Credit: Sonae Sierra / PR | Ogilvy PR
adplayers.info
Sonae Sierra a inregistrat un profit net de 15,3 milioane EUR in primele trei luni ale anului 2018, comparativ cu cele 15,9 milioane de euro inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, rezultat al castigurilor mai mici obtinute din vanzarea investitiilor in 2018.
EBIT a atins cifra de 27,0 milioane de euro, cu 8% mai mare fata de anul precedent, datorita performantelor din portofoliul European, a cifrei de afaceri si a marjelor mai mari pentru servicii. Rezultatul direct a crescut la 17,0 milioane de euro, o imbunatatire de 12,6% fata de aceeasi perioada a anului 2017. Aceasta reflecta un EBIT mai mare si rezultate financiare mai bune.
Rezultatul indirect a fost de - 1,6 milioane de euro, cu 2,4 milioane de euro mai putin fata de anul precedent, in principal ca rezultat al castigurilor mai mici din vanzarea de investitii. Suma inregistrata in 2017 este legata de ajustarea pretului din Le Terrazze.
Imbunatatirea performantei operationale a centrelor comerciale: vanzarile catre chiriasi au crescut cu 5,2% in general (fara impactul FX) si cu 5,7% in portofoliul european fata de aceeasi perioada a anului 2017, marcate de o crestere de 17,6% in Spania (prin achizitia Area Sur in iunie 2017) si o crestere de 4,8% in Portugalia.
In Romania, vanzarile catre chiriasi au crescut cu 6,4% datorita succesului continuu al ParkLake. In Brazilia, vanzarile cu chiriasii au urcat de asemenea (4,8% in reali brazilieni). Rata globala de ocupare a portofoliului s-a redus la 95,6%, o scadere cu 0,7 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului 2017. In Europa, rata de ocupare a ramas in mare parte stabila la 96,5% (in crestere cu 0,8 puncte procentuale) si chiar 99,1% in Portugalia. Brazilia a inregistrat o scadere de la 94,3% la 92,7%.
Chiriile totale au crescut cu 3,1%, in crestere cu 2,8% in Europa si cu 4,3% in Brazilia (reali brazilieni), peste rata medie a inflatiei pe aceasta piata.
Potrivit lui Fernando Guedes de Oliveira, Directorul Executiv al Sonae Sierra, "primele trei luni ale anului 2018 au confirmat tendinta de redresare, in special in Europa, unde compania a avut rezultate foarte bune. In Italia, am crescut, de asemenea, reteaua de dezvoltare, semnand un acord de tip joint venture pentru Parma.”
Mai mult in Business, Management