Sorin Freciu: "2009 va fi un an de "break even" pentru divizia de business Realitatea – Catavencu"
Vineri, 28 Noiembrie 2008
( AdPlayers.ro, Iulian Toma )

Intervievat de AdPlayers, Sorin Freciu (foto), Directorul  Diviziei de Business Realitatea Catavencu estimeaza pentru The Money Channel un public de 300.000 de oameni, public core-target al postului de televiziune care a fost deja atins, potrivit oficialului, referindu-se la audienta postului.

Referindu-se la tinta de business a postului de televiziune, seful diviziei din care mai fac parte Business Standard, Money Express, spune ca 2008 este un an in care P&L –ul The Money Channel nu va reusi sa inregistreze profit, iar ca la anul postul de televiziune de business se va incadra in obiectivul mai larg al intregii divizii, de a face din 2009 un an de „break even”.

AdPlayers: Aveti o estimare cantitativa a audientei the Money Channel?
Sorin Freciu: Este foarte greu sa va raspund la aceasta intrebare, pentru ca sunt altii mai „batrani” ca noi pe un astfel de produs tv de business, si ma refer aici la Bloomberg si CNBC, care nu va pot oferi nici ei un raspuns exact la o astfel de intrebare.

Pot sa va spun insa estimarea mea, privind The Money Channel: Cred ca ne adresam unui public de 300.000 de oameni, poate chiar ceva mai mult. Acesta este core-targetul nostru, iar ultimele semnale ne arata ca l-am atins.

Daca o criza poate sa aiba si urmari pozitive, atunci pentru noi criza a insemnat un element pozitiv din punct de vedere al cresterii interesului fata de The Money Channel. Tot ce inseamna economie si mediul economic a devenit brusc de interes pentru o mare parte a populatiei, si atunci cred ca ne-am atins acest target de 300.000 telespectatori.

 Editiile online ale canalelor media de business internationale au inregistrat cresteri de audienta de 15%, 20% sau chiar mai mult. Cum a evoluat online interesul pentru The Money Channel?
Site-ul The Money Channel a  avut si el o crestere importanta in aceasta perioada. Toata lumea este avida de informatie in aceasta perioada. Datele sunt publice si le puteti vedea in orice moment pe site.

Sunteti printre putinii care promoveaza interactivitatea intre publicul Online si ceea ce se intampla „pe sticla” la TV? Cat din continutul The Money Channel este bazat pe un astfel de feedback?
Este greu de cuantificat, pentru ca suntem intr-o permanenta legatura cu cei care ne urmaresc pe online, public de la care avem foarte mult feedback. Este o idee buna sa cuantificam si in cifre cat din continut este interactiv cu cititorii nostri pe Internet. Pot sa va spun ca in multe emisiuni tv tinem cont de cei care ne urmaresc online.

Am lucrat la cresterea segmentului de public care ne urmareste transmisiile tv prin live streaming. Practic, oricine are acum un calculator cu o legatura buna la Internet ne poate accesa astfel foarte bine emisiunile tv. Aceasta audienta este foarte importanta pentru noi - oamenii care sunt prezenti la birou, unde nu au un televizor, ne pot urmari programele prin intermediul calculatorului conectat la Internet.

Intre ce limite de vizitatori sau pagini vizitate oscileaza audienta online?
Orele de varf sunt orele pranzului, atunci cand aflam si cursul valutar comunicat de BNR. Am introdus pe site si cotatia online a leului, pentru ca nu intotdeauna cotatia BNR ne spune ce se intampla pe piata. Iar cei care platesc o factura, pot vedea tendinta monedei nationale. Sunt in jur de 60.000 afisari pe zi, si aproximativ 11.000 – 12.000 vizitatori unici.

Aveti o medie a acestor utilizatori tv online si la capitolul Streaming Live a programului TV?
Suntem in faza de promovare a streaming-ului live, a acestei posibilitati de receptionare a postului, iar in intentia noastra din perioada urmatoarea este sa vedem cine ne urmareste prin Live Streaming la fiecare 5 minute.

Ce obiective aveti pentru sfarsitul anului, din punct de vedere al cifrei de afaceri?
Imi este greu sa va fac o estimare la sfarsitul lunii noiembrie, perioada in care ne aflam in negocieri importante inclusiv pentru business-ul din acest an. Probabil ca o imagine mai apropiata de realitate o putem avea undeva pe la jumatatea lunii decembrie. Cert este ca 2008 este un an in care nu vom reusi sa inregistram profit.

Ca sa fac referire la intreaga divizie pe care o conduc, atat The Money Channel, cat si Business Standard dar si Money Express sunt produse extrem de noi pe piata de media. A te impune pe aceasta piata si pe o nisa atat de ingusta este nevoie timp.

Ce pot sa va spun insa, cu siguranta, este ca desi piata este in scadere, iar criza aceasta financiara se duce si spre bugetele de marketing, 2009 va fi un an de „break even” pentru divizia de business de la Realitatea Catavencu (n.r. momentul trecerii spre profit).


PUBLICITATE: