(sursa foto: realitatea.net )
( adplayers. Iulian Toma) „Primul trimestru a marcat o crestere pe site-urile internationale, in special pe platforma Facebook”, a declarat pentru adplayers, Dragos Stanca, managerul regiei de vanzari Thinkdigital care administreaza publicitatea retelei facebook in Romania.
Potrivit lui Stanca, bugetele digitale cresc in directia platformelor tip Google sau Facebook, insa nu neaparat pe produsele locale. „Ca venituri pentru site-urile locale, Thinkdigital a reusit sa conserve veniturile publisherilor locali din reteaua sa la un nivel comparabil cu perioada similara din anul trecut. Lucru care, conform monitorizarilor, e o performanta intrucat desi bugetele alocate digitalului cresc, sumele nu se indreapta neaparat spre site-urile locale, ci catre platforme tip Google sau Facebook sau, in cazul Romaniei, Yahoo!”
De curand regia de vanzari administreaza vanzarile site-urilor kanald.ro si wowbiz.ro din portofoliul Dogan Media International. Desi managerul Thinkdigital a evitat sa formuleze un obiectiv de vanzari, potrivit unor informatii din piata, o tinta realista de publicitate pentru un site de entertainment cu o audienta similara cu cele din grupul Dogan ar fi de 100.000 euro brut pe an, fara a lua in calcul rebate-ul si comisionul de adminstrare a regiei.
Cum sunt selectate site-urile in planurile de media? Pentru media - planner nu exista site-uri de televiziune, radio sau presa scrisa ci doar profile demografice ale audientei.
„In viziunea unui planner de online nu exista site-uri de tv, radio sau presa scrisa - impartire care vine din ofline. Exista site-uri si atat. E un trafic disponibil, o audienta, un profil demografic. Daca elementele se intalnesc pe brief-ul unui client, site-ul respectiv este potrivit in mixul de comunicare media digitala”, a precizat Stanca.
Mai mult in Interactive, adplayers report