(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Rapid joaca sub tricoul imaginii Holsten. Acesta este probabil si transferul sezonului in liga I a berarilor din Romania, pe terenul fotbalului. Marca germana a devenit, incepand de ieri, sponsor principal al clubului condus de Copos, pentru editia 2007-2008 a campionatului intern de fotbal.
Evenimentul de ieri a avut loc cu sprijinul Tempo Advertising - pentru relatii publice, si Prospero, agentie care detine contului de evenimente Holsten.
Singura alaturare de sport a berii germane in Romania, asocierea intre Holsten si FC Rapid este motivata de catre oficialii URBB, compania ce are in portofoliu marca Holsten, atat de obiceiurile de consum ale iubitorilor de bere si de fotbal, cat si datorita afinitatilor intre cele doua branduri.
Sponsorizarea - pana la 1,2 Mil EUR
“Este prima si singura alaturare de sport a imaginii marcii Holsten”, a afirmat pentru AdPlayers, Shachar Shaine - Presedinte URBB. “Rapidul ia 500.000 EUR daca este sub locul 3 in topul primelor 10, chiar daca nu mai castiga si altceva (in Romania n.r.)”
„Daca a reusit sa faca mai mult, sa zicem locul 3, 2, Campioana Romaniei, sau daca se califica in competitiile europene, atunci, pentru fiecare etapa, toate aceste performante au clauze in contract care poate urca sponsorizarea la 1 Mil. EUR si chiar o poate depasi”, a mai afirmat seful URBB. Intrebat de AdPlayers la cat ar putea sa ajunga contractul cu Rapid, Shaine a spus ca „Undeva pe la 1,2 Mil. EUR, poate chiar mai mult”.
30% din bugetul Holsten (peste 2 Mil. EUR)
„Undeva, in jur de 30%, poate mai mult”. ar putea sa reprezinte sponsorizarea Holsten in bugetul de comunicare al marcii a dezvaluit pentru AdPlayers Shachar Shaine. Conform presedintelui companiei URBB, numai Holsten are un buget de comunicare de peste 2 Mil. EUR, anual.
Daca este o suma mare, sau mica pentru Holsten aflam tot de la seful URBB. ”Holsten este un brand relativ nou pe piata romaneasca, aflat in al doilea an de la intrarea pe piata, dar cu o tendinta de crestere foarte buna in Romania. Totusi nu si-ar permite o asemenea sponsorizare”, afirma Presedintele URBB, care nu ezita sa motiveze aceasta mare investitie in imagine: „Am decis sa mergem in aceasta sponsorizare pentru ca avem o incredere foarte mare in potentialul Holsten, pentru ca noi credem ca este un brand masculin care se potriveste foarte mult pentru fanii fotbalului”, a spus Shaine.
“Daca Holsten nu creste cu 50% la anul, insemna ca n-am facut o treaba buna”
Omul care a batut palma cu Copos pentru ca Holsten sa fie sponsor principal la Rapid vorbeste si despre un „daca” al investitiei „Ideea este ca daca Holsten nu creste cu 50% la anul, insemna ca n-am facut o treaba buna”, conchide Shachar Shaine, vorbind despre sponsorizarea marcii germane.
Dar ce primeste Holsten de la Rapid? „O expunere buna, o imagine buna si sper ca va fi si un PR bun. Primim expunere in teren si multe altele”, sustine executivul URBB. “Pentru ca suntem o companie internationala avem si avantajul de a valorifica aceasta sponsorizare “ca la carte”. Avem un manual, un ghid intreg, care spune exact cum poti sa folosesti o echipa de fotbal intr-o sponsorizare”.
Holsten si asociat imaginea si cu clubul german FC Hamburg, in Germania. Vorbind la cat se cifreaza investitia marcii Holsten in clubul german, Shachar Shaine a afirmat ca pachetul de sponsorizare se ridica in tara de origine a berii la aproximativ 0,5 Mil. EUR, dar marca nu este sponsor principal. “Acolo, ca sa fii sponsor principal, te costa mai mult decat aici”, adauga el.
Prin parteneriatul principal al FC Rapid, Holsten devine insa prima marca de bere care sustine un club de fotbal autohton. Holsten nu este insa prima bere care se alatura fotbalului. Nationala Romaniei imbraca tricoul Bergenbier, iar Cupa Romaniei pe cel al marcii Timisoreana.
AdPlayersFile Holsten
Holsten se afla in portofoliul companiei URBB si, potrivit companiei, de la lansarea pe piata romaneasca, in luna mai 2005, a dobandit o notorietate de 80.1 %, iar volumul de vanzari a crescut cu 70%. In prezent, Holsten detine o cota de piata de 10% pe segmentul mainstream plus.