The Group a raportat dublul bugetelor de media reale si in 2010.
Vineri, 08 Aprilie 2011
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

The Group a raportat si pentru 2010 dublul bugetelor de media atrase de agentiile din grup. Oficialii de comunicare au declarat ieri in Hotnews, Wall-street, Financiarul si Can-can o cifra de afaceri de 108 Mil. EUR pe 2010, insumand si in acest an veniturile The Media Partnership care nu face decat sa adune inca o data bugetele de media atrase de la Media Investment si House of Media, agentii de media care numara deja o data banii in cifra de afaceri a aceluiasi The Group.

Chiar daca insumarea cifrelor de afaceri a unitatilor din grup reprezinta un act de raportare real al veniturilor tuturor companiilor, adunarea de doua ori a acelorasi venituri in structura unui business de comunicare de 108 Mil. EUR al The Group nu face decat sa deformeze volumul real al pietei de media, si un nemeritat loc de frunte intr-un eventual clasament al grupurilor de comunicare.

In lipsa informatiilor de raportare care nu au intrat pana in prezent in posesia AdPlayers, potrivit unor surse din piata, veniturile atrase din bugetele de media derulate de agentiile din grup s-ar putea situa undeva intre 40-50 milioane EUR in 2010. In fond, este ca si cum cei 50 de mil. EUR de la The Media Partnership, care dubleaza cifra de afaceri si bugetele de media real atrase din piata, ar fi rezultati din orice alt tip de business, inclusiv afaceri imobiliare sau constructii, domenii de activitate de care actionariatul The Group nu este deloc strain.

Polurile de media pot exista si fara sa devina companii de sine statatoare. Sunt deja cunoscute initiativele jucatorilor din piata de a-si optimiza discounturile pe piata de achizitii media (Omnicom, Publicis, WPP, Interpublic). Un pol de media devenit companie cu 1-2 angajati si cifra de afaceri de 50 mil. EUR nu aduce insa o valoare adaugata in raportarea volumului serviciilor de media, contribuind mai degraba la promovarea unor valori deformate ale acestei pietei. Daca lucrurile ar sta altfel, atunci orice grup de comunicare isi poate multiplica oricand business-ul adaugand tot atatea unitati de intermediere cu doar un singur angajat, de atatea ori cat isi doreste cifra de afaceri.

Ar mai trebui subliniat ca, intr-un climat de cadere economica, promovarea in cadrul sectiunilor de business specializat in comunicare a unui grup de companii care cumuleaza 108 Milioane EUR dintr-o piata care nu depaseste cu mult 300 Mil. EUR induce in eroare atat publicatii cat si specialisti din marketing si comunicare ca o astfel de intreprindere reprezinta 30% din piata, lucru pe cat neadevarat pe atat de periculos in demersul jucatorilor de trasparentizare a informatiilor din piata de media.

Daca multe companii din industrie au apreciat in AdPlayers demersul de a face transparente veniturile din business-ul de comunicare in seria de articole AdPlayersREPORT, cifrele de afaceri ale companiilor membre The Group se lasa inca asteptate. Din pacate, daca aceeasi initiativa de buna credinta a Hotnews, Wall-Street, sau Can Can de a publica informatiile de la sursa este cat se poate de apreciat, pe atat de neapreciat este efortul The Group de a rasplati interesul canalelor media cu raportari de bugete de media atrase dublate, comparativ cu cele din realitate.

Oficialii de comunicare ai The Group nu sunt dealtfel la prima isprava de acest gen. Devenita deja o practica anuala, AdPlayers a scris si anul trecut despre cifrele de afaceri din raportarile pe 2009. Tot atunci, manageri ai unor grupuri cum sunt Bogdan Enoiu (McCann Erickson), Radu Florescu (Saatchi & Saatchi, Zenith), Teddy Dumitrescu (Publicis), Stefan Iordache (Leo Burnett) au vorbit deasemenea la vremea respectiva despre aceasta practica. Poate ca aici este si cheia intrebarii de ce The Group si companiile din structura lui nu sunt inca membre ale organizatiilor profesionale din publicitate cum ar fi UAPR sau IAA. 

Mai mult in AdPlayersREPORT


PUBLICITATE: