Regiile de media la raport: 2012 versus 2011.
Luni, 21 Octombrie 2013

adplayers. Iulian Toma.

Raportul adplayers 2013 scoate in evidenta evolutia cifrelor de afaceri ale caselor de vanzari media 2012 versus 2011, si include jucatori relevanti de pe piata de profil in ultimii ani - companii care au declarat in portofoliul de servicii activitati specifice caselor de vanzari, fara a lua in calcul companii “rebranduite” in ultimii ani in urma unor inchideri de activitati rasunatoare. Departe de a fi singura, Splendid Media, compania care a reprezentat pana nu de mult vanzarile TVR, ar fi poate cea mai celebra dintre acestea. 

Jucatorii.

Fara a avea pretentia vreunui top in plina cadere a pietei de publicitate, evolutia cifrelor de afaceri raportate de  catre regiile de vanzari ale principalelor canale media (Print si TV) la Ministerul de Finante pentru anii 2011 si 2012 este la fel de relevanta si in ordinea alfabetica a companiilor. Casele de vanzari specializate in media online merita un raport separat avand in vedere cumularea frecventa a serviciilor specifice agentiilor de media cu cele ale regiilor.

Cu toate ca in 2011 inregistreaza 2,5 Milioane de euro, regia Cable Direct nu intoarce date interogand site-ul Ministerului de Finante, pentru anul 2012, cel putin deocamdata. (n.r. In lipsa acestora, asteptam datele de la companie).

CLIR Media a scazut la un sfert din rulajul anului 2011, inregistrand cifra de afaceri la sfarsitul anului 2012  986,5 Mii de euro, in scadere cu 78% comparativ cu anul precedent. 

DBV Media House tragea linie anul trecut la 2,2 Milioane euro, in scadere cu 12% fata de anul 2011.

Cu o evolutie liniara din punct de vedere al cifrei de afaceri, Goldbach Media creste cu 2% peste anul 2011, si raporteaza pierderi mai mici.

Media Consulta International, care inregistreaza si cea mai mare cifra de afaceri printre companiile care au in portofoliul de servicii activitati ale regiilor de vanzari, raporteaza venituri totale de 8 Milioane de euro in 2012, in scadere cu aproape jumatate comparativ cu anul precedent.

Ca regiile de presa scrisa nu mai sunt multimilionare in euro demonstreaza si regia Midas Media care, avand venituri totale cu putin sub 1 Milion de euro, arata ca afacerea unei case de vanzari poate fi multimilionara macar in moneda nationala - in lei.

Punct si de la capat. Anul 2013 ar putea arata dezastruos comparativ cu 2012. Cel putin daca ne gandim ca niciun intermediar nu a mai putut achizitiona spatiu media de televiziune in numele clientilor. Ordonanta care a oprit practic achizitia spatiului media Tv de catre intermediari va face cu atat mai dificil un clasament al veniturilor avand in vedere ca acestea ar putea reprezenta doar un comision, nicidecum volume de vanzari semnificative.

Mai mult in adplayers report.


PUBLICITATE: