( adplayers, Iulian Toma) Realizat de compania de cercetare de media RECMA, conform evaluarii calitative a performantelor de media locale cuprinse in Global Network Diagnostics Report, primele 3 agentii de media de pe piata din Romania sunt Zenith Media (Locul 1), Media Investment (Locul 2) si Starcom Media Vest (Locul 3).
Agentiile de media din Romania fac subiectul raportului intocmit de RECMA la sfarsitul anului trecut (decembrie 2012), o complexa evaluare calitativa a performantelor companiilor de media, in care sunt investigate peste 700 de agentii din intreaga lume.
Citat de compania de cercetare de media RECMA pentru adplayers, potrivit studiului, Zenith Media (+21 puncte) si Media Investment (+20 puncte) sunt singurele agentii de media cu profil Dominant pe piata de media romaneasca, urmate la distanta de Starcom Media Vest (profil Bun, cu 8 puncte).
Global Network Diagnostics Report arata punctele tari dar si cele mai putin tari ale agentiilor pentru fiecare din cele 14 criterii de performanta. Prezentat sub forma unui tabel de evaluare calitativa, studiul are ca baza de notare 2 puncte pentru performantele tari ale agentiilor si 1 punct pentru cele mai putin tari.
In final, analiza conduce la un scor pentru fiecare agentie de media. Ierarhizate in functie de numarul de puncte acumulate, clasamentul agentiilor este sumarizat in patru profile de companii: agentii de media cu profil Dominant, Bun, Mediu si Slab.
Pus de curand la dispozitia celor interesati, cercetarea nu include si veniturile realizate de companii ci doar evaluarea calitativa a performantelor agentiilor de media.
Mai mult in adplayers report, RECMA