Raport Telekom Romania pe T2: Crestere TV cu 2,8% la 1,46 Milioane; Mobile - venituri cu 4,9% mai mari comparativ cu 2015
Vineri, 12 August 2016


Anastasios Tzoulas, Director Financiar, Telekom Romania
sursa foto: TELEKOM ROMANIA

SUMAR

Telekom Romania Communications

•                310.314 clienti MagentaONE pentru servicii convergente fix-mobil;

•                Crestere de 2,8% pentru clientii TV fata de T2 2015, ajungand la 1,461 milioane;

•                Venituri de 149,5 milioane euro in T2 2016.

Telekom Romania Mobile Communications

•             Venituri totale mai mari cu 4,9% fata de T2 2015;

•             Baza de clienti redusa cu 4,6% fata de T2 2015;

•             Baza de clienti business a crescut cu 5% fata de T2 2015.

ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o crestere de 1,7% in T2 2016. 

adplayers.info

Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications a anuntat principalii indicatori de performanta pentru al doilea trimestru din 2016, incheiat la 30 iunie 2016, conform datelor publicate de catre OTE Group.

"Intr-un mediu provocator, Telekom Romania prezinta primele semnale de crestere, ca urmare a recentelor initiative strategice. Pachetele integrate fix si mobil, MagentaONE, castiga teren constant; segmentul TV, care ofera continut unic, este in crestere, iar imbunatatirea rapida a serviciilor noastre de telefonie mobila 4G atrage noi clienti, in special pe segmentul mobil de abonamente business. Cu toate acestea, presiunea din partea unui mediu puternic concurential si a altor factori a afectat rata de crestere si performanta companiei, in general. De la inceputul anului, am inregistrat o crestere de 20% a acoperirii retelei de fibra optica, ajungand la aproape 1,7 milioane de gospodarii si, in acest moment, suntem capabili sa oferim cele mai avansate servicii de comunicatii de pe piata catre o baza de clienti in continua extindere.

Interesul mai scazut pentru serviciile mobile este partial compensat de preferinta clientilor pentru servicii integrate. Prioritatea noastra pentru urmatoarea perioada este sa ne concentram asupra valorii adaugate pe care o oferim clientilor, prin cresterea gradului de disponibilitate a retelei de fibra optica, respectiv a acoperirii 4G, prin calitatea serviciilor si simplificarea interactiunii cu clientii”, a spus Anastasios Tzoulas, Director Financiar, Telekom Romania.

Telekom Romania Communications

Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru T2 2016 au reflectat venituri relativ stabile, un declin al EBITDA, dar si o tendinta pozitiva in zonele-cheie precum ofertele integrate fix-mobil, respectiv serviciile TV. In T2 2016, veniturile au atins 149,5 milioane euro, cu 0,7% mai mici decat in T2 2015. Pro forma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor, deprecierii si amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) pentru T2 2016 a fost de 15,2 milioane euro, cu 41,8% mai mica decat in T2 2015. Costurile operationale au fost mai ridicate datorita cheltuielilor cu interconectarea, chiriei privind reteaua si a costurilor cu continutul TV.

Telekom Romania Communications a ajuns la 310.314 clienti pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 126% mai multi fata de T2 2015. Drept urmare, veniturile din serviciile mobile au crescut cu 78% in T2 2016 fata de aceeasi perioada a lui 2015.

Pe segmentul serviciilor TV, baza de clienti a ajuns la 1,461 milioane, mai mare cu 2,8% comparativ cu T2 2015. In ceea ce priveste FTTx (fibra optica), raza de acoperire a crescut  la  aproximativ 1,7 milioane de gospodarii, de la 1,4 milioane. Clientii care opteaza pentru aceasta tehnologie beneficiaza de viteze de pana la 1 Gbps pentru Internet si de servicii de televiziune interactiva (IPTV).

Abonatii serviciilor de Internet broadband (atat fix, cat si mobil) au scazut cu 1,2% in T2 2016 fata de T2 2015, la 1,194 milioane, iar veniturile din Internet fix s-au diminuat cu 4% in aceeasi perioada. Numarul utilizatorilor de voce (fixa si mobila) a crescut cu 1%, la 2,183 milioane, pe fondul evolutiei pozitive a segmentului mobil, in timp ce numarul liniilor fixe continua tendinta descrescatoare, cu o reducere de 6,9% in T2 2016, si un declin de 16% al veniturilor corespunzatoare in aceesi perioada.

Veniturile Telekom Romania Communications pe segmentul wholesale au crescut cu 2,1 milioane euro in primele sase luni ale lui 2016 fata de aceeasi perioada a anului precedent, in principal datorita incheierii unor noi parteneriate la nivel international.

Numarul de abonamente raportat pentru serviciile fixe si cele mobile a crescut cu 1% in T2 2016 fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 4,838 milioane.

Telekom Romania Mobile Communications

Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat venituri totale de 110,1 milioane euro in T2 2016, in crestere cu 4,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce veniturile din servicii au scazut cu 2,6%, la 76,0 milioane de euro in T2 2016.

Baza totala de clienti Telekom Romania Mobile Communications a scazut in T2 2016 cu 4,6%, la 5,6 milioane, dintre care 29% reprezinta clientii serviciilor pe baza de abonament (postpaid).

Segmentul business postpaid a crescut cu 5% fata de T2 2015 datorita ofertelor dedicate ale companiei, cat si a sinergiilor create in urma procesului de rebranding, impreuna cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.

ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o crestere de 1,7% in T2 2016. 

Deteriorarea marjei pe segmentul prepaid, ca urmare a competitiei intense pe piata serviciilor de telecomunicatii, impreuna cu costurile asociate extinderii bazei de clienti pe segmentul business, a dus la o scadere de 5% a EBITDA fata de T2 2015.

In prezent, Telekom Romania Mobile Communications ofera acoperire extinsa pentru serviciile 4G, pentru 96% din populatia urbana a Romaniei, clientii beneficiind astfel de o experienta superioara in utilizarea serviciilor de date mobile. Acoperirea 4G extinsa este disponibila clientilor Telekom Romania, noi si existenti, ai serviciilor mobile pe baza de abonament si ai ofertelor MagentaONE, de pe segmentele rezidential si business, cu planuri tarifare ce includ servicii 4G.

Telekom Romania ofera servicii de telecomunicatii fixe si mobile, pentru o comunitate extinsa de clienti, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii. Lansat in 2015, noul concept comercial MagentaONE de la Telekom Romania ofera pachete integrate de servicii fix-mobil intr-o forma simplificata, atat pentru clientii persoane fizice, cat si pentru companii. MagentaONE ofera consumatorilor un singur Call Center, o singura factura, o singura aplicatie MyAccount (inclusiv o aplicatie pe mobil).

Mai mult in adplayers report, Rapoarte, Business


PUBLICITATE: