Razvan Constantinescu (foto), Director General la SPM Indoor Division, este de parere ca investitiile in media indoor sunt de aproximativ 6 Milioane EUR, insa are rezerve privind cotele de piata desenate de alti jucatori de pe piata. Reactia lui vine la scurt timp dupa ce, zilele trecute, Laurentiu Jiga, seful Brand Management, estima in AdPlayers pentru compania pe care o conduce o cota de piata, fara investitiile TV, de aproximativ 50%.
Lansata spre sfarsitul anului trecut, SPM Indoor Division face publicitate pe suport indoor in 18 malluri din Bucuresti si din tara, in 14 dintre acestea avand amplasate 52 de „Digital Frame”, suporturi media indoor care deruleaza, dupa cum ii spune si numele, ecrane / frame-uri digitale a cate 10 secunde, in secvente ce insumeaza 2 minute care se repeta pe toata perioada zilei / campaniei.
Constantinescu este optimist ca va atinge cifra preconizata de 1,3 Milioane EUR la sfarsitul acestui an, chiar daca zvonurile caderii unor bugete pe sfarsitul acestui an au devenit realitate si afecteaza deja alte canale media.
SPM Indoor Division este doar una din companiile care deruleaza publicitate -indoor, dupa cum ii spune si numele – pe suport indoor, facand parte dintr-un grup de companii ce cuprind de asemenea Star Plus Media (companie ce ofera strategie, planning si buying de outdoor) si Selective Media (agentie de media). Star Plus Media desfasora operatiuni de aproape 1,8 – 2 Milioane EUR la sfarsitul acestui an.
Discutia AdPlayers de mai jos s-a focalizat pe piata indoor si pe activitatile companiei SPM Indoor Division, pentru a intelege mai bine investitiile in publicitate pe piata indoor.
AdPlayers: Cu cat ati incheiat cele 2 luni, de la sfarsitul anului trecut?
In economia aceasta, cat joaca Bucurestiul?
Din toata publicitatea atrasa in mall-uri, Bucurestiul inseamna 50%, restul cifrei de afaceri fiind atrasa de celelalte mall-uri din tara.
Pe ce suporturi?
Ce marci se promoveaza in mall-urile in care vinde SPM Indoor publicitate?
Cat estimati pe sfarsitul anului, acum cu anuntatele revizuiri de bugete?
Dupa ce la jumatatea anului am avut 450.000 EUR, speram ca la sfarsitul anului sa ne apropiem de targetul propus la inceputul anului, si anume 1,3 milioane Euro.
Vorbim de o estimare a business-ului indoor, dar sunteti partener si intr-o companie cu activitate outdoor?
Da. Star Plus Media este separata de indoor si are o activitate care atrage anul acesta un business de aproape 2 Milioane EUR.
Cum va evolua piata de indoor?
Se vorbeste inclusiv de investitii mari in indoor?
Care sunt investitorii care au avut bugete consistente si care nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor?
Ce va aduce criza in indoor?
Nu ar trebui sa influenteze investitiile indoor, care si asa nu reprezinta bugete mari. Regula spune ca atunci cand lucrurile merg prost trebuie sa mentii investitiile in marketing si comunicare. Nu avem inca informatii de acest gen, insa probabil ca vom afla pe la jumatatea lunii decembrie.
Ce vreti sa mai faceti?
Cat credeti ca detineti din piata de indoor?
Cat reprezinta productia, ca pondere in cifra de afaceri?
Cat costa o campanie de o luna in reteaua SPM?
Cum credeti ca va evolua consumul pe diverse tipuri de suport media indoor?
Cat ati investit in fiecare suport digital?
Intre ce limite de buget indoor investesc clientii in indoor?
Cea mai mare campanie pe care am avut-o a fost de aproximativ 200.000 de euro si a fost din domeniul bancar. Avem insa si proiecte care pornesc de la 5.000 EUR. Proiectele speciale au preturi speciale, pentru ca necesita si productie speciala de cele mai multe ori. Vorbim inclusiv de bugete de 50.000. EUR