(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Ieri au avut loc o noua serie de consultari si dezbateri legate de textele unor articole din Codul Audiovizual referitoare la publicitatea la alimente, intre reprezentantii industriei de comunicare reuniti in cadrul IAA si RAC, pe de o parte, si membrii Consiliului National al Audiovizualului de cealalta parte.
Astfel in sedinta CNA din data de 11 Septembrie au fost luate in discutie textele articolelor 109 si respectiv 138 din Codul Audiovizual, articole ce reglementeaza publicitatea la articolele de igiena personala si publicitatea la alimente. S-a avut in vedere faptul ca aceste articole urmau sa intre in vigoare si sa produca efecte incepand cu data de 15 Septembrie 2007.
Reglementarea publicitatii la produsele de igiena personala (Articolul 109) a fost amendata in asa fel incat ambele parti au considerat ca este in interesul consumatorului ca folosirea acestor produse sa fie stimulata pentru o mai buna protectie si igiena individuala. Forma nou agreata va intra in vigoare la data de 01 Ianuarie 2008, pentru a da posibilitatea companiilor producatoare sa-si adapteze comunicarea.
Data fiind complexitatea reglementarii privind publicitatea la produsele alimentare destinate copiilor (articolul 138), partile au decis ca este nevoie de o perioada mai lunga de consultari pentru a investiga problema din mai multe perspective. Intrarea in vigoare a articolului, programaa pentru 15 septembrie 2007, a fost amanata pentru 1 Ianuarie 2008.
Felix Tataru, Presedintele IAA Romania este de parere ca decizia luata de catre CNA de a amana intrarea in vigoare a articolului 138 si de a continua seria de consultari pana la deplina intelegere a problemelor legate de nutritia copiilor, reprezinta un gest de mare responsabilitate din partea forului de conducere audiovizual.