(adplayers, Iulian Toma) Cum spuneam deunazi in "Reteaua Telespectatorilor care n-a auzit de Vodafone", asteptam si monitorizarea oficiala a publicitatii TV. O avem. Este mai jos. Din mii de puncte de rating atinse lunar de sectorul Telecom (pe segmentul 15-54 ani), Vodafone are Zero GRP-uri consumate la Intact: Zero in aprilie, zero in mai si zero in iunie.
Chiar daca pentru un plan de media cateva puncte de rating inseamna tot “zero”, totusi, nu putem spune ca Vodafone nu a achizitionat deloc publicitate la antene. Cu 12 puncte atinse in martie (probabil 2 spoturi) operatorul a ochit intreaga audienta Antena 1, Antena2, Antena 3.
In total, Vodafone a consumat timp de 4 luni in jur de 14.000 de puncte, din care doar 12 la Intact. Mai precis: 3.154 GRP-uri in luna martie, 4.499 in aprilie, 2.946 in mai si 3.385 in iunie.
Nu acelasi lucru se intampla si cu ceilalti operatori de telefonie mobila. Orange, spre exemplu, a alocat televiziunilor din grupul Intact lunar intre 25% si 30% din totalul cheltuielilor TV.
Bugetele de publicitate trimise la Antene de catre Cosmote, Germanos si Romtelecom au fost cuprinse la randul lor intre 30% si 45-50% din totalul banilor alocati pe TV.
Imaginea alaturata a consumului de publicitate TV (15-54 ani) in sectorul Telecom din perioada martie – iunie 2012 nu mai are nevoie de niciun comentariu. Poate doar de un raspuns din partea Vodafone si a grupului Intact privind aceasta situatie “de lucru” sau "de razboi" intre cei doi giganti ai publicitatii.
Cat timp, sau din ce ratiuni poate fi scoasa publicitatea TV a unui produs dintr-un mediaplan?
Alo, Vodafone, Intact ? Power to you. Va invitam la un "direct" in adplayers cu pozitiile oficiale.
Mai mult in adplayers critic.