Tranzactia anului in publicitate: 3 Mil. EUR. Teddy Dumitrescu a vandut 51% grupului Publicis.
Marti, 07 Decembrie 2010

(
AdPlayers, Iulian Toma) 

Fondator al Focus Advertising, agentie afiliata grupului international de marketing si comunicare Publicis inca din anul 1995,
Teddy Dumitrescu a vandut de curand 51% din partile pe care le detine in companiile cu servicii de marketing si comunicare detinute pe piata romaneasca, mai putin cele de media (Optimedia). Agentiile Publicis Romania, Focus Advertising si Publicis Events au fost cumparate de grupul Publicis Worldwide.

2009: Cifra de Afaceri de 73 Mil. lei (17,2 Mil. EUR),
Profit de 1,4 Mil. Lei (330.000 EUR) 

Cu o cifra de afaceri cumulata in 2009 la 73,2 milioane LEI (17,2 Mil. EUR), si un profit net de 1,4 milioane LEI (330.000 EUR), cele trei companii fac obiectul celei mai importante achizitii in publicitatea romaneasca din 2010. Grupul Publicis Communication Services Bucharest SRL, companie rezultata in urma achizitiei celor trei entitati, este detinuta in proportie de 51% de Publicis Groupe si de Teddy C. Dumitrescu: 49%. 

Fondatorul va ramane in continuare CEO al grupului local de comunicare si va raporta lui Tomasz Pawlikowski, CEO Publicis CEE, Greece, Russia and CIS. Managementul ramane neschimbat, iar cele trei companii vor functiona autonom in cadrul grupului local.

Tranzactia evaluata la 3 Mil. EUR pentru 100% din companii

Pastrate confidentiale, detaliile tranzactiei sunt cunoscute doar de cei implicati direct in procesul de negociere – grupul international Publicis si Teddy Dumitrescu. Potrivit unor consultanti AdPlayers specializati in procese de achizitie in publicitate, tranzactia integrala poate fi evaluata la o cifra  multiplicator al profitul inregistrat de companiile achizitionate. Mai precis, cele trei companii care fac obiectul cumpararii puteau fi achizitionate 100% pentru o suma reprezentand de la 6-7 pana la de 8 ori profitul brut inregistrat intr-un an, pentru o perioada la care face referire procesul de negociere. 

Vorbind strict de negocieri la nivelul anului 2009, cand cele trei entitati au inregistrat un profit net de 1,4 Mil. Lei (330.000 EUR), asadar un profit brut de aproximativ 1,67 Mil. Lei (393 Mii EUR) achizitia Publicis pe piata romaneasca face trimitere la o tranzactie de 2,5 - 3 Mil. EUR pentru 100% din companie.

O cota importanta a business-ului local, sau o crestere a business-ului in anii 2010-2011 sunt tot atatea motive care ar putea trimite negocierile purtate de Teddy Dumitrescu la o valoare totala a tranzactiei la 3 – 3,5 Mil. EUR. Pachetul majoritar de 51% vandut de Teddy Dumitrescu ar putea insemna practic 51% din tranzactia totala de 3 Mil. EUR. Asfel ca Teddy Dumitrescu ar putea avea in contul personal pentru aceasta tranzactie in jur de 1,5 Mil. EUR.

Ce se schimba?

Intrebat ce se schimba odata cu achizitia, in activitatea operationala a companiilor care activau sub franciza, Teddy Dumitrescu a ptrecizat pentru AdPlayers ca „Din punct de vedere al managementului companiilor, nu se schimba nimic”.

„Eu voi ramane CEO-ul Grupul Publicis Communication Services, iar Publicis, Focus Advertising si Publicis Events vor fi conduse in continuare de Managing Directorii lor, respectiv Alex Badila (n.r. Publicis), Radu Luca (n.r. Focus Advertising) si Gabi Constantinescu (n.r. Publicis Events). Cei 3 Managing Directori imi raporteaza mie, iar eu ii raportez mai departe domnului Tomasz Pawlikowski, CEO Publicis CEE, Greece, Russia and CIS”, a mai adaugat Dumitrescu, CEO-ul grupului local.

Optimedia. In discutii cu Vivaki (ex Publicis Groupe Media)

Pana in prezent, Optimedia, agentia de media din fostul grup condus de Dumitrescu, nu face obiectul achizitiei. De ce compania de media nu si-a schimbat actionariatul? In cadrul Publicis Groupe sunt mai multe entitati care se ocupa de linii de business diferite.

„Discutiile despre Optimedia se poarta cu Vivaki (fostul Publicis Groupe Media), iar cele despre Publicis Romania s-au purtat cu Publicis Worldwide. Desi discutiile au progresat in paralel, deal-ul cu Publicis a avansat mai repede” detaliaza Teddy Dumitrescu, intrebat de ce compania de media nu face obiectul achizitiei.

Focus de 16 ani in publicitate.

Infiintata in 1994, Focus Advertising, a devenit prima agentie afiliata grupului Publicis in luna mai 1995. Alaturi de celelalte companii care fac obiectul achizitiei, Grupul Publicis Communication Services are in prezent o echipa de peste 75 de profesionisti in servicii de marketing si comunicare.

Grupul Publicis Communication Services are printre clienti nume precum Orange, Renault, Nissan, L’Oréal, LG Electronics, Ursus Breweries, Microsoft, Procter&Gamble, Granini, Bilbor, Omv Petrom, Whirlpool, Citibank, Visa.

Mai mult in
AdPlayersREPORT


PUBLICITATE: