Miscarea anului pe piata agentiilor de media. Publicis Groupe a preluat Zenith Romania. „Aceasta este ultima faza a integrarii agentiei in ZenithOptimedia Group” a spus pe marginea tranzactiei Maria Tudor, managing director al companiei.
O cifra de afaceri in ultimii ani intre 50 si 70 Milioane de euro pe an, o echipa cu aproape 20 de ani de experienta in servicii de media si peste 50 de angajati - cam aceasta ar putea fi pe scurt ceea ce a cumparat Publicis Groupe, achizitionand majoritatea in compania de media condusa de Maria Tudor si detinuta pana in prezent majoritar de fratii Radu si John Florescu.
Contactati de catre adplayers oficialii de business ai companiei nu au dezvaluit valoarea tranzactiei. Preluarea Zenith Romania de catre Publicis Groupe este vehiculata de mai multa vreme pe piata romaneasca. Adplayers scria despre posibila tranzactie inca de anul trecut. O astfel de achizitie presupune negocieri purtate pe durata a cativa ani, o tranzactie cu obiective anuale si un pret de achizitie corectat de aceste obiective. Nu stim daca este si cazul preluarii Zenith Romania, dar nimeni nu ar face altfel pe o piata in schimbare, oriunde in lume.
Pentru piata de media romaneasca nu valoarea tranzactiei este cea mai relevanta. Suma pe care o va incasa compania detinuta de Radu Florescu este importanta doar pentru omul de afaceri care detine grupul Centrade alaturi de fratele sau, John Florescu. Achizitia Zenith Romania de catre Publicis Groupe este tranzactia anului pe piata de media din Romania pentru simplu fapt ca, din varful clasamentului agentiilor de media, cel putin dupa cifra de afaceri, este putin probabil ca o preluare mai mare sa aiba loc in viitorul apropiat pe piata de media romaneasca.
mai mult in Achizitii, Business