Raluca Ghilea, Director Executiv, Perceptum.
Potrivit reprezentantilor agentiei de marketing Perceptum, mai putin de jumatate dintre IMM-urile din Romania (42%) au o pagina de Internet, o cifra ingrijoratoare in privinta utilizarii celei mai eficiente metode de promovare a afacerii de catre antreprenorii romani.
adplayers.info
Doar 12 din 100 de firme romanesti cu peste 10 angajati si-au facut publicitate prin intermediul Internetului in 2016, companiile din Romania ocupand astfel ultimul loc din UE, este concluzia agentiei de marketing Perceptum, care citeaza statistici Eurostat.
Potrivit reprezentantilor agentiei conduse de Raluca Ghilea (foto), mai putin de jumatate dintre IMM-urile din Romania (42%) au o pagina de Internet, o cifra ingrijoratoare in privinta utilizarii celei mai eficiente metode de promovare a afacerii de catre antreprenorii romani.
“Din pacate, cele mai multe firme romanesti risca sa ramana mult in spatele companiilor straine. Iar aceasta statistica este cu atat mai ingrijoratoare cu cat Romania detine infrastructura de comunicatii optima pentru aceste actiuni”, crede Raluca Ghilea, Director Executiv al agentiei de marketing Perceptum.
Potrivit statisticilor europene citate de reprezentantii agentiei, Malta si Irlanda au cele mai multe firme care se promoveaza pe mediile sociale, respectiv 71% si 66%. La nivel european, 77% din IMM-uri detin o pagina web, 45% folosesc retelele sociale pentru promovare si doar 25% isi fac reclama pe Internet.
Raluca Ghilea este de parere ca, in 2017, antreprenorii romani ar trebui sa profite de instrumentele de marketing puse la dispozitie de Internet. In plus, adaptarea paginilor web ale firmelor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru cei care vor vrea sa recupereze terenul pierdut.
Potrivit companiei de analiza a traficului pe Internet StatCounter, in luna octombrie 2016, aparatele mobile si tabletele au depasit, pentru prima data, desktop-urile la rata de utilizare a Internetului. Astfel, primele au generat 51,3% din rata de utilizare a Internetului in toata lumea, comparativ cu 48,7%, nivel cuantificat de desktop-uri. De aceea, potrivit Perceptum, planul de business al antreprenorilor, in 2017, ar trebui sa porneasca de la urmatoarea realitate: telefonul mobil este folosit pentru orice.
Fondata in anul 2010, agentia de marketing si comunicare Perceptum livreaza proiecte integrate si inovative de marketing, de la concept pana la executie si gestioneaza strategii de comunicare complexe. Compania are un portofoliu de clienti companii din domeniile farma, banking, auto, tehnologie, energie, IT, HoReCa, food&beverages.
Mai mult in Cercetare, Research, Interactive,