Trimite femeilor buchete de 500.000 de euro pe an din Floria.
Luni, 13 August 2012

(adplayers, Iulian Toma)  Cu un business online de aproximativ 500.000 euro pe an, Floria.ro vinde in zilele mari (atentie, vine Sfanta Maria) in jur de 250 comenzi de buchete de flori. Cam de  5 ori mai mult decat intr-o zi obisnuita, dupa cum afirma Mugur Cosmin Frunzetti, antreprenorul care a dat drumul afacerii in 2010.  Chiar de ziua lui, un barbat punea bazele unui business care, de doi ani incoace, aduce femeilor bucurii cu un buchet de flori.

De atunci si pana acum, Frunzetti a trimis aranjamente cu un anumit numar de flori, dar si „fara numar”. In lunile normale oamenii de la floria.ro pregatesc si trimit la destinatie intre 1.000 si 1.300 de comenzi, in timp ce in luni de varf numarul se dubleaza sau chiar tripleaza. Intre 2.000 si 4.000 de comenzi de flori pe luna, nu intotdeauna buchete.

De la 40 la 600 de euro pe comanda.
Media unei livrari este de 150 de lei, insa acest lucru nu inseamna ca Floria nu are si comenzi speciale. La aproximativ 600 de euro, mai precis cu 2.767 lei, magazinul online livreaza in fiecare luna buchete pe care nu le poti tine in brate: Cu 299 trandafiri. Dar platforma online a avut si comenzi cand a umplut nu doar brate, ci si camere intregi cu flori.

Cei mai multi clienti sunt barbatii care trimit flori femeilor, insa si urmasele Evei isi trimit flori una alteia de zile speciale. „Daca femeile isi manifesta gusturile diferit, barbatii nu au asa multa imaginatie. Prefera solutiile simple. Trandafirii”, spune Frunzetti, mahnit parca de faptul ca barbatii nu se ridica la creativitatea femeilor. "Noi suntem deshisi la orice idei, am avut ocazia sa decoram complet camere, apartamente si chiar birouri cu sute de frezii sau lalele colorate, in vaze speciale", adauga el.

Ar plati si dublu sau triplu, pe un buchet.

Potrivit managerului, singura problema inca nerezolvata de florarii online care se respecta chiar si in alte tari din lume este expeditia buchetului in aceeasi zi in zile speciale cum sunt cele de nume sau alte ocazii.

„Comenzile se inchid in ziua precedenta la ora 6, chiar daca exista clienti care ne spun ca ar plati si dublu sau uneori triplu, daca livrezi in aceeasi zi. Daca am accepta, logistica ar sari in aer” explica Mugur. „Ca orice business care trebuie sa fie scalabil, nu putem sa anticipam un numar de comenzi dintr-o anumita zi. Din fericire, clientii inteleg ca trebuie sa se ingrijeasca sa comande cel mai tarziu in seara zilei precedente.”, subliniaza managerul.

Segmentul de business a scazut. Sunt foarte rare cazurile in care florile ajung cu urari „de firma”. Comenzile corporate cele mai multe sunt de Craciun, de 1 si 8 martie, dar a scazut foarte mult dupa criza. Chiar daca vorbim in cele mai multe cazuri despre trimiteri „din dragoste”, interesant este ca mai mult de 50% din aranjamentele florale se trimit la birou, fiind vorba si de imaginea in randul colegilor a femeii care primeste florile.

Cele mai multe situatii sunt cele in care barbatii trimit aranjamente florale femeilor, dar si femei care trimit femeilor. „Evident ca atunci cand, in cazuri mult mai rare, un barbat trimite flori sotiei altcuiva, cel mai bine este sa le trimita la birou”, spune Mugur, gandindu-se unde ar putea ajunge un buchet care ar nimeri acasa, in bratele sotului. "Noi garantam anonimitatea expeditorului dar si asa este bine pentru toata lumea sa evitam situatiile dificile...".

10.000 de clienti

In acest moment, afacerea online Floria numara peste 10.000 de clienti fideli, persoane care au comandat mai mult decat o singura o data intr-o anumita perioada de timp. Jumatate din comenzi sunt trimise in Bucuresti, iar restul in tara. In timp ce Bucurestiul beneficiaza de propria echipa Floria, afacerea in alte orase are parteneri locali care sunt serviti si ei, tot in 2 ore. Comenzile sunt livrate gratuit, exceptie facand doar trimiterile in afara orasului.

Daca in 2011 floria.ro a avut o cifra de afaceri de aproximativ 500.000 de euro, in 2012 antreprenorul crede ca afacerea va aduce mai multi bani. Chiar daca nu cu mult mai multi.

„Estimam o crestere lenta. Comenzile de flori se adreseaza unui client cu venituri peste medie iar acesta se resimte dupa criza. Probabil ca acest segment va creste odata cu nivelul de trai”, mai spune fondatorul florariei onlinr care asteapta ca acest lucru sa se intample cat mai curand.

Nu crede ca florile pot fi trimise cu orice fel de curieri, ci unii specializati, mai grijulii. „Avem oamenii nostri in Bucuresti, iar in tara sunt 40 de parteneri locali. Buchetul se livreaza gratuit in toate aceste orase dar nu odata am trimis in dar buchete si in mici localitati, unele in Delta sau in varf de multe. Evident, transportul se face prin curieri dedicati si costa pe masura.

Clientii sunt majoritari din Bucuresti, dar se comanda si din alte tari. In cele mai multe cazuri, din Europa de Vest. Atunci cand nu sunt langa cei dragi, romanii din Italia, Germania, Marea Britanie sau Israel trimit flori femeilor dragi din tara.

Pe viitor? „Pe termen lung ne gandim sa creem si sa livram din propriile noastre florarii, care sa poata deservi pe zone mai mici, sa zicem de sector, in Bucuresti. Clientii Floria sunt fideli si asta ne bucura cel mai mult. Ei apreciaza seriozitatea, ajutorul acordat, calitatea florilor si efortul nostru ca buchetele sa ajunga in cele mai bune conditii la drstinatie ”, conchide managerul.

Si, pentru ca vine o zi de varf, sa facem si un calcul scurt legat de ceea ce inseamna astazi o florarie online: 250 buchete x 150 lei, in medie, vorbim de buchete de aproaoe 10.000 de euro pe zi. Este adevarat, intr-o zi mare pentru Floria.ro .

Asta numai de Sfanta Maria (15 august). La Multi Ani, Mariilor!

Mai mult in Interactive, Antreprenoriat, Digital


PUBLICITATE: