RECMA publica topul celor mai competitive retele de media, in licitatii
Marti, 15 Ianuarie 2008


(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

Compania de cercetare internationala de media RECMA publica a noua editie a COMPITCHES REPORT, analiza competitivitatii in licitatii pentru retele de agentii media. 

Studiul analizeaza licitatiile si migratia conturilor de media, tragand astfel o linie sub alegerea advertiserilor.

 

In vederea intocmirii raportului, RECMA a analizat, in anul proaspat incheiat, un numar de 2179 licitatii si miscari de conturi in portofoliul retelelor de media, incluzand retentiile si extensiile de conturi de la 205 agentii de media din 15 tari.

 

Metodologia consta intr-o analiza atat calitativa cat si cantitativa a plecarilor si castigurilor de conturi, clasificate dupa 12 ratiuni posibile. Distribuitia agentiilor in cadrul raportului este cuprinsa intre limitele de rating A+ si C.

 

Pe primele 3 locuri sunt clasate Mediaedge:cia (GroupM/WPP) cu 365 de puncte, urmata de MediaCoM (GroupM/WPP) cu 356 puncte si ZenithOptimedia (Publicis PGM) cu 341 puncte. In top 5 se mai afla  OMD (Omnicom OMG) - cu 302 de puncte si MPG - cu 287 puncte ( Havas Media ).

 

Nu mai putin importante, urmeaza retelele de media Starcom MediaVest Publicis PGM – 282 puncte, Carat (Aegis Media) - 277 puncte, Universal McCann ( Interpublic) – 275, Initiative (Interpublic) – 252 si MindShare (GroupM / WPP) – 245 puncte.

 

Ultimele 4 locuri sunt ocupate de retele de media care nu sunt globale: Vizaeum (10 agentii, Aegis Media) – 196 puncte, PHD (7 agentii, Omnicom OMG) - 180, Maxus (6 agentii, GroupM/WPP) - 146, Arena (2 agentii, Havas Media) - 35.

 

O concluzie notabila este ca, avand in componenta 3 retele de agentii, divizia de media a grupului de marketing si comunicare WPP ( GroupM / WPP) totalizeaza 31% din numarul total de puncte, la mare distanta fata de grupurile Publicis (18%), Interpublic (15%), Omnicom (14%), Aegis (13%), Havas (9%).

 

Ar mai fi de subliniat ca, desi licitatiile si mutatiile sunt ciclice, competitivitatea retelelor de agentii este oarecum similara cu cea din ultimii ani. Cei mai buni performeri din ultimii 4 ani (2004-2007) sunt: Mediaedge:cia (cu o medie de 370 puncte, MediaCom - 315 puncte ; ZenithOptimedia  -310 pts, urmate de MindShare - 309, Carat - 308, Starcom MediaVest - 307, OMD – 288.

 
Totalizarea punctelor acumulate de agentii in cele 15 tari, au dus la intocmirea clasamentului de mai jos: (sursa: recma.com )


PUBLICITATE: