(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
“100.000 de euro este intreg bugetul din acest an al Teacher’s Film Festival”, a afirmat pentru AdPlayers.ro, Daniela Dumitrescu - Brand Manager pentru Teacher’s la Cristalex. “Este singurul eveniment de ATL al brandului, restul fiind concentrat pe partea de trade marketing”.
„Desi Teachers este un brand de off-trade, decat de on-trade, bugetul de trade marketing este directionat astfel pentru ca avem, ca si alte bauturi alcoolice, restrictii de comunicare in media”, adauga responsabilul de brand.
24 de companii la editia din acest an
Evenimentul initiat de Cristalex a scos numai anul trecut oameni din 14 firme de renume si i-a provocat la jocul de-a filmul. Printre cei care au avut curajul sa se imagineze scenaristi, regizori si actori intr-o productie de 7 minute, reinterpretata dupa un film celebru se numara companii si organizatii improtante din spectrul afacerilor din Romania.
„Pana in acest moment avem 24 de companii confirmate”, spune Daniela Dumitrescu. Printre acestea se numara Mediafax, Tabu, Dacia, Ing Bank, Crown Plaza, Zapp, Pepsi, Xerox, Erudio Alumni, Red Bull, Danone, Unicredit Tiriac Bank, Coca Cola, Top Brands, Edipresse AS, ING Asigurari, FHM, GFK, BRD, Metropotam, Orange, Oriflame. „Cei mai recent confirmati sunt cei de la Renault si Business Puplishing Group”, a afirmat pentru AdPlayers.ro responsabilul de marketing de la Teacher’s.
Conceptul evenimentului reprezinta o idee locala. In vederea asigurarii unei reprezentatii cat mai bune a fiecarui concurent, echipa Teacher’s pune la dispozitia acestora regizori, asistenta de montaj si post-productie, precum si un ghid despre “Cum se realizeaza un film”. Festivalul propriu zis va avea loc in perioada 1 octombrie – 15 noiembrie (1 octombrie fiind data limita de inscriere a filmelor participante), insa startul fost dat de constituirea echipelor, din luna iunie, si alegerea filmului.
Comunicarea
„In general comunicarea proiectului se face pe parte de relatii publice si site-ul evenimentului teachersfilmfestival.ro”, adauga Daniela Dumitrescu. Ca acoperire in numar de persoane, „numai anul trecut au fost peste 1.200 de oameni la vizionari si la Gala de premiere. Tot atunci am inregistrat si peste 65.000 de accesari ale site-ului”, adauga oficialul companiei Cristalex.
Asemenea multora dintre bauturile alcoolice cu restrictie in promovarea pe diverse canale media si Teacher’s investeste foarte multi bani in comunicarea directa catre consumator. Pe langa aceasta comunicare, intr-o piata foarte aglomerata, Teacher’s Film Festival are meritul de a valorifica instrumente de PR si eveniment puse la punct cu partenerii festivalului, dupa cum spun autorii proiectului.
Target
“Targetul evenimentul valorifica targetul brandului, public ce se afla si el in companii, de la varsta, nivel de trai si pana la statut social”, adauga brand managerul de la Teacher s. “Este uimitor ce categorii poate reuni. Au participat, mi-aduc aminte de anul trecut, de la asistent si management mijlociu pana la top management”
International brand-ul nu comunica in aceasta directie, dar, pentru ca a fost foarte bine primit afara responsabilul de marketing spune ca este posibil ca evenimentul sa fie exportat si in alte piete. Puteam sa comunicam numai in mod traditional, mod pe care il utilizam insa partial, dar fiind foarte mare aglomeratia incercam evenimente cu asocieri puternice cu brandul.
AdPlayersFile Cristalex
Infiintata in anul 1994, Cristalex este unic importator al marcii de whisky Teacher’s si una dintre cele mai importante companii specializate in distributia bauturilor alcoolice de import. compania are in portofoliul sau marcile Teacher’s, Jim Beam, Campari, Cinzano, ABSOLUT, Grant's, Sauza, Glenfiddich, Curvoisier, Grand Marnier, Tullamore Dew, Carolans.