mai mult de 4.000 de titluri, productii MGM, United Artists, Orion Pictures, Samuel Goldwyn Company, Polygram Films si Cannon Pictures.
Pasul din 1997
MGM Networks a facut un pas important �n 1997, prin lansarea �n Brazilia a canalului purt�nd marca MGM, urmata, un an mai t�rziu, de lansari �n alte tari vorbitoare de limba spaniola din America Latina.
Potrivit companiei, �n anul 2001, noua echipa de lideri ai MGM a decis ca afacerea de canale internationale sa devina o prioritate si mai mare pentru companie. Bruce Tuchman, fost General Manager al Nickelodeon Global Network Ventures, a fost cooptat pentru a superviza MGM Networks, iar acesta si-a format treptat o echipa menita sa-l ajute sa accelereze cresterea diviziei The MGM Channel si sa realizeze obiectivul de dezvoltare a unei afaceri care sa se extinda �n toate colturile lumii.
MGM �n Europa, Africa, fosta Uniune Sovietica
�n mai putin de o luna, MGM Networks a inaugurat noi canale de filme �n tarile vorbitoare de limba germana din Europa, �n Coreea, Orientul Mijlociu, Portugalia, Israel, Grecia, Africa, precum si �n fosta Uniune Sovietica.
Tuchman si echipa sa au anuntat lansarea din Olanda, �n ianuarie 2003, si extinderea echipei de v�nzari, prin recrutarea lui Courtney Williams, Vicepresedinte V�nzari Internationale si Marketing, �n mai 2003.
MGM �n Asia
2003 continua sa fie un an plin pentru MGM Networks, care si-a accelerat �n mod semnificativ prezenta �n Asia, prin lansarea unei versiuni dedicate a canalului �n limbile engleza si mandarina �n Asia de Sud si pe piata largita a Chinei. �
�n mai mult de un an dupa lansarea noului serviciu, The MGM Channel a fost lansat �n Hong Kong, Taiwan, Macau, Singapore, Thailanda, Malaysia si Indonezia si continua sa se dezvolte rapid �n aceasta regiune.
2004, versiuni dedicate �n Spania si fosta Uniune Sovietica
�n anul 2004, MGM Networks s-a extins pe alte piete importante si a lansat o versiune dedicata, �n limba catalana, pentru Spania. �n doar c�teva luni de la lansare, The MGM Channel din Spania a fost distribuit de toate sistemele de cablu importante de pe aceasta mare piata.
�n noiembrie 2004, MGM Networks a marcat finalul unui alt an de mare succes, prin lansarea unei versiuni �n limba rusa pentru The MGM Channel, extinz�ndu-se, astfel, si �n fosta Uniune Sovietica, o piata care se dezvolta rapid.
2005, extinderi �n Europa, alte lansari �n Asia
Distributia suplimentara �n Europa a fost asigurata �n 2005, prin lansarea �n Irlanda prin intermediul operatorilor de cablu Chorus si NTL. Cresterea din Asia a continuat prin lansarea de canale �n India, Filipine, Vietnam si Cambodgia �n primavara anului 2006.
�n patru ani, MGM Networks si-a extins distributia globala de la 25 tari si regiuni p�na la aproape 120 si, dupa cum spun reprezentantii canalului, �si mentine ritmul alert de expansiune.
iulian.toma@adplayers.ro