Credit: Raiffeisen Bank / Rogalski Damaschin PR
Cu un continut de ”Aperitive financiare pentru o viata sanatoasa” platforma Money Bistro de la Raiffeisen Bank promite un spatiu virtual dedicat educatiei financiare a romanilor.
adplayers.info
Raiffeisen Bank lanseaza platforma de educatie financiara Money Bistro. Cu un continut de ”Aperitive financiare pentru o viata sanatoasa”, potrivit autorilor proiectului, platforma Money Bistro de la Raiffeisen Bank promite un spatiu virtual dedicat educatiei financiare a romanilor.
Disponibil pe platforma MoneyBistro.ro, prima serie este gazduita de vedeta de televiziune Andi Moisescu si are ca invitati economisti, chefi sau pasionati de gastronomie, jurnalisti, bloggeri si antreprenori.
Conceptul programului de educatie financiara porneste de la ideea ca romanii se afla pe ultimul loc din Europa in ceea ce priveste cunostintele financiare dar sunt, in acelasi timp, din ce in ce mai mult interesati de a avea un stil de viata sanatos din toate punctele de vedere .
„Money Bistro a aparut din nevoia de a ne implica in educatia financiara a romanilor, dar si din dorinta de a face altfel decat pana acum aceste lucruri. Asadar, va invitam la Money Bistro, un spatiu virtual in care ne vom lua bugetul la bani marunti, sa discutam concepte financiare de baza si sa demontam mituri false despre bani. Scopul este ca fiecare sa aleaga, asa cum o face in orice alt aspect al vietii, conduita financiara care ii face bine lui si familiei sale”, a declarat Steven van Groningen, presedinte Raiffeisen Bank Romania.
Invitatii din primul sezon la Money Bistro sunt: Steven van Groningen, presedinte Raiffeisen Bank Romania, chef Marius Tudosiei, Cori Gramescu, specialist in nutritie si stil de viata sanatoasa, Ionut Dumitru, economist-sef Raiffeisen Bank, vloggerul Andrei Șelaru (Șelly), Marius Ștefan, CEO Autonom Romania, bloggerul Cristina Mazilu, Mazilique.ro, jurnalista Paula Rusu, bloggerul Adela Parvu si Vladimir Kalinov, vicepresedinte retail Raiffeisen Bank. Acestia au povestit cum stabilesc valoarea banilor, de ce trateaza inflatia ca pe o „febra musculara” a banilor, cum isi pregatesc „vitaminele” pentru camara de urgenta si cand isi permit unele „placeri” vinovate.
Alaturi de episoadele cu invitati speciali, pe MoneyBistro.ro publicul larg va gasi si pastile educationale, sub forma unor infografii video menite sa explice „cu ce se mananca banii”, cat si interviuri in profunzime cu cei 10 invitati speciali ai primului sezon din Money Bistro.
Romanii si stilul de viata financiara sanatoasa
Conform Standard&Poor’s Financial Literacy Survey, romanii sunt pe ultimul loc din Uniunea Europeana in ceea ce priveste alfabetizarea financiara, doar 22% dintre acestia putand raspunde corect la 3 din cele 4 intrebari ce masoara abilitatea de a intelege concepte financiare precum administrarea riscului, inflatie sau dobanda bancara1.
Pe de alta parte, numarul romanilor ce folosesc un cont bancar a ajuns in 2017 la 58% , ceea ce inseamna ca mai bine de jumatate dintre romanii „bancarizati” nu digera concepte legate de educatie financiara.
„Faptul ca 1 din 3 romani a pus bani deoparte in ultimul an e bine, dar ne arata ca avem si o problema la nivel de societate: o anume incapacitate de a planifica, de a gandi inainte, de a face pasul spre a pune banii la treaba. Cred ca, pas cu pas, prin programe de educatie financiara cum e si Money Bistro, putem incepe sa regandim obiceiul de a economisi, procesul de a planifica bugetul personal, de a invata ingredientele de baza pentru un stil de viata financiara sanatoasa”, a declarat Vladimir Kalinov, VP Retail Raiffeisen Bank Romania.
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate in piata bancara din Romania, sustine peste 100.000 de companii sa-si dezvolte afacerile si este banca pe care au ales-o 2 milioane de clienti persoane fizice. La 30 septembrie 2018, banca avea 5.037 de angajati, 425 de agentii in toata tara, o retea de peste 930 de ATM-uri, aproximativ 19.300 de POS-uri si 210 masini multifunctionale.
Mai mult in Business, PR