Thegroup: 13 companii, 51 Milioane EUR, 41 de Milioane EUR pe media
Luni, 21 Ianuarie 2008



(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

„Dupa 3 ani, am ajuns la 13 companii si la o cifra de afaceri foarte incurajatoare pentru asteptarile noastre: peste 51 milioane euro”, a declarat pentru AdPlayers, Zoltan Szigeti (foto) - Presedinte Thegroup.

 

Thegroup a luat fiinta in Februarie 2005, si a pornit cu 5 oameni. In prezent grupul de companii specializate in marketing si comunicare totalizeaza peste 250 angajati si cuprinde 13 agentii: BrandsTalk - agentie de creatie, Media Investment - agentie de media, Touch Communication - agentie de marketing direct, House of Media - agentie de media, Postercom - agentie de planificare si management al investitiei in outdoor, Nicola Porter Novelli - agentie de relatii publice, My Media - agentie de dezvoltare-continut de programe pentru media, The Media Partnership - agentie specializata in optimizare si buying de media, New Media - agentie de interactive, BT Production - agentie de productie de materiale publicitare, Q Research - agentie de cercetare de piata, Innovaty - agentie de productie audio-video si Events&Production agentie de below the line.

 

Activitatile de media cumuleaza prin doua companii o cifra de afaceri de 41 Milioane EUR, restul de 10 Milioane EUR din afacere provin din celalte expertize: advertising, PR, productie de advertising, bellow the line, creatie, productie de advertising. Din totalul business-ului de media, aproximativ 60% reprezinta cifra de afaceri a Media Investment, iar 40% de catre House of Media.

 

„Nu vreau sa depasesc pe nimeni, nu vreau sa ajung pe nimeni”

Intrebat unde ar aseza Thegroup in topul grupurilor de companii de marketing si comunicare din Romania, presedintele grupului spune ca nu tine clasamente sau scoruri si nici nu are obiective in aceasta directie. „Nu vreau sa depasesc pe nimeni, nu vreau sa ajung pe nimeni”, subliniaza Szigeti. „Pozitia companiei este pur si simplu un rezultat al succesului si al preocuparii noastre”, adauga el.

 

„Obiectivul nostru este sa fim inovativi. Si de aceea am ridicat inovatia la rang de preocupare de zi cu zi a fiecarei companii din grup”, spune Zoltan Szigeti. „Fiind inovativ, clientii te apreciaza, esti intotdeauna cu un pas in fata competitiei. Iar daca acestea sunt urmate si de o crestere a cifrei de afaceri, este un lucru neindoielnic”, afirma el.

 

Planuri?

Intrebat despre planurile de viitor ale Thegroup, Szigeti a afirmat ca preocuparea principala vor fi brandurile pentru care lucreaza. „Ne vom orienta preocuparile spre brandurile consumatorilor”, declara Zoltan Szigeti. „Bineinteles ca avem si un business plan, dar nu acesta este principalul nostru obiectiv. Suntem un grup de firme in dependent, care nu trebuie sa raporteze cresteri la bursa in fiecare an”, afirma seful Thegroup facand aluzie la raportarile companiilor multinationale listate la bursa.

 

Intrebat totusi daca Thegroup se va vinde in viitor vreunei companii multinationale, Zoltan Szigeti, conchide zambind: „Never say never”

 

Piata de publicitate

„Piata de publicitate a crescut in 2007, cu 30-40%. Nu stiu exact daca aceasta duce spre o cifra neta de 400 milioane euro sau 500 milioane euro. Nu-mi dau seama - este oricum o aproximare”, afirma seful Thegroup. „Insa nu am ajuns la maturitatea pietei. Drept urmare, piata va creste in continuare. Poate nu cu acelasi ritm ca in 2007, dar la o crestere de 20-25% ne asteptam cu siguranta si in 2008”, este de parere el.

 

„Bineinteles ca pe viitor aceste procente de crestere vor fi din ce in ce mai mici si la un moment dat vom ajunge in punctul in care piata probabil va stagna”, mai estimeaza el. „Pentru acest moment trebuie sa fii cu un pas in fata competitiei: sa inovezi tot timpul si sa-ti pastrezi tot timpul acest statut”.

 

„De aici incolo Internetul reprezinta o piata”

Szigeti spune ca, in 2007, cel mai mult l-a impresionat cresterea Internetului, si prevede ca acesta va fi tot mai prezent in viata oamenilor. „Ma uitam, de curand, pe orele in care traficul pe Internet inregistreaza valori mari”, explica expertul de media. „Inainte traficul mare se inregistra intre 9 si 18, de luni pana vineri, pentru ca foarte multe computere se aflau la birou, si drept urmare acela era practic traficul de Internet al Romaniei. Astazi, acelasi trafic continua si dupa ora 18:00. Fie ca vobim de orele 20.00, 22.00, 24.00, cu alte cuvinte computerele de acasa au inceput sa joace un rol fantastic”.

 

„Au crescut conexiunile de Internet, conexiunile de banda larga de acasa, si asta inseamna foarte mult. Iar in momentul in care am ajuns deja la o rata de penetrare a internetului in Romania de 25%, inseamna ca de aici incolo Internetul reprezinta o piata”.

 

Cu toate acestea, seful Thegroup nu pune problema scaderii importantei media offline. „Media offline continua sa fie cea mai mare, si nu cred ca exista un pericol ca aceasta sa fie detronata in urmatorii 10 ani. Nu vorbim despre asta”, subliniaza Zoltan Szigeti.

 

Dar ce se va schimba? „Preocuparea oamenilor de a-si obtine informatia mult mai rapid, si asta inseamna online – Internet. Acest lucru o sa ne dea de munca foarte mult: cineva trebuie sa furnizeze aceasta informatie pe internet, iar daca avem acest canal de informatie inseamna ca avem si un suport pentru publicitate”

  

Cote de piata in Media

Evaluand importanta diverselor tipuri media, Szigeti este de parere ca TV-ul, un canal care absoarbe aproximativ 60% din bugete, va ramane in continuare cel mai important canal media.

 

„Din pacate sau din fericire - nici nu stiu cum este corect – TV-ul este neatins de nimeni altcineva, nici macar de outdoor, care ar avea singura sansa de a face acelasi lucru”, adauga Szigeti. „Avand in vedere orasele inchise din punctul de vedere al panourilor publicitare, outdoorul nu se va dezvolta foarte spectaculos. Si va ramane TV-ul”, continua el.

 

In ceea ce priveste printul, care acum inseamna 15% din piata media, dupa cum estimeaza presedintele Thegroup, acesta va avea un contracandidat puternic in Internet: „Pana cand generatia actuala de cumparatori de print va trece, Printul va ramane inca foarte puternic. Este adevarat ca nu va fi mai puternic decat acum”.

 

Despre radio, omul de media apreciaza ca va reprezenta in continuare, probabil, aproximativ 10% din piata. „Inca sunt bani foarte putini pe radio”


PUBLICITATE: