SPM Indoor Division "ciupeste" din indoor 1 Milion Euro
Marti, 02 Decembrie 2008
(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Razvan Constantinescu (foto), Director General la SPM Indoor Division, este de parere ca investitiile in media indoor sunt de aproximativ 6 Milioane EUR, insa are rezerve privind cotele de piata desenate de alti jucatori de pe piata. Reactia lui vine la scurt timp dupa ce, zilele trecute, Laurentiu Jiga, seful Brand Management, estima in AdPlayers pentru compania pe care o conduce o cota de piata, fara investitiile TV, de aproximativ 50%.

Lansata spre sfarsitul anului trecut, SPM Indoor Division face publicitate pe suport indoor in 18 malluri din Bucuresti si din tara, in 14 dintre acestea avand amplasate 52 de „Digital Frame”, suporturi media indoor care deruleaza, dupa cum ii spune si numele, ecrane / frame-uri digitale a cate 10 secunde, in secvente ce insumeaza 2 minute care se repeta pe toata perioada zilei / campaniei.

Constantinescu este optimist ca va atinge cifra preconizata de 1,3 Milioane EUR la sfarsitul acestui an, chiar daca zvonurile caderii unor bugete pe sfarsitul acestui an au devenit realitate si afecteaza deja alte canale media.

SPM Indoor Division este doar una din companiile care deruleaza publicitate -indoor, dupa cum ii spune si numele – pe suport indoor, facand parte dintr-un grup de companii ce cuprind de asemenea Star Plus Media (companie ce ofera strategie, planning si buying de outdoor) si Selective Media (agentie de media). Star Plus Media desfasora operatiuni de aproape 1,8 – 2 Milioane EUR la sfarsitul acestui an. 

Discutia AdPlayers de mai jos s-a focalizat pe piata indoor si pe activitatile companiei SPM Indoor Division, pentru a intelege mai bine investitiile in publicitate pe piata indoor. 

AdPlayers: Cu cat ati incheiat cele 2 luni, de la sfarsitul anului trecut?
Razvan Constantinescu: Am incheiat cu 250.000 EUR in 2007. Am inceput direct cu o retea de 14 mall-uri pe care le puteam opera in acel moment. In aprilie am adus Digital Frame-uri si le-am montat in 11 dintre locatii, iar in acest moment, reteaua de Digital Frame include 14 mall-uri dintr-un total de 18 mall-uri pe care le putem opera.

In economia aceasta, cat joaca Bucurestiul?
Din toata publicitatea atrasa in mall-uri, Bucurestiul inseamna 50%, restul cifrei de afaceri fiind atrasa de celelalte mall-uri din tara.

Pe ce suporturi?
Pe langa digital frame, mai avem suporturile oferite de mall-uri: usile de intrare, scarile rulante din mall, balustradele, proiecte speciale care incep sa aiba un procent bun din intreaga economie a business-ului indoor. Digital frame-urile reprezinta 30% din afacerea companiei, proiectele speciale 20%, iar restul pe suporturile mall-urilor. Spre exemplu, in Bucuresti Mall avem un proiect special Suzuki, cu o masina pe un perete din parcarea supraterana.

Ce marci se promoveaza in mall-urile in care vinde SPM Indoor publicitate?
Putem mentiona Mars, UPC, Panasonic, Nokia, Suzuki, AXN etc

Cat estimati pe sfarsitul anului, acum cu anuntatele revizuiri de bugete?
Dupa ce la jumatatea anului am avut 450.000 EUR, speram ca la sfarsitul anului sa ne apropiem de targetul propus la inceputul anului, si anume 1,3 milioane Euro.

Vorbim de o estimare a business-ului indoor, dar sunteti partener si intr-o companie cu activitate outdoor?
Da. Star Plus Media este separata de indoor si are o activitate care atrage anul acesta un business de aproape 2 Milioane EUR.

Cum va evolua piata de indoor?
Va creste, si in functie de propunerea agentiilor. Deocamdata nu pot sa spun daca indoor-ul va creste cu 50% sau se va dubla, insa este cert ca piata este la inceput si este loc de crestere. Estimarea mea pesimista estre ca piata indoor va creste de la aproximativ  6 Milioane de EUR cat este in prezent, cu inca 50% in anul 2009.

Se vorbeste inclusiv de investitii mari in indoor?
Este adevarat. S-a investit foarte mult. Am investit noi, a investit Monopoly cu suporturile TV de la metrou, a investit Sugar Media. Sunt investitii mari care ar trebui sa se intoarca in publicitatea atrasa anul viitor.

Care sunt investitorii care au avut bugete consistente si care nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor?
FMCG si Telefonia. Bancile s-au miscat putin, din punctul meu de vedere.

Ce va aduce criza in indoor?
Nu ar trebui sa influenteze investitiile indoor, care si asa nu reprezinta bugete mari. Regula spune ca atunci cand lucrurile merg prost trebuie sa mentii investitiile in marketing si comunicare. Nu avem inca informatii de acest gen, insa probabil ca vom afla pe la jumatatea lunii decembrie.

Ce vreti sa mai faceti?
Vom relansa site-ul unde vom aduce o plusvaloarea pt agentiile de media unde vom aduce inclusiv monitoriazarea campaniilor. Fotografiile de monitorizare vor contine toate suporturile pe care se va derula campania. Oricum faceam acest lucru: trimiteam foto cu suporturile indoor decorate, dupa care faceam un CD care mergea in agentie. Practic, monitorizarea campaniei va fi disponibila in timp real pe website, in acelasi timp cu decorarea suporturilor cuprinse in campaniei.  

Cat credeti ca detineti din piata de indoor?
Anul acest probabil ca vom incheia cu o cota de piata de aproximativ 20% din piata de indoor.  La anul vrem 30-35%.

Cat reprezinta productia, ca pondere in cifra de afaceri?
Aproximativ 7%.

Cat costa o campanie de o luna in reteaua SPM?
17.000 eur pe intreaga retea nationala de Digital Frame-uri

Cum credeti ca va evolua consumul pe diverse tipuri de suport media indoor?
Cred ca digital frame-urile vor creste, in prezent avem 52 de digital frame-uri, pe care se deruleaza in prezent maxim 12 campanii. Este de fapt un ciclu de 2 minute, in care digital fame-ul ruleaza fiecare „frame” 10 secunde.

Cat ati investit in fiecare suport digital?
Cam 2.500 EUR pentru fiecare digital frame. Investitii am mai facut si intr-un sistem de contorizare a traficului din jurul Digital Frame-ului. E vorba despre un sistem de contorizare ce are la baza un senzor de miscare, ce detecteaza prezenta umana in imediata lui vecinatate. Nu putem spune cati oameni au vazut frame-ul respectiv, dar stim ca prin fata Digital Frame-ului trec aproximativ 70.000 de oameni.

Intre ce limite de buget indoor investesc clientii in indoor?
Cea mai mare campanie pe care am avut-o a fost de aproximativ 200.000 de euro si a fost din domeniul bancar. Avem insa si proiecte care pornesc de la 5.000 EUR. Proiectele speciale au preturi speciale, pentru ca necesita si productie speciala de cele mai multe ori. Vorbim inclusiv de bugete de 50.000. EUR

 


PUBLICITATE: