Tranzactie la secret. Proprietarii Euromedia Group trecuti sub tacere.
Miercuri, 02 Octombrie 2013

 ( adplayers, Iulian Toma) „JOJ Media House a anuntat vanzarea intregului pachet de actiuni Euromedia Group catre un grup de investitori privati locali” anunta un comunicat de presa remis la jumatatea saptamanii trecute de compania de publicitate outdoor. Cu 8.000 de panouri de publicitate si milioane de euro cifra de afaceri, noii proprietari au intarziat sa apara in comunicatul de presa al companiei.

Contactati de catre adplayers, atat reprezentantii Euromedia cat si cei ai casei de avocatura Bostina si Asociatii care au asistat oamenii de afaceri in procesul de achizitie au refuzat sa comenteze pe marginea subiectului identitatii cumparatorilor.

Surse adplayers din piata de consultanta in achizitia companiilor spun ca pastrarea confidentialitatii entitatilor implicate in tranzactii este unul din principiile de baza ale activitatii caselor de avocatura. Cu alte cuvinte, pastrarea secreta a numelor care au achizitionat Euromedia este o practica in afaceri. Numai ca investitorii in cea mai mare companie de publicitate outdoor ar trebui sa se laude cu achizitia si nu sa o treaca sub tacere.

Secretul, cel putin pentru Pagina de Media, a fost tinut doar pana astazi, cand publicatia online ofera numele investitorilor: „Din informatiile Paginademedia.ro, firma care a preluat Euromedia se numeste Createlier. Actionarii Createlier sunt doua persoane fizice – Nicolaie George (25%) si Costin Ciobanu (50%) – si o alta companie Environment & Sport Development SRL, care detine 25%. Firma Environment & Sport Development este detinuta, in proportii egale, de Ovidiu-Traian Semenescu si Valerie Antoinette Denise Semenescu.”

Secretul

Asadar, proprietarii par sa nu mai fie astazi un secret. Dar cine n-a fost de acord cu transparenta numelor noilor proprietari inca din primul moment al comunicarii achizitiei?

„Nu inteleg de ce a trebuit ca aceasta achizitie sa fie trecuta la „un grup de investitori privati locali” fara ca numele acestora sa fie cunoscute inca din prima zi a anuntului” este de parere un om de publicitate outdoor cu peste 15 ani de lucru in industria de profil. „fara identitatea persoanelor, pentru mine asta a sunat ca „Euromedia a fost achizitionata de Sile si cu Nutu, Camataru sau altcumva. Numele proprietarilor transfera si credibilitatea oamenilor in afaceri” este de parere omul de media.

La randul sau, managerul unei companii de productie care vede in achizitia celor 8.000 de panouri mai degraba o pierdere in situatia in care acestea nu vor fi „legalizate” in interiorul recentei legi de publicitate outdoor, ofera adplayers o alta opinie: „Este aproape sigur ca cine a cumparat va trage toate sforile politice ca recenta lege a publicitatii outdoor sa nu dea jos panourile Euromedia. Ar fi intre un sfert si jumatate din panourile companiei" afirma el sub protectia confidentialitatii sursei.

Pentru ca printre cei care au achizitionat compania nu figureaza niciun proprietar de media relevant de pe piata romaneasca, oameni de publicitate outdoor asociaza vanzarea drept paravan al unor viitoare campanii politice. Nu ne ramane decat sa asteptam campaniile electorale pentru a afla ce forte se ascund in spatele afacerii.

Mai mult in OOH


PUBLICITATE: